|  Napínavé boje FIA GT pokračují v roce 2010 ve světové sérii 8.12.2009 18:41 - Vladimír Rožánek
 
 
   Pro příští rok připravili promotéři pro účastníky FIA GT1 dokonce světový šampionát, o kterém se hovořilo delší dobu a pro příští rok 2010 se stane realitou. Pravděpodobně navštíví i český okruh v Brně, kde letos bohužel chyběl.
 V provizorním kalendáři FIA GT1 Worlds Championship, který je ještě v plenkách, figuruje kromě tradičních okruhů, jako Silverstone, Nürnburgring, také Kanada, Spojené arabské Emiráty, Čína, ale i Jižní Afrika. Kola rychlých gétéček by se měla roztočit na dvanácti okruzích po celém světě.  Nás těší i účast českého týmu K plus K Motorsport, který se Sallenem S7-R vybojoval několik bodů, včetně vítězství v prvním závodě na Silvestone, kde excelovali Wendlinger se Sharpem a předvedli, že s českou stájí se musí počítat. Pěkný úspěch pak přidal i Adam Lacko s Mexičanem Dominguezem, kteří na úvod dojeli pátí. Škoda jen, že po vítězství dvojice Wendlinger-Sharp při závodech v Bukurešti, byla tato dvojice diskvalifikována za netěsnost sacího potrubí a zbytek sezóny tento tým vynechal. Dvěma body připomněla zašlou slávu Ferrari 550 Maranello dvojice Panis-Barde, při domácím podniku na Paul Richard. Vítězství v sezóně 2009 nakonec uhájili v GT1 Němec Michael Bartels a Ital Bertolini na Maserati MC12. Do týmového vítězství Vitaphone Racing přispěla i druhá posádka Miguel Ramos – Alex Müller, kteří skončili na šestém místě. Stříbrná příčka patřila Kumpenovi s Hezemansem, neboli stíhačské dvojici v Chevroletu Corvette Z06. Bronzovou poctu vybojovali Ruffier s Bertem Longinem ze Selleslagh Racing s další Corvettou Z06. Lemeret dojel sezónu na Sallenu S7-R desátý a třinácté místo patřilo dvojici Wendlinger-Sharp z K plus K motorsportu z České Třebové. Nejlepší posádka z Fordů GT – Leinders-Kuppens skončila na čtrnáctém místě. Kategorie GT2 našla vítěze v Richardu Westbrookovi, který sezónu odjezdil po boku Emanuella Collarda v Porsche GT3 RS, ovšem na poslední závod ho vyměnil za Patricka Holzera a tím rozhodl o tom, že se stal vítězem sám. Collard tak díky poslednímu závodu s Raggingerem přišel o vítězství. Vybojoval pak konečné třetí místo, když ho přeskočila posádka Ferrari 430 – Ital Bruni a Fin Vilander. Deset bodů ukořistili ve FIA GT také Stefan Mücke a Frédéric Makowiecki s Astonem Martin V8 Vantage a sezónu dokončili na patnáctém místě. Jsme zvědaví, co předvedou jezdci v sezóně 2010 ve světové sérii GT1 a evropské anabázi GT2. Provizorní kalendář FIA GT pro sezónu 2010: FIA GT1 World Championship4/4 UAE Yas Marina**
 18/4 ZA South Africa*
 2/5 GB Silverstone Supercar 2010
 16/5 CZ Brno
 30/5 F Paul Ricard
 4/7 CDN Canada*
 1/8 B Total 24H of Spa-Francorchamps*
 29/8 D Nürburgring
 12/9 P Circuito Algarve
 3/10 H Budapest*
 14/11 CN China*
 28/11 BR Brazil*
 FIA GT2 European Championship  2/5 GB Silverstone Supercar 2010 16/5 CZ Brno
 30/5 F Paul Ricard
 20/6 D Oschersleben
 1/8 B Total 24H of Spa-Francorchamps
 29/8 D Nürburgring
 12/9 P Circuito Algarve
 3/10 H Budapest*
 17/10 B Zolder
 Položky označené hvězdičkou ještě čekají na homologaci okruhu, či na potvrzení od ASN. Vláďa Rožánek foto FIA GT/DDPI 
 
 
 
 |