|  Třetí ročník závodů automobilů do vrchu na Mohylu míru pokračuje v tradici 2.3.2009 21:53 - tisková zpráva
 
 
   
 MOHYLA MÍRU 2009 Mezinárodní závod automobilů do vrchu M.rescue Euro Cup 2009 pod záštitou společnosti Mohyla míru Austerlitz o.p.s.
 Volný mezinárodní závod IHA (International Hill Climb Association)
 4. - 5.4.2009 – město Újezd u Brna, obec Sokolnice Tisková informace 1.3.2009
 Vážení motorističtí přátelé,
 venkovní teplota nad nulou a postupné mizení bílé nadílky dává tušit, že se pomalu, ale jistě blíží jaro. S jeho příchodem už tradičně proběhne první motoristické klání pod širým nebem a to v klasickém trojúhelníku mezi městem Újezd u Brna a obcemi Sokolnice a Prace.
 Aleš Gänsdorfer Maverick.rescue o.s.
 ředitel závodu Mohyla míru 2009
 Amos Krejčí, Aleš Kárný tiskové středisko závodu Mohyla míru
 Obnovená tradice Třetí ročník závodu automobilů do vrchu v regionu legendární bitvy tří císařů navazuje na obnovenou tradici závodů do vrchu, které se zde konaly již před čtvrt
 stoletím. V loňském roce se závod konal jako součást seriálu KW Berg-Trophy 2008, v letošním roce je nově zařazen do seriálu M.rescue Euro Cup 2009.
 Podpora ze strany okolních obcí Po dvou úspěšných ročnících se znovu rozezvučí motory závodních automobilů v blízkosti obcí Telnice, Sokolnice, Prace a města Újezdu u Brna. Již tradičně velká podpora zástupců těchto územních celků, včetně obecně prospěšné společnosti Austerlitz, dává organizátorům možnost vytvořit skvělé podmínky pro závodníky a v neposlední řadě i pro diváky.
 M.rescue Euro Cup 2009 Po úpravě kalendáře KW Berg-Trophy pro letošní sezonu a zrušení lokální části, loni nazvané Regional, se díky společenské poptávce rozhodli v občanském sdružení
 Maverick.rescue doplnit kopcový kalendář o tři podniky na území brněnského
 regionu. Mezinárodní seriál nazvaný M.rescue Euro Cup 2009 bude zahájen právě
 závodem na Mohyle míru v termínu 4. - 5.dubna 2009, pokračovat bude 8. - 9. srpna
 na trati v Ořechově u Brna a zakončení proběhne opět na Mohyle a to 19. - 20. září.
 Sportovní řády seriálu vycházejí z řádů KW Berg-Trophy a můžeme se tedy těšit na
 velké množství kvalitních jezdců právě z tohoto mezinárodního seriálu. Body se
 budou v rámci M.rescue Euro Cupu 2009 rozdělovat za každý závod a velmi
 hodnotné ceny za absolutní umístění v seriálu budou příjemným zpestřením. Díky
 hlavním sponzorům se pojede o dvě čtyřkolky a jeden pitbike (1. místo čtyřkolka o
 obsahu 250 kubických centimetrů, 2. místo stopětadvacítka pitbike a 3. místo opět
 čtyřkolka, tentokrát o obsahu 110 kubíků). Hodnotné ceny se pochopitelně nevyhnou
 ani vítězům jednotlivých závodů ve všech vypsaných skupinách.
 Třídy a kategorie V samotném závodě, stejně tak do celého seriálu se budou sbírat body v
 následujícím rozdělení:
 KATEGORIE I
 Skupina FIAT 126
 Skupina S (sériové a tuning vozy)
 Skupina HA (historické cestovní a závodní vozy)
 Skupina E1 (cestovní a závodní vozy skupin N, A, GT, H, F, E1, SP, ST)
 KATEGORIE II
 Skupina E2/C (formulové vozy skupin E, D, NF, HA + sportovní prototypy)
 Vozy níže uvedených skupin budou v jednotlivých závodech rozděleny do
 následujících objemových tříd:
 Skupina FIAT 126 do 652 ccm (1)
 Skupina S do 1400 ccm (2)
 do 1600 ccm (3)
 do 2000 ccm (4)
 nad 2000 ccm (5)
 Skupina HA bez omezení (6)
 Skupina E1 do 1150 ccm (7)
 do 1400 ccm (8)
 do 1600 ccm (9)
 do 2000 ccm (10)
 nad 2000 ccm (11)
 Skupina E2/C do 1400 ccm + speciály (12)
 nad 1400 ccm + speciály (13)
 Trať bude lepší Délka tratě zůstává pro rok 2009 nezměněna, závodníci se však mohou těšit na
 novinku v podobě „bezpečných“ retardérů. Ty budou vytvořeny z materiálu, který se
 při kontaktu s vozem ohne a nezpůsobí tak žádné poškození. Po balících slámy v
 roce 2007 a sudech s vodou v roce loňském, tak posouvá pořadatel laťku
 bezpečnosti zase o kousek výše. Opět se bude měřit zrychlení vozů časem na
 prvních sto metrů, nové rozmístění retardérů však zpomalí rychlost před první
 zatáčkou. Trať projde ještě před závodem kompletní rekonstrukcí, tak aby jezdci
 mohli využít celou šířku vozovky a nehrozilo poškození jejich vozů.
 Bezpečnost především
 Vzhledem k velmi rychlé první části tratě bylo pořadateli upraveno rozmístění
 retardérů a tak první z nich je umístěn za hranicí 400 metrů a druhý těsně před první
 levou zatáčkou. Třetí retardér je umístěn před nebezpečnou zatáčkou u Mohyly míru.
 Samozřejmostí je více než desítka traťových komisařů, téměř stovka členů
 pořadatelské služby, 2 sanitní vozy rychlé záchranné služby, 2 hasičské vozy včetně
 vozu pro likvidaci úniku pohonných hmot, 2 odtahová vozidla, vozidlo s nakládacím
 ramenem a samozřejmě zásahový vůz Maverick.rescue s lékařem. Zvýšil se i počet
 balíků slámy o rozměrech 1 x 2,5 metru jako jednoho z pilířů bezpečnosti a to na
 počet 130 kusů.
 Závodění na dva dny
 Systém závodu na Mohyle je tradiční, tedy jeden závod v sobotu a druhý v neděli.
 Každý závod se skládá ze dvou treninků a dvou závodních jízd, přičemž časy z těch
 závodních se sčítají a z nich se pak určí pořadí závodníků. V pátek navíc pořadatel
 vypsal další volné treninky a tak od 15 do 18 30 hodin je možné zkoušet záludnosti
 této tratě či nastavení nových vozů.
 Zábava nejen na trati Pořadatel se rozhodl postavit čelem k vlivům dubnového počasí a přesunul vyhlášení
 a následný program pod střechu. V tomto případě pod střechu kulturního domu v
 Újezdu u Brna, kde mimo samotného vyhlášení proběhne i koncert kapely. V
 průběhu obou závodních dní se bude o informovanost diváků a zároveň o dobrou
 náladu starat dvojice Petr Zakopal z Kiss rádia Hády a legenda v moderování
 závodů automobilů do vrchu, Vladimír Miklošík.
 Kudy do centra dění Diváci z Brna mohou využít městskou dopravu a to konkrétně autobusovou linku číslo 40, která jede od obchodního domu TESCO přes Komárov do Sokolnic.
 Motorizovaní diváci pak mohou využít parkoviště v Sokolnicích nebo v Telnici.
 PR 
 
 |