|  V Mostě se potvrdilo : České okruhové závodění je na vzestupu !! 14.5.2007 06:58 - tisková zpráva
 
 
   
 Česká pojišťovna – Škoda Octavia Weekend 2007   České okruhové závodění na vzestupu   Autodrom Most o víkendu hostil další podnik českého okruhového šampionátu, evropskou kategorii Sports Car Challenge, pohár BMW 1 Challenge a hlavně startovní dvojzávod nejprestižnější české série Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup. Kvalitní jezdecké obsazení, špičkové stroje, ostré souboje a nesčetně karambolů, to vše provázelo víkend, v němž hrálo velkou roli i počasí. Páteční vichr, sobotní déšť i nedělní parno zkrátka vykonaly své.   V Divizi 4 cestovních vozů v mistrovství republiky jsou rozdány karty především mezi vozy specifikace DTM. Těmi disponuje nejen AMG M3000 Mercedes Antonína Charouzen, ale nově i Bohemia Racing Team, který vsadil na značku AUDI. Kvalifikace pro sobotní tříhodinový závod i nedělní sprint se tedy odehrávaly především v rámci rivality těchto dvou stájí. Charouzova nasadila jako hosta německého expilota DTM Stefana Mückeho, BRT pro změnu loňského švédského šampióna Theda Björka, který má také zkušenosti z německého prestižního mistrovství kevlarových monster. A tak zatímco Pole Position pro nedělní sprint získal Charouz před Maděryčem, do tříhodinovky startoval první Björk před Mückem.    Vytrvalostní závod byl vůbec velmi dramatický a vyhrála jej nakonec Charouzova posádka před ferrari F430, které pilotovali Macháček s Hynkem Charousem a jako třetí skončili maratón Milan Bezák a Andy Studenič na Porsche 911 GT3 Cup. AUDI A4 DTM Bohemia Racing Temu cíl nevidělo, protože po kontaktu s mercedesem ve druhé polovině závodu muselo předčasně do boxů s poškozeným zavěšením kola. Nedělní sprintové závody cestovních vozů nad dva litry vyhrály opět Charouzovy mercedesy na prvních dvou místech před třetím AUDI z Bohemia Racing Teamu.    Kategorii do 2000 ccm ovládlo starší AUDI specifikace Supertourismo, které v barvách BRT řídil Švéd Björk. Daleko za sebou nechal Petra Janušku na vyladěné fabii a  Martina Novotného na Opelu Speedster.   Formulová Divize 3 jela dva závody, v sobotu vyhrál Michal Procházka před Ondřejem Loukotou a Igorem Lešínským, v neděli se z vítězství radoval Lešínský před Jakubem Horákem a Tomášem Chabrem.   V poháru BMW se v sobotu i v neděli radoval z vítězství Lumír Firla. V prvním závodě za sebou nechal Miroslava Horňáka a Jana Daniše, v neděli pak Petra Fulína a Miroslava Černého.   Kategorie sportovních, GT vozů a prototypů Sports Car Challenge neoslnila počtem startujících, ale také nabídla pohledné závodění silných strojů. V sobotu vyhrál Gerd Beisel, který krotil vůz Norma BMW/PRC Nissan. Druhé místo ukořistil Wolfgang Payr na PRC BMW a třetí Karl Heinz Matzinger na PRC Honda. V neděli se pouze prohodilo pořadí na prvních dvou místech.     Samostatnou kapitolou byly souboje pohárových octavií, které celému víkendu daly jméno a o nichž se říká, že jsou už jedenáctou sezónu tím nejlepším, co lze vidět na domácích okruzích.  Za vidění stály už sobotní mokré kvalifikační jízdy a pak finálové rozjížďky Super Pole pro deset nejrychlejších. V neděli se potom jely dva závody,  v nichž nechyběly střety v plné rychlosti, výlety z trati a souboje, při nichž vozy dělily jen milimetry.    První jízdu s přehledem vyhrál Michal Matějovský před Erikem Janišem a úplným nováčkem poháru Alešem Jiráskem. V odpolední jízdě si Matějovský vítězství zopakoval, ale techničtí komisaři na jeho voze zjistili drobnou, ale nepovolenou úpravu zavěšení zadního kola a vyloučili jej. Prvenství tak získal Erik Janiš  před Michaelem Vorbou a Václavem Brejlou.   Rychlá kola na mosteckém okruhu se točí dál. Pokračuje komerční testování a za dva týdny se zde jede švýcarský automobilový šampionát.   (13.5. 2007)   PR 
 
 |