|  Nový speciál  pro off road: McRae Enduro Rally Car 31.5.2007 23:45 - tisková zpráva
 
 
   
 Alister McRae ve středu v Portugalsku, na startu Trasiberico Rally, oficiálně představil nové auto pro cross.country rally, které nese název McRae Enduro a také zde byly poodhaleny první detaily o zajímavé projektu: 2008 Pirelli McRae Enduro Trofeo, což je nový šampionát, který by měl příští rok vzniknout .    Auto je vyvíjeno po několik posledních měsíců pod dohledem Barryho Reynolds a Christophera Bibb podporováni Colinem Pharaoh a inženýrem Peterem Bennettem. Všechny testy a vývoj vznikly na popud britského mistra v rally Allistra McRae, který je účastníkem mistrovství světa v rally a který se stal celkovým vítězem taky prestižní a velice dobře obsazené soutěže Asia –Pacific Rally Championship. Jeho otec, pětinásobný bristký šampion v rally Jimmy McRae, se také bude podílet na testování a vývojovém programu.   Cross-Country je nejextrémnější motorsport , říká Alister McRae. Má všechny potřebné ingredience pro rozkvět a já jsem unešen tímto novým projektem. Dávám projektu veškerou podporu a všichni doufáme, že toto úplně nové auto bude konkurence schopné na mezinárodních závodech v cross-country rally. Tým bude zahrnovat jak nováčky, tak také jezdce, kteří už mají nějaké zkušenosti Myšlenka Christophera Bibba, Barryho Reynoldse a Alistera a Jimmy McRae – McRae Enduro má nádherný design a je konstruováno tak, aby odpovídalo technickým parametrům, které FIA udává pro vozy T1, aby se mohlo objevit na soutěžích mistrovství světa v cross-country rally, závodů typu Baja a samozřejmě na vyčerpávající Dakarské rally.   Náš cíl……………………… Na jedné straně jsou nynější auta kategorie T1 extrémně drahé a nejsou dostupné všem, jen několika významnějším výrobcům, dodává Christopher Bidd. Na druhé straně, produkční vozy T2 nejsou tak dynamické, jak by mnozí jezdci chtěli. Naše řešení je zkombinovat to nejlepší z obou kategorií do jednoho auta.    Vytvořili jsme prototyp, v kterém jsme se snažili použít levnější komponenty, abychom zredukovali celkové náklady. Není to auto, které by mělo jen vítězit, ale spíš takové, které by se mělo pravidelně objevovat v první desítce celkového pořadí. McRae Enduro je něco mezi T1 a T2.   McRae Enduro bylo vyvíjeno a postaveno v MDV Specialist Engineering v Essexu a je poháněno 2.7 litrovým dieslovým šestiválcem, používaným v Land Roverech, Jaguaru, Peugeotu a Citroenu. Motor byl vyvíjen Roush Technology a s elektronikou ECU dosahuje výkonu 240 koní a kroutícího momentu 520Nm. Zajímavostí určitě je, že „útroby“ motoru zůstaly sériové, což by mělo zajistit jeho spolehlivost a výdrž.   Čistě trubkový rám a šestistupňová manuální převodovka je dílem ZF. Hnací ustrojí také seriové, avšak s tuhým zadním a mezinápravovým diferenciálem. Další komponenty vozu pocházejí od Alcon, Sparco, Speedline a dalších významných dodavatelů, v čele s Italskou Pirelli.   Šéf inženýr Peter Bennett kladl speciální pozornost na zavěšení a zdvojené tlumiče mající poslední technologii od 4Grip. Team inženýrů dbal také na bezpečnost a pohodlí posádky v kokpitu, použit byl pochopitelně poslední typ Hans systému. „pečujeme o jezdce, kokpit je vyroben tak, aby vyhovoval 95% „uživatelů“ dodává Barry Reynolds. Je zde spousta prostoru, přilby i vysokých jezdců jsou dostatečně vzdáleny od ochranného rámu. Jezdec sedí v jedné linii s pedály, přičemž sedadlo, volant i pedály jsou nastavitelné, zatímco klimatizace dodává posádce největší komfort.   McRae Enduro bude k mání za 150tis Euro bez daně. Atraktivní heslo „přijet a jet“ pro Pirelli McRae Enduro Trofej. Cílem je zpřístupnit tento sport novým začínajícím jezdcům. 
 
McRae Enduro Rally Car – Technical Specification     Engine:                      2.7 litre common-rail V6 turbo-diesel.                                      (common to Jaguar, Land Rover, Citroen and Peugeot)                            Power/Torque:         240hp / 520 Nm   Transmission:          ZF 6 Speed H – pattern gearbox, four-wheel-drive transfer box                                                                      fitted with hi / low range gear set.                                            Mechanical locking rear and centre differentials.    Suspension:              Front and rear double wishbones - fully adjustable.                                       4Grip twin adjustable dampers with remote fluid reservoirs.                                     Coil over dual rate springs.                                     250mm wheel travel.                        Brakes:                     Alcon 4 piston double seal off-road calipers.                                      Front and rear 315mm ventilated discs.                                      Adjustable front/rear bias.   Steering:                   ZF Power-assisted rack and pinion.   
Wheels/Tyres:           Speedline aluminium 7 x 16in wheels fitted with 235/80/16 Pirelli Scorpion Zero tyres. 
  Chassis:                    Fully welded 25como4  tubular steel space frame chassis.   Body:                         Composite construction.                                        Removable fenders, bumpers, rear quarters.   Electronics:              Reconfigured motorsport  ECU.                                      Active chassis features not permitted.                                     Digital dash with data acquisition functions.   Fuel Tank:                FIA FT3 tank 200 litre capacity (300 litre option available)   Dimensions:             Length:             4200mm                                      Width:             1950mm                                      Height:             1850mm                                     Wheelbase:             2775mm                                      Weight:             1700Kg (Estimated) 
 Podrobnější info a spoustu fotek najdete na www.mcrae-enduro.com
 VCH
 
 
 |