|  Tropické Hustopeče v cíli. Pech udržel velmi těsné vedení nad Krestou. 1.6.2008 01:50 - Pavel Jelínek
 
 
   
 Závěr IV. AGROTEC New Holland rally 2008 se konal ve znamení stíhací jízdy Romana Kresty za vedoucím Václavem Pechem. Jejich souboj o druhé místo se po odstoupení vedoucího Jana Kopeckého nakonec změnil v souboj o zlato.   Z 51 posádek na startu nakonec dojela jen polovina. Část posádek havarovala, další  část odstoupila převážně pro technické problémy. Takže o část  vyřazených se postarala náročná trať a o další technika. Největší a nejvyrovnanější souboj s uskutečnil na čele absolutního pořadí. Roman Kresta sice zkracoval Pechův náskok do posledních kilometrů, ale k jeho překonání nakonec chyběly 3,2 sekundy. Tak vyrovnaný souboj to byl. Nicméně oba  jezdci byli v cíli spokojeni. Kresta nadále s náskokem vede MMČR a Pech poskočil na místo druhé.   Velmi spokojen byl také Jan Jelínek, který jistě nečekal absolutně třetí místo v tak silné konkurenci, jaká se na jih Moravy sjela. Navíc po své koupeli v Českém Krumlově ( po havárii skončil na střeše v potoku ..) spíše potřeboval dojet. Jedná se o jeho životní úspěch. Na vedoucí  duo  ztrácel skoro tři a půl minuty a na dalšího soupeře za sebou měl k dobru  další více než půlminutu. Byl jím Václav Arazim.   Další místa v první desítce obsadili pátý Karel Trojan, šestý Emil Triner a sedmý Vladimír Barvík. Následovali Daniel Běhálek, Jan Votava a Milan Pantálek a další. V TOP desítce se tedy umístili pouze jezdci s vozy skupiny N4 - Mitsubishi Lancer EVO IX a ve dvou případech se Subaru Impreza Sti ( Triner, Běhálek). Naopak vůbec se nedařilo posádkám s vozy S 2000, i když po páteční etapě byly v první  pětici hned tři takové posádky. Nakonec žádná z nich nedojela do cíle ! Z toho tři pro technické problémy a Josef Peták pak musel skončit kvůli zdravotním problémům své navigátorky Aleny Benešové. Velmi drahé sportovní nářadí tak odhalilo, že má své slabiny. I proto jistě jezdci na závěreční tiskové konferenci tvrdili, že raději zůstanou u svých osvědčených lancerů, i když Krestu pravděpodobně čeká jedno mimořádné odskočení do takového vozu …..   Soutěž provázelo tropické počasí, ale celkově se vydařila. Jen na  šotolinových úsecích se celkem hodně prášilo. Také diváků přijelo nejméně dvakrát  tolik, co  v roce minulém a na některých místech byla trať doslova obsypána.   TK s trojicí nejlepších posádek :   Všichni tři v Hustopečích nejlepší jezdci hned na začátku závěrečné tiskové konference vyjádřili svoji velkou spokojenost s pořadatelským zázemím, zejména rozsáhlým servisem v Zaječí, a s otevřeností a přístupem pořadatelů k řešení problémů.    „Agrotec rally byla letos nejlépe zvládnutým podnikem,“ zazněla možná až překvapivě shodně od všech členů přítomných posádek na tiskovce veliká chvála na ochotu pořadatelů řešit problémy, s kterými se na ně jezdci  obraceli. Ostatně, jistě tomu hodně pomohlo především to, že hlavními pořadateli byli dva aktivní jezdci, Martin Rada a Rudolf Kouřil, kteří sami nejlépe vědí, co je k přípravě kvalitní soutěže i z hlediska posádek potřeba.    Také lídr šampionátu Roman Kresta dodal, že organizačně a pořadatelsky to byla jednoznačně nejlépe zvládnutá soutěž. Chválil si, že pořadatelé přistupovali k připomínkám jezdců velmi aktivně a snažili se jim vyhovět. „Na některých jiných podnicích se s jezdci nebaví a řeknou jim, že před 40 lety to oni jezdili taky tak a hotovo…… Pořadatelé neberou na vědomí, že se prostě už jezdí jinak a mnohem rychleji,“ zaznělo dále.
