| 
 | 
	
		
			|  MMČR: Divize 2 nabídla zajímavou podívanou s 18-ti vozy 23.5.2008 18:11 - Vladimír Rožánek
 
 
   Divize 2 je určena prototypům a formulovým vozům do 2000ccm3, kterých máme nejen u nás, ale i v Evropě nespočet. Jak se ukázalo, tak po letech nečinnosti této divize se dalo při prvním startu dohromady hned 18 vozů. Mohlo být i více vozů na startu, ale Interserie, která měla startovat v Mostě také s divizí 2, se nedokázala dohodnout ve finančních otázkách s našimi funkcionáři, a tak jsme přišli o další vozy. Nicméně závody byly i tak velmi zajímavé.
 
 Hned v úvodu mokrého prvního závodu se střetli Rakušan Klinger, Milan Svoboda a další Rakušan Tiller. Tiller a M.Svoboda přitom sváděli boj o druhé místo. Zatím co Milan Svoboda odjel a na konci pole závodil, pro Rakušany závod skončil. Safety car pak pole sloučil dohromady a mohlo se začít závodit znovu. Všem ujel beznadějně nejrychlejší korunní princ z Bahrainu Hamad Al Fardan, který se nejnovější Dallarou 307 Mercedes nedal nikomu šanci. O druhé místo pak sváděli pěkný souboj Martin Tlustý, Rakušan Herndlhofer a Jakub Horák. Všichni tito účastníci jeli na stejných monopostech formule Renault 2,0ltr. David Palmi pak s dalším Renaultem porazil v souboji dvoulitrový prototyp Norma M20 s Davidem Kostruhem za volantem.
 
 Druhá jízda se jela v odpoledních hodinách a Al Fardan opět hned po startu upaloval dopředu. Stáj Franz Woess Racing tak oslavovala podruhé. Tiller si poopravil reputaci z nepodařené první jízdy a dojel si vklidu pro druhé místo. Bronzový stupínek patřil Milanu Svobodovi, který tak odčinil neúspěch z první jízdy a vybojoval českým barvám pěkné 3. místo ze 17-ti startujících. V dalším pořadí pak pokračovali čeští reprezentanti Tlustý, Palmi, Kostruh a Horák. Oproti kvalifikaci se lépe vedlo Kochaňskému z Polska s Dallarou Mugen Honda F395 dojel osmý. Nadějná pilotka Edita Prášková, kterou si ještě pamatujeme ze startů ve Sports Car Challenge, se mnoho nesvezla a vjezd na cílovou rovinku pro ní znamenal pěknou hodinářskou práci. Jiří Svoboda s další Dallarou stáje JSC Racing Pelhřimov v první jízdě nedojel a druhá se mu povedla lépe, když skončil desátý. Zdá se, že se první díl republikového mistrovství divize 2 povedl a oproti divizi 3 měl i početnější pole. Pro další závod byla přislíbena účast Francouzů R. a G. Striebigových a možná najdou odvahu změřit síly i ostatní čeští závodníci, kteří doposud v reinkarnaci divize 2 nevěřili.
 
 
 Výsledky divize 2 MMČR na okruzích v Mostě:
 1. jízdaAl Fardan (BAH) – Dallara 307 Mercedes
 M.Tlustý (CZ) – Renault FR 2,0
 B.Herndlhofer (A) – formule Renault 2,0
 J.Horák (CZ) – formule Renault 2,0
 D.Palmi (CZ) – formule Renault 2,0
 D.Kostruh (CZ) – Norma M20 Honda CN 2,0
 M.Kochanski (PL) – Dallara 395 Mugen Honda
 E.Prášková (CZ) – Dallara STV 301
 M.Svoboda (CZ) – Dallara STV 302
 R.Kirchdoerffer (A) – formule Renault 2,0
 
 
 2. jízdaAl Fardan (BAH) – Dallara 307 Mercedes
 P.Tiller (A) – Dallara 304 Opel
 M.Svoboda (CZ) – Dallara STV 302
 M.Tlustý (CZ) – Renault FR 2,0
 D.Palmi (CZ) – formule Renault 2,0
 D.Kostruh (CZ) – Norma M20 Honda CN 2,0
 J.Horák (CZ) – formule Renault 2,0
 M.Kochanski (PL) – Dallara 395 Mugen Honda
 W.Klinger (A) – Dallara 304 Opel
 J.Svoboda (CZ) – Dallara STV 302
 
 Vláďa Rožánek
 
 
 | 
			
		
			|  |