|  A1GP v Žuhaji : Tomáš Enge vyrazí do Sprintu ze třetí řady ! 15.12.2007 12:04 - tisková zpráva
 
 
   
 Kvalifikace v Žuhaji byla jednou z nejvyrovnanějších v historii A1GP a český tým z ní vytěžil dvě odlišné výchozí pozice do zítřejších závodů. Tomáš Enge kvalifikoval český vůz do velmi slibné třetí řady Sprintu, ale v Hlavním závodě se musel smířit s osmou řadou. Sobotní trénink český tým využil pro doladění nastavení vozu pro hrbolatou a úzkou čínskou trať. Hlavní pozornost se věnovala nastavení pro závod. Enge odjel 25 kol s nejlepším časem 1:25,437, což znamenalo 15. místo. 
 
 Důležité kvalifikační klání začalo pro Čechy pozitivně, když tým se rozhodl nasadit nové pneumatiky do obou prvních jízd. Druhá z nich byla rozhodující a Enge předvedl skvělý výkon. Dokázal objet kolo pod 1:24, což znamená šesté místo na startu Sprintu. Oba segmenty ukázaly, že bude rozhodovat každá tisícina, do jedné vteřiny se vešlo hned 13 vozů.  Oba kvalifikační segmenty pro Hlavní závod pokračovaly ve stejně napínavém duchu. Český tým bohužel tentokrát nedokázal zopakovat nebo vylepšit předchozí výkon. V první jízdě použil lehce jeté pneumatiky z předchozího pokusu, novou sadu si schoval na poslední jízdu. Enge v ní dosáhnul času 1:24,350, což znamená až 16. místo na startu. Tentokrát se do jediné sekundy vešlo neuvěřitelných 18 vozů! Hlavní závod se pojede podle upravených pravidel. Vzhledem k velikosti boxové uličky komisaři rozhodli, že povinné zastávky nebude možné absolvovat při vyjetí zpomalovacího vozu. V případě vyjetí zpomalovacího vozu budou sice boxy otevřené, ale zastávka nebude započítána a tým ji bude muset opakovat po restartu závodu.  Tomáš Enge: „Bylo by pěkné být v první desítce na startu obou závodů, ale pokud bych si měl vybrat jednu lepší a druhou ne až tak dobrou kvalifikaci, pak bych bral lepší pozici na startu sprintu. Ten je totiž krátký a dostat se dopředu je těžké. V Hlavním závodě si můžete hodně pomoci se strategií a zastávkami v boxech. V tréninku jsme jeli na starých pneumatikách ze včerejška, když jsme pak v kvalifikaci nasadili nové pneu, vůz se hodně zlepšil. V průběhu všech čtyř kvalifikací jsme zkoušeli úpravy předního křídla. Musím říci, že má druhá jízda byla perfektní a ze šestého místa jsem měl velkou radost. Pro poslední dvě jízdy nám zbývala už jenom jedna nová sada pneu a věděl jsem, že poslední jízda rozhodne. Po předchozím dobrém kole jsem byl přemotivovaný a chtěl jsem až moc. To kolo nebylo z mé strany moc dobré. Po deseti měsících s jinými vozy nedokážu ještě v kokpitu A1GP jezdit tak vyrovnaně, jak bych chtěl. Klíčem k úspěchu v závodech bude přežít bez úhony první zatáčku, která je hodně úzká. Doufám, že mě v ní nepotkají problémy, ale může se tam komukoliv přihodit cokoliv.“ Antonín Charouz, šéf týmu: „Celkově vzato to pro nás byla dobrá kvalifikace. Tomáš odvedl velmi dobrou práci, protože není jednoduché se po skoro roční přestávce vrátit do formulového vozu.“ A1GP v Žuhaji našeho časuNeděle 16. prosince
 7.00 – Sprint
 9.30 – Hlavní závod
