ČESKÝ TÝM MÁ SAMÉ DOBRÉ 
ZPRÁVY 
 
Ve velmi pozitivním duchu odhalil včera český tým Cardion 
AB 
Motoracing své plány do nadcházející sezóny Mistrovství světa 
silničních motocyklů. Nový motocykl, zkušení mechanici, sehraný tým a nadějný 
mladý jezdec – na to všechno se můžeme těšit v sezóně 2007.   
 
Po dvou úspěšných sezónách ve třídě do 125ccm se 
letos jezdec týmu Cardion AB 
Motoracing, Karel Abraham ml., posadí za řidítka polotovární 
Aprilie 250 LE RSW. Po testech v Jerezu a Valencii vládne v týmu dobrá 
nálada: „Již během prvních testů jsem si na novou motorku docela zvykl. Máme 
samozřejmě ještě hodně co zlepšovat, ale už teď máme pár drahocenných 
zkušeností, které určitě využijeme. Navíc máme dva nové mechaniky 
s bohatými zkušenostmi s Aprilií 250,“ pochvaloval si sedmnáctiletý 
Abaja.
 
Nové složení týmu ocenil nejen 
jezdec, ale i mechanici. Odchodem několika Italů a příchodem dvou Francouzů se 
smazala silná italská převaha a národní síly se zcela vyrovnaly. O Abajův nový 
motocykl teď budou pečovat dva Francouzové, dva Italové a dva Češi. Telemetrik 
Marco Grana takové národnostní složení vítá: „Jezdíme  mistrovství světa, kde se setkávají lidé 
různých národností. V našem týmu jsme na tom teď všichni stejně – hlavním 
komunikačním jazykem se místo italštiny stala angličtina.“   
 
Angličtinu si bude muset osvěžit šéfmechanik týmu 
Didier Languet, který ještě v loňské sezóně pracoval pro francouzský tým 
s francouzským jezdcem ve třídě do 250ccm. „V seriálu MotoGP se 
pohybuji již od roku 1984. Posledních šest let jsem pracoval v týmu 
s mladým začínajícím jezdcem, kterého jsme během několika let dostali na 
přední příčky šampionátu. Své zkušenosti s mladým jezdcem na Aprilii 250 
bych chtěl využít i v týmu Cardion AB Motoracing.“ 
 
Ani jeho krajan Yannis Maigret není v seriálu 
MotoGP nováčkem: „V roce 1998 jsem začal pracovat pro tým, který měl 
Hondu 250, posledních sedm let jsem však pracoval jako mechanik na stroji 
Aprilia.“
 
Sestava týmu dělá radost i jeho majiteli, Karlu 
Abrahamovi st. „Všichni naši mechanici jsou velice zkušení a své 
práci dávají skutečně všechno. Ve třídě do 250ccm jsme úplně noví, takže ze 
všeho nejvíc zatím potřebujeme sbírat zkušenosti. Našim cílem pro letošní sezónu 
je umístění kolem 20. místa. Pokud dosáhneme na první body, budeme to považovat 
za veliký úspěch.“
 
K dobrým výsledkům má Abajovi pomoci i jeho 
osobní trenér. O jezdcovu tělesnou kondici i techniku jízdy se stejně jako loni 
bude starat Němec Stefan Prein. „Většina našeho tréninku se odehrává přímo 
na trati, ale samozřejmě chodíme i do posilovny a podobně. Nedávno jsme byli 
v Rakousku v tréninkovém centru Red Bull, kde trénují i piloti F1. Zde 
jsme se zaměřili hlavně na koordinaci.“ 
 
Kájův tréninkový program mírně narušil výron 
kotníku, který si přivodil při pádu ve Valencii. Jezdec musel snížit zátěž a 
z tréninku vypustit běhání. Takto ušetřený čas pak mohl věnovat vylepšování 
svého pololetního vysvědčení, především matematice. „Ve škole mám 
individuální plán a uzavírání známek u mě probíhá trochu jinak. Teď se mi 
podařilo dokončit i matematiku, takže snad brzy dostanu vysvědčení jako všichni 
ostatní,“ doufá Abaja.