Také počasí ukázalo svou lepší tvář, po sobotním dešti se celý nedělní program odehrál na suchu. Byla to příjemná změna, jenže českému týmu příliš nepomohla, protože Janiš si mohl suchou trať osahat až v samotném Sprintu. Mladý Čech k závodu přistoupil rozvážně a postupně zrychloval s tím, jak získával na jistotě. Do závodu odstartoval 14. a v cíli byl odmávnut 15.
 
Po závodu měl překvapivě malý důvod k oslavě, protože se stal 100. jezdcem, který zasáhnul do závodu A1GP. Před víkendovými závody čítal tento seznam 97 jmen a ve startovním poli bylo pět nových jmen, takže bylo jasné, že se některý z pěti nováčků postará o jubilejní zápis. Brazilec Sergio Jimenez a Libanonec Chris Alajajian dojeli těsně před Janišem, což při klasifikaci znamenalo, že Erik Janiš se oficiálně stal 100. jezdce A1GP.
 
Na startu Hlavního závodu měl Janiš velmi dobré sedmé místo. Před pevným startem si nebyl úplně jistý, protože v přípravě mu moc nešly. Jeho rozjezd byl nakonec podařený a udržel se v první desítce. Tvrdě bojoval se soupeři a jeho souboj s kanadským vozem trval prakticky po celý závod, přerušily ho jen dvě povinné zastávky v boxech. První zastávka proběhla v klidu, při druhé se ale odehrálo drama. Mechanik držící “lízátko“ ho zvedl ve chvíli, kdy se ještě pracovalo na jednom kole.
 
Rychle ho strhnul dolů, ale to už Janiš akceleroval. Naštěstí pro Čechy nebyl zdržení příliš velké a Janiš pokračoval v boji s Kanaďanem. Tvrdý boj skonči lehkým kontaktem, ale Erik udržel vůz pod kontrolou. Ani poté neměl šanci si na chvíli vydechnout, protože těsně za sebou měl Brazílii. Janiš nedovolil soupeři, aby ho rozhodil a udržel desáté místo až do cíle. V něm ho uvítal nejen tým, ale také starší bratr Jarek a Tomáš Enge. Oba zkušení čeští jezdci v Zandvoortu pomáhali týmovému nováčkovi. 
 
V dnešních dvou závodech si body připsalo 11 týmů. Česká republika je díky Janišovu bodu z hlavního závodu na 10. místě průběžného pořadí. 
 
Erik Janiš: „Jsem doopravdy spokojený. Dnešek byl pro mě dost těžký, po mokrých trénincích i kvalifikacích jsme jeli poprvé na suchu, takže první kola na hladkých pneumatikách jsem odjel až ve sprintu. Postupně jsem zrychloval, snažil jsem se neudělat chybu a získat zkušenosti pro hlavní závod. Letmý start byl pro mě novinkou, trochu mě překvapilo, jak brzo před cílovou čárou celé startovní pole akcelerovalo. V závodu měl náš vůz menší problémy s brzdami, ale i tak jsem bojoval s vozy těsně přede mnou. Hlavní závod byl neuvěřitelný. Mé tréninkové pevné starty nebyly moc dobré, ale v závodu se mi podařil zatím nejlepší rozjezd a bez nehody jsem ustál první kolo. Naše první zastávka byla dobrá, ale druhá byla hektická. 
 
Jakmile mi zvedli lízátko, tak jsem šlápl na plyn, ale hned ho zase stáhli dolů. Myslel jsem, že je po šanci získat body, ale nakonec jsme byli pořád ve hře. Tvrdě jsem bojoval s Kanaďanem, jeho přední kolo se dotklo mého, ale naštěstí jsem to ustál. Na konci se na mě hodně tlačil Brazilec, ale strašně jsem chtěl bodovat a jel jsem jako zběsilý – v předposledním kole jsem zajel mé nejrychlejší kolo závodu! Chtěl bych poděkovat Tomášovi i Jarkovi, oba mi hodně pomohli. Nešlo jenom o nastavení vozu, ale také mě uklidnili nebo povzbudili podle situace. Je hezké, že jsem 100. jezdcem v historii A1GP, ale mým cílem je přepisovat jiné statistiky.“
 
Antonín Charouz, šéf týmu: „Desáté místo a jeden bod můžeme považovat za dobrý výsledek vzhledem k tomu, že šlo o Erikův první závodní víkend A1GP. Musí postupovat krok za krokem a odvedl slušnou práci, dokončil oba závody a vůz je celý. Pochopitelně máme vyšší ambice než 10. místo, ale to chce čas. Erik určitě pojede v Brně nováčky. Pokud jde o domácí závody, pak se o jejich obsazení rozhodneme později, bude záležet na tom, jak na tom bude ruka Tomáše Engeho. Tomáš má daleko více zkušeností a doma bude na nás velký tlak.“
 
Kniha A1GP World Cup of Motosport Season 2006/07Bezmála sto šedesát stran kvalitního křídové papíru přináší stovky barevných fotografií z loňské sezony formule A1GP. Publikace představuje Světový pohár motorsportu v jeho typické podobě – jako pestrý a vzrušující svět špičkových automobilových závodů. Autorem všech obrázků je úspěšný český fotograf Adolf Zika (
http://www.zika.cz/). Vedle jeho působivých fotografií je pro fanoušky nachystáno i mnoho čtení v angličtině..
 
