|  SCC pro vozy GT a prototypy odstartuje na Hockenheimu 15.4.2007 14:40 - Vladimír Rožánek
 
 
   
 Z Austrian 
Euroserie se během deseti sezón utvořila silná série, která ve svém 
jádru má několik výborných pilotů, ať již to je Wolfgang Payr, Gerd 
Beisel nebo syn promotéra SCC Emanuell Pedrazza. A to ještě vloni zle 
havaroval Angličan Sinclair a se svou vlastní konstrukcí Jade Nissan 
V6 ho letos neuvidíme. European Sports 
Car Challenge odstartuje sezónu za spolupráce německého Radical Cupu na 
okruhu Hockenheim, kde se jezdí i DTM a F1, takže závodní dráha 
splňuje ty nejpřísnější kriteria FIA.  O tomto víkendu, 
v termínu 27.-29. Dubna, nebude však na německém okruhu panovat 
nuda, na závodní víkend Jim Clark Revival se sem chystá i 
Radical Cup, který bude startovat společně s SCC, ale také 
další série EuroBoss, HRA nebo European F2 club racing, celkem 
pak bude k vidění přibližně 650 jezdců, z více jak 28 zemí světa. Týden před 
touto akcí je možné, pro účastníky SCC si zajet také volný 100 mílový závod na 
Nürnburgringu. V první 
divizi, která se stala pro letošek domovem prototypům do 
2000ccm3, najdeme hned několik pěkných vozů. Nový model PRC BB 
07 by se měl objevit v rukou Mirco Schultise, z 
německé stáje Dress-for-Less. Tento vůz pohání výkonná jednotka 
Honda. Pius Truffer, který vloni v divizi kraloval, se přesunul do silnější 
divize, a tak na dobré časy se blýská u Karl Heinze Matzingera, který 
pojede na PRC Honda a body posbírá i do mistrovství Rakouska. 
 Velmi nadějně vloni 
jezdil Gerhardt Münch a Mistr Rakouska i letos zkusí krotit 
koně pod kapotou vozu Norma M20 s motorem Honda. Návrat na 
letošek přichystal Francouz Ivan Haberkorn, jenž ve stáji RWT 
startuje na další Normě Honda. Třetí Normu představí Švýcar 
Hunziker. Nováčky v divizi jsou Arno Bereiter na PRC Opel a 
Mark Grulich, jenž přesedlal z Radicalu do PRC Honda. Na Hockenheimu 
však budou zlobit favority i jezdci z Radical Cupu, včele s Kirchmayerem a 
Litevcem Neliubsysem. Druhá divize se 
stroji nad 2000ccm3 přivítá na Hockenheimu loňského vítěze 
Wolfganga Payra na PRC 07 s motorem BMW 3,2ltr.. Dalším jeho 
velkým pronásledovatelem mu bude loňský vítěz mezi dvoulitry – Švýcar 
Pius Truffer na stejné konstrukci. Zatím není zcela jasné, s čím na 
Hockenheim přijede Gerd Beisel ze stáje RWT. V loňském roce 
jezdil s PRC 98 BMW a nová Norma M2000 BMW 
4,0ltr. strašila soupeře jen v trénincích. Letos by měl Beisel 
startovat na novém PRC BB07 s motorem Nissan, pokud ho ovšem do 
prvních závodů dostaví. Rakušan Emauell Pedrazza se představí s 
PRC Ford Cosworth a i on může pomýšlet hodně vysoko. Do vyšší 
divize přeskočil i Němec Kormann s PRC BMW, ale na vítězství to 
rozhodně s 2,5 litrovým motorem nebude. Nově startující Jouhsen, H.U. 
Kohler, nebo Ferdinand Kauffman teprve svou tvář ukáží. Příznivci starších 
konstrukcí se mohou opět těšit na nestárnoucího Adi Gärtnera s Martini 
Alfa Romeo V6 a do dění v první divizi promluví i Gregor 
Fischer s PRC BMW. V prvním závodě doplní divizi ještě účast jezdců 
Radical Cupu s motory 2600ccm3, kde uvidíme Litevce Dzikevice, nebo bývalého 
závodníka SCC – Bernda Rübiga se strojem Radical SR 
8. Divize 4 pro 
vozy GT1 teprve svou základnu buduje a na Hockenheim se chystá jen 
Švýcar Jauslin, kterého znají všichni příznivci Interserie, s 
monstrem Gebhardt GT1 a Němec Mecker s Moslerem. třetí divize 
pro ostatní vozy GT2 a GT3 najde svého favorita v Martinu Brücklovi na 
Porsche GT3. Zde bude startova také do loňska pilot Interserie – Němec 
Arnold Wagner na voze Porsche GT3 a svou účast přislíbila i stál Gay 
Private Racing, kde se v loni objevili rakouští 
sjezdaři Strobl a Ortlieb. Porsche 944 Turbo rozburácí na 
Hockenheimu Rakušan Bösch. Titul obhajuje Švýcar Peter Kurt s Porsche 
996 GT3. U nás uvidíme 
Sports Car Challenge na úvod sezóny v Mostě, pak v 
Brně při FIA WTCC a závěr roku bude opět patřit 
mosteckému autodromu při FIA Truck Racing Cupu. 
 
 Vláďa 
Rožánek European Sports Car 
Challenge 2007 
 
 |