|  Jakub Kornfejl pojede motocyklové MS 2010 ve třídě 125 ccm 29.3.2010 23:23 - tisková zpráva
 
 
   Z terénu do víru mistrovství světa silničních motocyklů
 I přes nepříjemné zranění Lukáše Šembery, které mladého Brňana zaskočilo za řídítky pitbiku, budou v letošním seriálu mistrovství světa silničních motocyklů reprezentovat Českou republiku opět tři jezdci. Vedle brněnského Karla Abrahama a Pražana Lukáše Peška, startujících v nové třídě Moto2, se do soubojů se světovou elitou pustí talentovaný JAKUB KORNFEIL, jehož chvíle přijdou na startovních roštech závodů třídy 125 ccm.  Zanedlouho sedmnáctiletý mladík z Rohatce na Hodonínsku upozornil na sebe už loni celkovým vítězstvím v Red Bull MotoGP Rookies Cupu, v němž na identických rakouských stopětadvacítkách KTM bují závodnické podhoubí z celé zeměkoule. Loňský juniorský král Jakub Kornfeil letos povýšil a do nadcházejícího světového šampionátu, jehož premiéru zařídí v neděli 11. dubna Velká cena Kataru, vstoupí coby stálý jezdec seriálu na stroji Aprilia RSW Racing Teamu Germany.  Co zařazení Jihomoravana do bojového šiku výkvětu třídy 125 ccm předcházelo? Jakub Kornfeil se narodil 8. dubna 1993 v Kyjově a za řídítka bzučící motorky usedl bezmála dříve než do školní lavice. Začal jezdit motokros v dětské třídě Elév 50 ccm a hned úvodní sezónu završil vítězstvím v českém šampionátu. Po přestupu do silnější třídy Elév 65 ccm se brzy rozkoukal a v následujícím roce celkový triumf zopakoval. Jakoby Jakubův otec tušil, že synovým sportovním osudem se stane asfalt, vyslal svého potomka k několika závodům Supermoto, jejichž trať tvoří mix terénu a zpevněného povrchu. A skutečně,
 v následující sezóně už se maminka Kornfeilová nemusela doma rozčilovat nad zablácenými koberci. Jakub dal motokrosu vale a svůj talent rozvíjel nově v sedle italského minibiku Polini. Napoprvé vybojoval v Přeboru České republiky Minibike 40 třetí příčku, v následujícím roce se už postavil na nejvyšší stupínek a utěšeně narůstající sbírku úspěchů korunoval ve své kategorii titulem mistra Evropy. Díky minibikovému superúspěchu si mohl Jakub Kornfeil vyzkoušet nefalšovanou závodní motorku. Sílu stopětadvacítky ve střihu motocyklů Grand Prix okusil jako třináctiletý bažant na okruhu ve španělské Almérii.  „Dospělácký“ stroj zanechal v duši Jihomoravana velký dojem, a tak po návratu domů zakoupil jeho otec závodní motocykl Honda 125. S jeho přízením výdatně pomohl Otto Krmíček, bývalá silničářská legenda, která pak svého mladičkého následovníka zahrnovala náručemi cenných rad. První ovoce snahy, píle a usilovné práce dozrálo v roce 2006 juniorským titulem mistra republiky ve třídě 125 ccm. Povzbuzen dalším zlatem, zúčastnil se Kornfeil výběrových cyklů, jejichž nejúspěšnější absolventi (základ síta tvořilo 1200 mladých adeptů z celého světa!) následně získali právo startů v Red Bull MotoGP Rookies Cupu.  Kornfeil napoprvé neuspěl, do seriálu tehdy postoupil shodou okolností právě Lukáš Šembera. Nicméně Harald Bartol, někdejší rakouská závodnická hvězda a poté jeden z konstruktérů motocyklů KTM, o tom, že Kornfeilův čas přijde, nezapochyboval ani na okamžik. V příštím roce se Kornfeil už dočkal a díky dělbě s Danielem Ruzem o osmý až devátý stupínek celkového pořadí, zůstal ve startovní listině seriálu i v roce 2009. Loni průběžnému pořadí dlouho vévodil norský štírek Sturla Fagerhaug, Jihomoravan však vytrvale šplhal bodovým žebříčkem vzhůru, takže definitivní rozřešení měly přinést dva poslední závody v rámci Grand Prix na Masarykově okruhu.V adrenalinovém závěru na Kývalce prokázal nejpevnější nervy Kornfeil a česká silnice mohla slavit skvělý úspěch.  Kornfeil se loni navíc na svém privátním stroji Aprilia blýskl druhým místem v závodě nabitého mezinárodního mistrovství Německa třídy 125 ccm na Sachsenringu a neméně výbornou čtvrtou příčkou v závěrečném účtu italského šampionátu. Kornfeilův talent nezůstal bez odezvy, a tak vítěz Red Bullu ahsolvoval v závěru sezóny nečekaně pět posledních podniků mistrovství světa silničních motocyklů.  Italská stopětadvacítka Loncin byla vším, jenom ne konkurenceschopným strojem, přesto Kornfeil získal cenné zkušenosti, jak se v drsné jámě lvové orientovat. Přibroušené ostruhy se mu budou nesporně hodit letos, kdy získal angažmá v německé stáji Racing Team Germany, jejímž majitelem je ještě nedávný jezdec mistrovství světa třídy 250 ccm Dirk Heidolf. 
 JAKUB KORNFEIL