 
O závodech, jezdcích, týmech i o zákulisí stále populárnějšího šampionátu. Úplné výsledky jsou samozřejmostí. Autor i jeho tým, který se na knize podíl, došli při práci k jedné zajímavosti. Adolf Zika byl jediným členem české reprezentace, který byl na všech závodech! Bylo to dáno tím, že skupina mechaniků a techniků se průběžně měnila, stejně tak i jezdecká soupiska. Zato sám fotograf musel být všude, protože potřeboval „materiál“ z kompletní sezony.
 
Výsledky, A1GP, Zandvoort
Sprint
1 South Africa Adrian Zaugg 12 kol za 18'01.087 
2 France Loïc Duval 12   18'08.619   -7.532 
3 Netherlands Jeroen Bleekemolen 12   18'09.184   -8.097 
4 Mexico Salvador Durán 12   18'09.292   -8.205 
5 Switzerland Neel Jani 12   18'09.668   -8.581 
6 Germany Christian Vietoris 12   18'11.431   -10.344 
7 Great Britain Oliver Jarvis 12   18'11.653   -10.566 
8 Ireland Ralph Firman 12   18'13.255   -12.168 
9 New Zealand Jonny Reid 12   18'15.021   -13.934 
10 India Narain Karthikeyan 12   18'19.603   18.516 
11 Portugal João Urbano 12   18'26.054   -24.967 
12 Italy Enrico Toccacelo 12   18'26.804   -25.717 
13 Brazil Sérgio Jimenez 12   18'27.131   -26.044 
14 Lebanon Chris Alajajian 12   18'35.634   -34.547 
15 Czech Republic Erik Janis 12   18'36.355   -35.268 
16 Malaysia Alex Yoong 12   18'36.982   -35.895 
17 China Cheng Cong Fu 12   18'37.385   -36.298 
18 Pakistan Adam Khan 12   18'37.597   -36.510 
19 Canada James Hinchcliffe 12   18'40.596   -39.509 
20 Indonesia Satrio Hermanto 12   18'49.019   -47.932 
21 Australia Ian Dyk 12   18'49.070   -47.983 
22 USA Buddy Rice 12   18'49.295   -48.208
Hlavní závod
1 Great Britain Oliver Jarvis 45 kol za 1:09'51.394  
2 South Africa Adrian Zaugg 45   1:09'57.136   5.742 
3 Switzerland Neel Jani 45   1:09'59.368   7.974 
4 Mexico Salvador Durán 45   1:10'02.910   11.516 
5 France Loïc Duval 45   1:10'17.183   25.789 
6 Ireland Ralph Firman 45   1:10'25.091   33.697 
7 New Zealand Jonny Reid 45   1:10'39.029   47.635 
8 Netherlands Jeroen Bleekemolen 45   1:10'40.664   49.270 
9 Germany Christian Vietoris 45   1:10'41.270   49.876 
10 Czech Republic Erik Janis 45   1:10'51.058   59.664 
11 Brazil Sérgio Jimenez 45   1:10'51.472   1'00.078 
12 Australia Ian Dyk 45   1:11'21.987   1'30.593 
13 USA Buddy Rice 45   1:11'22.542   1'31.148 
14 Italy Enrico Toccacelo 44   1:09'54.770 1 lap 
15 China Cheng Cong Fu 44   1:09'55.855 1 lap 
16 Indonesia Satrio Hermanto 44   1:11'09.629 -1 kolo 
17 Pakistan Adam Khan 43   1:09'55.197 -2 kola
18 Canada James Hinchcliffe 40   1:03'43.361 -5 kol
19 Lebanon Chris Alajajian 40   1:05'08.999 -5 kol 
20 India Narain Karthikeyan 13   21'36.658 -32 kola
21 Malaysia Alex Yoong 8   14'06.139 -37 kol 
22 Portugal João Urbano 2   3'19.638 -43 kola
Internet a livetiming: www.a1gp.com 
A1 Grand Prix 2007/2008
30. září 2007 Zandvoort, Nizozemí 
14. října 2007 Brno, Česká republika 
4. listopadu 2007  Asie – bude upřesněno
25. listopadu 2007 Sepang, Malajsie 
16. prosince 2007 Žuhaj, Čína 
20. ledna 2008 Taupo, Nový Zéland 
3. února 2008 Sydney, Austrálie 
24. února 2008 Durban, JAR 
16. března 2008 Mexico City, Mexiko
6. dubna 2008 Šanghaj, Čína 
4. května Brands Hatch, Velká Británie
Internet: www.a1gp.com 
 
BPA