|  Výroba sedačky, obvyklý proces při změně týmu 27.2.2009 12:56 - tisková zpráva
 
 
   
 FM: Výroba sedačky, obvyklý proces při změně týmu aneb Erik Janiš před testem Všechny monoposty Formule Master jsou stejné, fanoušci je rozlišují jen podle barev. Nicméně v jednom je každé z aut unikátní – v sedačce. Co závodník, to jiná postava, tudíž jiný „posez“ v kokpitu. Před úvodními testy nové sezony FM, které se uskuteční v neděli a v pondělí ve Valencii, si v dílnách týmu I.S.R. v pražských Průhonicích nechal vyrobit sedačku na míru Erik Janiš. Fotogalerii s postřehy a popisem výroby sedačky najdete uvnitř. 
 "Sedačku jsme vyrobili až napotřetí," vypráví Erik Janiš z týmu I.S.R. (www.isr-racing.cz). "Při prvním tvarování jsem nejspíš neseděl v ideální poloze, tak jsme se rozhodli pro druhou akci. S výsledkem jsme ale zase nebyli spokojeni. Nakonec jsme se rozhodli upravit první kus. Definitivní podobu získá až po jedněch, dvou testech. Jakmile v ní bude tělo bezvadně sedět, potáhne se sedačka ještě tkaninou.“
 
 Výroba sedačky v základních faktech: do kokpitu se vloží pytel na odpadky, který se naplní patřičně namíchaným roztokem, který při tvrdnutí připomíná pěnu k těsnění oken. Pilot se musí rychle usadit, obsah vaku tuhne poměrně rychle – kolem sedmi minut. Po ztvrdnutí se sedačka ještě takzvaně ladí – hlavně se musejí uřezat místa, která nevyhovují, přečnívají, tlačí. Teprve po testovacích jízdách, při nichž se ověří, jestli je vše v pořádku, se sedačka potáhne tkaninou.
 
 
 
 Oficiální testy Formule Master 2009
 01-02/03 VALENCIA
 18-19/03 IMOLA
 25-26/03 SPA
 21-22/04 BRNO
 27-28/04 HUNGARORING
 
 Závody Formule Master 2009
 16-17/05 PAU (WTCC)
 30-31/05 VALENCIA (WTCC)
 20-21/06 BRNO (WTCC)
 18-19/07 BRANDS HATCH (WTCC)
 25-26/07 HUNGARORING (F1)
 29-30/08 SPA (F1)
 05-06/09 OSCHERSLEBEN (WTCC)
 19-20/09 IMOLA (WTCC)
 www.formulamaster.net
 
 
 BPA
 
 
 |