|  Epilog 2008: Speciálům MB DTM patří pro start  první a třetí místo 24.10.2008 22:59 - tisková zpráva
 
 
   
 V jubilejním desátém ročníku Epilogu, brněnském závodě, který končí českou okruhovou sezonu, získal pole position Charouz Racing System. V rekordním, bezmála sedmdesátičlenném startovním poli, se radovala posádka Stefan Mücke, Tomáš Enge, Antonín Charouz a Adam Lacko, přičemž čas patří prvně jmenovanému. Druhý týmový Mercedes AMG DTM C-Klasse bude na roštu stát jako třetí. Kvartet kopíruje soupisku první posádky, jen místo Lacka jede Jarek Janiš, který byl autorem rozhodujícího času. Šestihodinový závod v podzimní atmosféře startuje zítra ve čtrnáct hodin. 
 "Po úvodní kvalifikaci nám patřila celá první řada, o což jsem pak bohužel přišli. Je to škoda, nicméně v tak dlouhém závodě to není zásadní věc,“ říká závodící šéf stáje Antonín Charouz.
 
 První zatáčka nerozhoduje
 Stefan zajel rozhodující čas v prostřední části měřeného tréninku. „Jsem samozřejmě rád, ale mohlo to být ještě lepší. Během vymezené čtvrthodiny jsem v chladném počasí ani pořádně nezahřál pneumatiky,“ vypráví mladý Němec. Jarek Janiš mu dal za pravdu. Na Tomášovi Engem tentokrát kvalifikace nestála.
 
 „První a třetí příčka jsou velmi dobré,“ tvrdí Tomáš. „Čeká nás šestihodinový závod, tedy bitva, která se nerozhoduje v první zatáčce ani v prvních minutách. Důležité je, že obě auta jsou výborně připravená, fungují bezvadně stejně jako po celý rok. Ve výjimečně početném poli budeme muset být opatrnější než obvykle a pokud možno dorazit do cíle na místech, která nám dopomohou k úspěchům v celkovém hodnocení. (viz níže)“
 
 Speciál DTM v saltech
 Dnešek byl v Brně pořádně dramatický. Mimo jiné proto, že třikrát nad tratí zavlály červené vlajky. Při prvním zastavení jízd všem zatrnulo. Audi A4 DTM s Milanem Maděryčem za volantem totiž kvůli poruše vylétlo v plné rychlosti mimo trať, kde se dostalo do salt. Po divokých kotrmelcích přistál vůz na střeše. Speciál byl zcela zničen, jeho jezdec naštěstí vyvázl bez zranění. Havárie se udála v úseku číslo 4, tedy před prvním esíčkem trati.
 
 Druhé přerušení jízd přišlo během první kvalifikace. To z jednoho auta vytekl na trať olej. Bitva o čas se tak podstatně zkrátila, protože maršálové museli povrch Masarykova okruhu vyčistit. Třetí měřený trénink pak poznamenala porucha porsche Jana Vonky.
 
 Host z FIA GT se blýskl v Lamborghini Gallardo Evo
 Příjemným překvapením byl výkon hostujícího pilota Charouz Racing Systemu, rakouského jezdce FIA GT a majitele tamního týmu Jetalliance Racing, Lukase Lichtnera-Hoyera. V obrovské konkurenci zajel s Lamborghini Gallardo Evo osmý čas.
 
 „Jedu s tímto krásným „Lambem“ poprvé a musím říci, že jsem velmi mile překvapen. Je to rychlé auto a také se moc příjemně ovládá,“ říká Lichtner-Hoyer. „Ke startu v Epilogu jsem dostal nabídku od Antonína Charouze, se kterým jsme dobří kamarádi. Neváhal jsem ani chvíli.“
 Rakušan se v závodě bude střídat s bratry Milanem a Janem Urbanovými a Alešem Jiráskem. 
 Výsledky z Brna – kvalifikace ZDE
 
 Šance Charouz Racing Systemu v Epilogu - závěrečném závodě MMČR Divize 4:
 Tomáš Enge – může být mezinárodním mistrem ČR v Divizi 4. Bodový stav před Epilogem ZDE
 Antonín Charouz - může být mezinárodním mistrem ČR v Divizi 4. Bodový stav před Epilogem ZDE
 Tomáš Enge, Antonín Charouz, Stefan Mücke – mohou být mistry ČR v Divizi 4, vytrvalostních závodech nad 3500 ccm. Bodový stav před Epilogem ZDE
 Robert Hordossy, Andrej Barčák, Antonín Blažek (Ford Fiesta) – mohou být vicemistry v Divizi 4, vytrvalostních závodech do 2000 ccm. Bodový stav před Epilogem ZDE
 
 Co už je jisté:
 Charouz Racing System – vítězové Poháru týmů v MMČR Divize 4
 Antonín Blažek – mistr ČR v Divizi 4, Sprint do 1400 ccm
 
 MMČR NA OKRUZÍCH 2008
 20/04/2008 Hungaroring
 18/05/2008 Most
 08/06/2008 Most
 27/07/2008 Poznaň
 10/08/2008 Most
 21/09/2008 Brno
 25/10/2008 Brno
 www.autoklub.cz
   BPA PR  
 
 |