|  Úspěšné testování - divácky atraktivnější závody 22.3.2009 07:27 - Vladimír Rožánek
 
 
   
 První "ostré" letošní testování týmu Buggyra International Racing Systemproběhlo v polovině minulého týdne na okruhu v Mostě. Po analýze dat panuje
 s jeho výsledky i přes drobné potíže celková spokojenost! Změny ve
 sportovním řádu pro sezónu 2009 slibují atraktivnější závody pro diváky,
 náročnější a nákladnější závodění pro týmy a jezdce.
 
 Jako první dorazil do Mostu vicemistr Evropy Markus Bösiger. "Novináři veŠvýcarsku se mě ptají, čím to, že na rozdíl od minulé sezóny, kdy jsme měli
 v tomto čase za sebou intenzivní testování v Nogaru, začínáme letos až v
 polovině března. Tak jsem jim odpověděl, že nemáme co zlepšovat," řekl v
 evidentně dobrém rozmaru se nacházející švýcarský trucker. "Pak jsem
 vysvětlil, že vzhledem k vývoji šampionátu jsme vlastně první testování na
 sezónu 2009 zahájili již po závodě v Le Mans."
 
 Stejně jako v předchozích letech zvolilo týmového vedení v čele s technickým
 ředitelem Mario Kressem osvědčenou strategii v podobě konfrontace letošního
 a loňského závodního speciálu. Poté došlo k porovnání telemetrických dat.
 Přestože celé testování provázely rozmary proměnlivého počasí, byl David
 Vršecký nakonec spokojený. "V Assenu jsem startoval dvakrát, z toho jednou
 vyhrál. A vždycky pršelo. Teď máme alespoň jasno v tom, jak nastavit auta na
 mokro. Jako obvykle se dělalo nejdříve Markusovo auto a musím říct, že se
 povedlo," řekl v reakci na výsledky testování, v jehož průběhu najeli jezdci
 kilometry rovnající se dvěma závodním víkendům, úřadující mistr Evropy.
 
 
 I před počáteční problém s motorem byl nakonec spokojený i Markus Bösiger.
 "Všechno, na čem jsme se s Mariem dohodli, bylo uvedeno do praxe. Loňský
 speciál považuji za mimořádně úspěšný, ten letošní si vede na rovných
 úsecích stejně dobře, nemalé pokroky ale vidím v akceleraci," potvrdil
 Markus, vědom si ovšem toho, že z technického hlediska nepatří Most do
 kategorie komplikovaných okruhů. "Na generální soudy je brzo, přesto si
 myslím, že čím technicky náročnější okruh, tím pro Buggyry lépe!"
 
 Textové pole: Přehled průběhu závodního víkendu v sezóně 2009:
 Sobota:
 - Volný trénink 1
 - Volný trénink 2
 - Měřený trénink
 - Pohárový závod 1 (45km - plné bodování)
 - Pohárový závod 2 (45km - prvních osm jezdců v opačném pořadí, poloviční bodování)
 Neděle:
 - Warm up
 - Měřený trénink
 - Pohárový závod 1 (45km - plné bodování)
 - Pohárový závod 2 (45km - prvních osm jezdců v opačném pořadí, poloviční bodování)
 
 David Vršecký se poté rovněž vyjádřil ke změně pravidel. Na rozdíl odpředchozích let totiž odpadla kvalifikace. Po měřeném tréninku se pojede
 pohárový závod s dosavadním bodovým ohodnocením (20,15,12,10,8.). Poté bude
 následovat vyhlášení výsledků a zhruba po dvou hodinách další jízda. Na
 startu si ovšem vedoucí osmička předchozího závodu prohodí místa. Pojede se
 na stejný počet okruhů, ve hře bude ovšem menší počet bodů. "Nemám
 pochopitelně nic proti tomu, aby se závody staly atraktivnějšími. Jen se
 obávám toho, že po loňské sezóně, ve které se neřešily prakticky žádné
 protesty, to bude letos o něčem úplně jiném," tvrdí mistr Evropy. "Něco
 podobného funguje v mistrovství světa silničních vozů. Jejich rozměry a
 hmotnost jsou ovšem přece jen poněkud odlišné, než je tomu v případě
 pětitunových trucků. Celý závod bude o předjíždění, takže logicky i o
 kolizích. A již tak finančně nákladné závody se ještě prodraží, což není v
 dnešní době zrovna povzbuzující konstatování."
 
 Nadcházející aktivity týmu:
 
 - Plánované poslední předsezónní testování v Mostě (první týden v dubnu 2009)
 
 - Tisková konference týmu BUGGYRA ke vstupu do sezóny 2009 (poslední
 týden v dubnu 2009)
 
 - První závod FIA EP tahačů v holandském Assenu (9.-10.května 2009)
 
 
 
 |