 Livetiming a livevideo: www.a1gp.com
 Internet okruhu: www.zic.com.cn
 Kniha A1GP World Cup of Motorsport Season 2006/07Bezmála sto šedesát stran kvalitního křídového papíru přináší stovky barevných fotografií z loňské sezony formule A1GP. Publikace představuje Světový pohár motorsportu v jeho typické podobě – jako pestrý a vzrušující svět špičkových automobilových závodů. Autorem všech obrázků je úspěšný český fotograf Adolf Zika (www.zika.cz). Vedle jeho působivých fotografií je pro fanoušky nachystáno i mnoho čtení v angličtině.
 O závodech, jezdcích, týmech i o zákulisí stále populárnějšího šampionátu. Úplné výsledky jsou samozřejmostí.
 Autor i jeho tým, který se na knize podílel, došli při práci k jedné zajímavosti. Adolf Zika byl jediným členem české reprezentace, který byl na všech závodech! Bylo to dáno tím, že skupina mechaniků a techniků se průběžně měnila, stejně tak i jezdecká soupiska. Zato sám fotograf musel být všude, protože potřeboval „materiál“ z kompletní sezony.
 Prodej knihy: www.bpa.cz
 Startovní rošt pro Sprint1 Germany Ammermüller 1:23.203
 2 Switzerland Jani -0.222
 3 Ireland Carroll -0.472
 4 China Cheng -0.581
 5 Great Britain Jarvis -0.647
 6 Czech Republic Enge -0.718
 7 France Duval -0.725
 8 Netherlands J. Bleekemolen -0.762
 9 India Karthikeyan -0.769
 10 Canada Wickens -0.826
 11 USA Summerton -0.901
 12 Brazil Jimenez -0.938
 13 New Zealand Reid -0.938
 14 South Africa Zaugg -1.004
 15 Portugal Urbano -1.060
 16 Italy Piscopo -1.104
 17 Malaysia Yoong -1.188
 18 Australia Dyk -1.567
 19 Indonesia Hermanto -1.690
 20 Lebanon Alajajian -1.712
 21 Pakistan Khan -1.755
 22 Mexico Garza -2.043
 Startovní rošt pro Hlavní závod1 Switzerland Jani 1:23.465
 2 Great Britain Jarvis -0.185
 3 India Karthikeyan -0.302
 4 France Duval -0.319
 5 Germany Ammermüller -0.425
 6 China Cheng -0.465
 7 USA Summerton -0.527
 8 Malaysia Yoong -0.571
 9 South Africa Zaugg -0.635
 10 New Zealand Reid -0.649
 11 Canada Wickens -0.684
 12 Portugal Urbano -0.785
 13 Ireland Carroll -0.829
 14 Brazil Jimenez -0.863
 15 Lebanon Alajajian -0.863
 16 Czech Republic Enge -0.885
 17 Pakistan Khan -0.913
 18 Netherlands J. Bleekemolen -0.995
 19 Australia Dyk -1.073
 20 Indonesia Hermanto -1.202
 21 Italy Piscopo -1.345
 22 Mexico Garza -1.421
 Internet: a1gp.com
 Průběžné pořadí po šesti z dvaceti závodů1. Švýcarsko 61 bodů
 2. Francie 51
 3. Nový Zéland 45
 4. Nizozemí 42
 5. Jižní Afrika 36
 6. Velká Británie 36
 7. Irsko 29
 8. Německo 24
 9. Brazílie 22
 10. Mexiko 17
 11. Čína 16
 12. Kanada 8
 13. Indie 8
 14. Portugalsko 2
 15. Austrálie 2
 16. Itálie 2
 17. Česká republika 1
 Internet: a1gp.com
 A1GP 2007/200830. září 2007 Zandvoort, Nizozemí
 14. října 2007 Brno, Česká republika
 25. listopadu 2007 Sepang, Malajsie
 16. prosince 2007 Žuhaj, Čína
 20. ledna 2008 Taupo, Nový Zéland
 3. února 2008 Sydney, Austrálie
 24. února 2008 Durban, JAR
 16. března 2008 Mexico City, Mexiko
 13. dubna 2008 Šanghaj, Čína
 4. května Brands Hatch, Velká Británie
 Internet: www.a1gp.com
   BPA 
 
 |