 Jezdci se shodli na tom, že trať byla velice technická a těžká, o čemž svědčí i počet posádek v cíli a počet odpadlých vozů. Zatímco Roman Kresta na dotaz, co by ještě  zlepšit, navrhoval, že by to chtělo  nějaký brod, Jan Jelínek byl naopak spokojen, že svoji krumlovskou koupel nezopakoval, přestože trať několikrát vedla i kolem rybníka:  “Trať byla složitá. Vůbec jsme nečekali, že se umístíme tak dobře.I když nám k tomu pomohlo odpadnutí několika soupeřů v závěru. Jsme rádi, že jsme neměli problémy s vodou.“
 Pech s Uhelem s úsměvem tvrdili : „Vyhráli jsme proto, že nás Roman nechal.“
 Kresta to pak vysvětloval následovně :  „Za druhé místo si můžeme sami. Hned na začátku jsme udělali několik jezdeckých chyb a až do konce se ztráta nedala stáhnout.“
   Václav Pech dokázal vyhrát, přestože podle něj i Romana Kresty  jsou jejich vozy připravovány i nastavovány naprosto stejně. Spokojení jezdci na tiskovce ve velmi uvolněné atmosféře sršeli humorem a zaznělo i to, že Václav Pech má sice shodné auto, ale o 73 kilogramů těžší, než to  Romanovo. Vyplývá to z rozdílu jejich postav……. „Jinak jsou naše vozy technicky shodné, s úpravami nastavení pohonných jednotek podle potřeb jezdců.“   Pořadatelé do budoucna slibují i nové erzety, což napraví kritizované opakování průjezdů některých úseků v obou směrech. Vytipovány mají další úseky, přičemž problém částečně způsobily i dodatečné změny trati, která byla původně postavena na 16 RZ a větší délku, což ale nebylo patřičným orgánem povoleno. Je to ale ponaučení pro příští rally !   Na závěrečném vyhlášení  výsledků v příjemném prostředí hotelu Centro organizátoři opět prokázali svoji pohostinnost a podobně jako ve čtvrtek před soutěží nechybělo  bohaté občerstvení pro všechny přítomné. Ti nejlepší pak dostali tolik cen a pohárů, že je nemohli ani unést. 
 
 Tisková zpráva IV. AGROTEC New Holland rally 2008 V Brně a Hustopečích 1. června 2008     Pavel Jelínek a Martin Blahák      Oficiální stránky: http://www.AGROTECautoklub.cz/                                 http://www.AGROTEC.cz/  generální sponzor: AGROTEC a.s. Hustopeče       Výsledky –konečné:   Po RZ / After SS 14 Poř. St.č.  Jezdec / Spolujezdec Značka vozu Skupina Pořadí RZ čas Penalizace Součet Ztráta ved. Ztráta před.    1 Pech Václav / Uhel Petr   Mitsubishi Lancer EVO IX  N/4 1  01:51:32.0  01:51:32.0 00:00:00.0 00:00:00.0  2 2   2 Kresta Roman / Gross Petr   Mitsubishi Lancer EVO IX  N/4 2  01:51:35.2  01:51:35.2 00:00:03.2 00:00:03.2  3 24   3 Jelínek Jan / Kotěna Miroslav   Mitsubishi Lancer EVO IX  N/4 3  01:54:59.1  01:54:59.1 00:03:27.1 00:03:23.9  4 12   4 