|  LMES: Na Monze ukazoval soupeřům výfuk Peugeot 908 17.4.2007 17:34 - Vladimír Rožánek
 
 
   
 Nový prototyp Peugeot 908 Hdi FAP ujel všem svým soupeřům v nedělním závodě na 1000Km na okruhu v Monze při Le Mans Endurance Series. Startoval také mladý Charouz a Jarek Janiš.   Do souboje o první místo, při prvním závodě na Monze zasáhla, kromě Peugeotu, dvojice Francouzů, kteří vloni velmi dobře proháněli soupeře. Collard s Boullionem na prototypu Pescarolo Judd totiž vloni zvítězili v kategorii LMP1. Velmi zkušeným francouzským borcům tedy na úvod paří druhá příčka. S náskokem celého okruhu nakonec zvítězili Gené a Minassian na továrním Peugeotu 908 FAP Hdi.   První závod tak patřil Peugeotům, druhý tovární stroj skončil na třetím místě celkově i v LMP1. Bramborová, nevděčná medaile patřila druhému vozu stáje Pescarolo, ve kterém jeli Švýcar Primat a Francouz Tinseau. Ti už na vítěznou posádku ztratili 3 okruhy. Za nimi si pro páté místo dojela posádka Gounon-Moreau s dalším francouzským prototypem Courage LC70 Aer. Až deváté místo zbylo na mladého Charouze  a Stefana Mückeho s Lolou B07/17 Judd, jenž sice předvedla skvělé časy, které konkurenci překvapili, nicméně 30. místo zrovna pochvalu, po technických problémech, nezaslouží.   Kategorie pro vozy LMP2, nebo-li slabší prototypová divize byla plně v režii navrátilců na evropské okruhy – švýcarského Horag Racing, ve kterém pro plné body dojeli F. Lienhardt-They-V.d Poelle s Lolou B05/40 Judd. Druhé místo a čtyřkolovou ztrátu si z Monzy odvezli Erdos-Newton z týmu RML na voze MG Lola Ex 264 Aer.   Bronz ukořistili Binnie-Timpany-Buncombe s Lolou B05/40 Zytek. Jeden z předsezónních favoritů – stáj Bruichladdich Radical s prototypem Radical SR9 Aer bohužel do cíle nedorazila.   Ve velkých ,,Gétéčkách,, LMGT1, kterých se sešlo jen avizovaných 7, dopadly nejlépe pro bývalého lyžaře L. Alphanda a jeho Luc Alphand Adventures na Corvette C6 R, s náskokem kola na Aston Martin Labre tým a bronz opět odváží Corvette C5 R ze stáje L. Alphand Adventures.   V LMGT2 bojoval i náš Jarek Janiš, ale na méně spolehlivém Spykeru C8 Spyder GT2R, spolu s Nizozemcem Koxem do cíle nedorazili. Vítězství v této nejvíce obsazené divizi na Monze patřilo trojici De Simone-Hernendez-Bonetti s Ferrari 430 GT. Druzí skončili s odstupem jen 20 vteřin Alex Caffi a Denny Zardo a i třetí příčka patřila Ferrari, když posádka Bell-Simonsen ztratila jen 1 minutu. To značí, že tento závod byl napínavý až do konce a týmy na čele zažívali pekelné napětí.    Z favoritů do cíle nedorazila ještě stáj Felbermayr Proton s vozem Porsche 997 GT3 v GT2 a posádka Evans-Berridge-Owen s Lolou B06/10 Aer, která mohla pomýšlet na umístění v první desítce startujících. Nejrychlejší kolo závodu zajel Peugeot s posádkou Lamy-Sarrazin a má hodnotu 1:36,500s..   Výsledky 1000Km na Monze:   Gene-Minassian – Peugeot 908 Hdi FAP – LMP1 Collard-Boullion – Pescarolo Judd – LMP1 Lamy-Sarrazin - Peugeot 908 Hdi FAP – LMP1 Primat-Tinseau - Pescarolo Judd – LMP1 Gounon-Moreau – Courage LC70 Aer – LMP1 Lienhardt-Theys-Van de Poelle – Lola B05/40 Judd – LMP2 Barbosa-Kenn-Hall – Pescarolo Judd – LMP1 Erdos-Newton – MG Lola Ex 264 Aer – LMP2 Alphand-Policand-Goueslard – Corvette C6-R – GT1 Bouchut-Gardel-Gollin – Aston Martin DBR9 – GT1   Další závod se koná již 6. Května ve španělské Valencii.   Vláďa Rožánek Foto: Jean Michel Le Meur © DPPI     
 
 |