                                                            Silniční závody motocyklů                Narozen:                                            8.4.1993 v Kyjově             Přezdívka:                                         Kubajz             Výška:                                               165 cm             Váha:                                                 57 kg             Tým:                                                  Racing TeamGermany (šéf Dirk Heidolf)             Týmoví kolegové:                             Tomoyoshi Koyama (Japonsko, třída 125 ccm)                                                                        Arne Tode (Německo, třída Moto 2)             Motocykl:                                         Aprilia RSW 125             Bydliště:                                            Rohatec (poblíž Hodonína)             Student:                                             Střední odborná škola průmyslová Edvarda Beneše                                                                        a Střední odborné učiliště v Břeclavi             Oblíbený předmět:                            Matematika             Neoblíbený předmět:                        Český jazyk a literatura             První závod:                                      Motokros v Dubňanech (2000)             Pokračování kariéry:                        Závody Minibike 40, poté silniční motocykly             Největší úspěchy:                             Mistr Evropy Minibike 40 (2005)                                                                        Juniorský silniční mistr ČR třídy 125 ccm (2006)                                                                        Celkově 4. místo v mistrovství Itálie 125 ccm (2009)                                                                        2. místo v závodě mezinárodního mistrovství Německa                                                                       třídy 125 ccm na Sachsenringu (2009)                                                                        Celkový vítěz Red Bull MotoGP Rookies Cupu 2009              První závod MS:                               GP San Marina v Misanu (2009)             Výsledek v prvním závodě MS:       Na italském stroji Loncin 28. místo ve třídě 125 ccm             Dosud počet závodů v MS:              5 (vše na stroji Loncin v druhé polovině sezóny 2009)             Dosavadní závodní motocykly:        Honda, FGR, KTM, Loncin, Aprilia             Oblíbená trať v MS:                         Sachsenring (Německo)             Neoblíbená trať v MS:                     Assen (Nizozemí)             Jezdecký vzor:                                  Jorge Lorenzo (Španělsko, třída MotoGP)             Vysněný závodní motocykl:             Stroj třídy MotoGP             Letošní závodnické přání:                Skončit v MS třídy 125 ccm do 20. místa             Závodnický sen:                                Třída MotoGP              Oblíbené jídlo:                                   Svíčková, maminčina sekaná             Oblíbený nápoj:                                 Red Bull, Korunní minerálka             Oblíbená hudba:                                Rock, Pop, Dance             Oblíbený zpěvák:                              Igor Timko             Oblíbený film:                                   Kvaska, Pařba ve Vegas             Oblíbená kniha:                                0             Oblíbená barva:                                Modrá a bílá             Oblíbený fotbalový klub:                  AC Milán             Nemotoristický sportovec číslo 1: Roman Šebrle             Hobby:                                               Silniční motocykly, kolo, plavání, lyžování                                            Kalendář MISTROVSTVÍ SVĚTA SILNIČNÍCH MOTOCYKLŮ 2010
 
 11.4. Katar Losail
 25.4. Japonsko Motegi
 2.5.** Španělsko Jerez
 23.5. Francie Le Mans
 6.6.* Itálie Mugello
 20.6. Anglie Silverstone
 26.6. (sobota)** Nizozemí Assen
 4.7. Katalánsko Barcelona
 18.7.** Německo Sachsenring
 25.7. (pouze třída MotoGP) USA Laguna Seca
 15.8.** Česká republika Brno
 29.8. USA Indianapolis
 5.9.* San Marino Misano
 19.9.• Španělsko Aragon
 10.10. Malajsie Sepang
 17.10. Austrálie Phillip Island
 31.10. Portugalsko Estoril
 7.11. Comunitat Valenciana Valencia
 
 * Součástí Grand Prix je závod Red Bull MotoGP Rookies Cupu
 ** Součástí Grand Prix jsou dva závody Red Bull MotoGP Rookies Cupu
 • Nová Grand Prix v kalendáři
 
 Neprošlo jazykovou korekturou 
 
 |