Arazim Václav / Gál Julius   Mitsubishi Lancer EVO IX  N/4 4  01:55:32.5  01:55:32.5 00:04:00.5 00:00:33.4  5 5   5 Trojan Karel / Řihák Petr   Mitsubishi Lancer EVO IX  N/4 5  01:55:56.5  01:55:56.5 00:04:24.5 00:00:24.0  6 10   6 Triner Emil / Achsová Kateřina   Subaru Impreza Sti  N/4 6  01:57:10.4  01:57:10.4 00:05:38.4 00:01:13.9  7 13   7 Barvík Vladimír / Mynářová Petra   Mitsubishi Lancer EVO IX  N/4 7  01:57:41.8  01:57:41.8 00:06:09.8 00:00:31.4  8 14   8 Běhálek Daniel / Černohorský Petr   Subaru Impreza Sti  N/4 8  01:58:15.0  01:58:15.0 00:06:43.0 00:00:33.2  9 19   10 Votava Jan / Synáč Franta   Mitsubishi Lancer EVO IX  N/4 9  01:59:08.8 00:00:10.0 01:59:18.8 00:07:46.8 00:01:03.8  10 22   9 Pantálek Milan / Novák Jaroslav   Mitsubishi Lancer EVO VIII  N/4 10  01:59:26.5  01:59:26.5 00:07:54.5 00:00:07.7  11 28   11 Zedník Petr / Pražák Milan   Ford Fiesta S1600  A/6 1  02:00:55.9  02:00:55.9 00:09:23.9 00:01:29.4  12 35   12 Kurka Tomáš / Müller Jindřich   Mitsubishi Lancer EVO VIII  N/4 11  02:02:52.6  02:02:52.6 00:11:20.6 00:01:56.7  13 33   13 Tomaštík Jaromír / Vrečka Jaroslav   Subaru Impreza Sti  N/4 12  02:03:18.8  02:03:18.8 00:11:46.8 00:00:26.2  14 30   14 Pondělíček Lukáš / Dresler Pavel   Citroën C2 R2  A/6 2  02:04:56.1  02:04:56.1 00:13:24.1 00:01:37.3  15 32   15 Vlček Jiří / Šubrt Pavel   Peugeot 206 S1600  A/6 3  02:04:25.7 00:01:00.0 02:05:25.7 00:13:53.7 00:00:29.6  16 40   16 Smékal Egon / Mastacan Jan   Honda Civic Type R  N/3 1  02:06:00.4  02:06:00.4 00:14:28.4 00:00:34.7  17 38   17 Křížek Petr / Chlup Petr   Honda Civic Type R  N/3 2  02:06:10.9  02:06:10.9 00:14:38.9 00:00:10.5  18 53   18 Pilka František / Nesvadba Richard   Citroën C2 Challenge  A/6 4  02:09:50.2  02:09:50.2 00:18:18.2 00:03:39.3  19 41   19 Dvořák Josef / Slavík Jan   Škoda Fabia RS TDI  A/7 1  02:09:59.9  02:09:59.9 00:18:27.9 00:00:09.7  20 43   20 Dunovský Václav / Stross Jiří   Honda Civic VTi  N/2 1  02:10:59.8 00:01:00.0 02:11:59.8 00:20:27.8 00:01:59.9  21 29   21 Vaňáč Jan / Bičák Tomáš   Renault Clio R3  A/7 2  02:12:53.5  02:12:53.5 00:21:21.5 00:00:53.7  22 58   22 Bartončík Michael / Večerka Michal   Honda Civic VTi  N/2 2  02:13:18.1 00:00:10.0 02:13:28.1 00:21:56.1 00:00:34.6  23 48   23 Levora Mirostav / Třebínová Pavla   Škoda Fabia  A/5 1  02:14:48.3  02:14:48.3 00:23:16.3 00:01:20.2  24 60   25 Korčák Pavel / Kacerovský Pavel   Volkswagen Polo 1,4 16V  N/1 1  02:23:07.1 00:00:10.0 02:23:17.1 00:31:45.1 00:08:28.8  25 56   24 Drapela Johann / Konrad - Lustig Corina   Honda Civic Type R  N/3 3  02:23:34.0  02:23:34.0 00:32:02.0 00:00:16.9 
 
 |