|  Jezdci Octavia cupu 2010 se představili na TK a testovali v Brně 2.4.2010 10:51 - tisková zpráva
 
 
   
 Petr Fulín představil novou podobu Česká pojišťovna-Octavia cup 2010     Historie jednoho z nejoblíbenějších domácích automobilových pohárů Česká pojišťovna-Škoda Octavia cup se loni po třinácti ročnících uzavřela, ale souboj populárních vozů na závodních okruzích neskončil. Petr Fulín a jeho Vekra racing tým se ujali role promotéra nové podoby Česká pojišťovna-Octavia cup 2010, kterou ve středu novinářům představil na tiskové besedě na brněnském Automotodromu.    Premiérový ročník zachoval model pěti závodních víkendů. Seriál odstartuje 29.-30. května v Poznani, následovat bude Slovakiaring (26.-27.června), Most (7.-8.srpna a 2.-29.srpna) a závěrečný podnik se odjede v Brně při Podzimní ceně (25.-26.září). Poprvé se tak pohárové klání letos odehraje za hranicemi České republiky. Nezměnily se ale technické předpisy. Pohárové vozy se představí pouze s faceliftovou tváří sériové Octavie II. Počítá se s účastí osmnácti vozů. Dva měsíce před startem poháru jsou ve startovním poli volná už jen tři auta. Novinkou bude VIP auto osobností.    Pohárová tradice 
Petr Fulín na tiskové besedě poznamenal: „Chceme navázat na úspěšnou tradici tohoto Poháru u nás. Proto jsme se snažili zachovat maximální shodu s minulým seriálem, ale také nabídnout několik novinek. Připravili jsme facelift pohárového vozu a zamíříme mimo republiku, aby si jezdci vyzkoušeli jiné okruhy, než pouze domácí Most a Brno. Poprvé se také představí VIP auto osobností.  Zájemců máme dost a věřím, že se nám podaří představit i některou ze zahraničních hvězd automobilového sportu. Hosté se budou střídat a jména prozradíme vždy až před závodem. Rád bych poděkoval všem, kteří zvládli přípravu vozu už nyní a přijeli do Brna testovat, a všem pak popřál hodně úspěchů v nadcházející sezoně.“ Servis motorů má opět na starosti Ing. Josef Michl, který současně dodává i pneumatiky Dunlop.  „Všechny motory jsou výkonově naladěny tak, aby se vešly do rozmezí plus minus jednoho procenta. A s pneumatikami Dunlop nebyly nikdy problémy“, řekl Josef Michl. A hlavní technický komisař Ivan Matoušek k tomu dodal: „Předešlý pohár nasadil laťku hodně vysoko. Chceme ji udržet minimálně na stejné úrovni a věřím, že I tentokrát jezdci zachovají čistotu poháru“.    Nestárnoucí Václav Brejla 
Přes nepříznivé počasí, kdy pršelo, foukal nepříjemný vítr a teplota se pohybovala lehce nad nulou, absolvovalo na brněnském Automotodromu oficiální testy jedenáct jezdců. Výsledky toho zatím mnoho nenaznačily, protože se jelo na vodě a v závěru pak na polosuché trati a ne všichni měli možnost obout nové pneumatiky. I tak to ale byl zajímavý souboj s časem i tvrdými podmínkami na okruhu, který potvrdil, že Česká pojišťovna-Octavia Cup 2010 slibuje atraktivní bitvu. Z jednotlivců se na mokru hodně dařilo zkušenému Jiřímu Navrátilovi, se kterým přijel do Brna i jeho loňský kolega v evropském šampionátu GT3 ostřílený okruhový jezdec Němec Oliver Mayer, aby si pohárovou Octavii vyzkoušel. Bývalý jezdec Německého Superturing šampionátu, Porsche Carrera cupu i Porsche Supercupu, který je zvyklý na Corvettu či Audi R8, si se škodovkou rychle porozuměl a testování si pořádně užil. Možná, že sympatického Olivera ve VIP autě fanoušci letos uvidí. Rychlí byli na Masarykově okruhu známí pohároví harcovníci Dan Skalický, Milan Vaňkát, Tiky Ivoševič a Václav Brejla, který sice v pohárové octavii rok neseděl, ale v závěrečné sérii jízd zajel na oschlé trati nejlepší  čas dne – 2:32,559. Líbil se i nejmladší z jezdeckého pole třiadvacetiletý Polák Rybarczyk, který loni v mistrovství Polska ve třídě do dvou litrů D4 obsadil s Renaultem Clio třetí místo. Měl ale k ruce nejen mechaniky loni vítězného týmu Autocentrály Hlučín, kteří mu budou připravovat vůz, ale také dobrého učitele. Do Brna s ním přijel loňský vítěz Octavia cupu jeho krajan Lisowski. Ten letos vyměnil octavie za Seat Leon Supercopa a chce v tomto poháru hodně znepříjemnit život bývalému soupeři Petrovi Fulínovi. Oba ještě ve středu večer také zamířili na Hockenheim, kde ve čtvrtek už testovaly Leony. Petr Fulín si ale zatrénoval i na brněnské trati. Jednak povozil novináře, ale také si od Tomáše Kučery půjčil na pár kol jeho auto a na mokru byl o chloupek rychlejší než Jirka Navrátil. Pochválit ale musíme i nováčky –prostějovského Tomáše Kučeru a Ivana Trejbala, kteří se lepšili kolo od kola a na závěr odstup od nejrychlejších jezdců výrazně snížili.         
Kalendář závodů Česká pojišťovna-Octavia cup 2010: 29.-30.května - Poznaň 26.-27.června - Slovakiaring 7.-8.srpna        - Most 28.-29.srpna   - Most 25.-26.září       - Brno          Testování – Brno Výsledky:   1.jízda: NAVRÁTIL Jiří             2:38.102 RYBARCZYK Maciej    2:38.730 BREJLA Václav             2:39.485 V.I.P.                              2:39.716 IVOŠEVIČ Tiki             2:39.723 SKALICKÝ Daniel        2:40.327 MILDE Daniel               2:43.345 KUČERA Tomáš           2:44.361 VAŇKÁT Milan            2:45.058 TREJBAL Ivan              2:47.187 KUČERA Tomáš           2:47.872       2, jízda:  KUČERA Tomáš       2:32.654 NAVRÁTIL Jiří        2:32.923 IVOŠEVIČ Tiki         2:33.280 BREJLA Václav         2:33.681 SKALICKÝ Daniel    2:33.759 RYBARCZYK Maciej 2:34.017 V.I.P.                          2:35.052 VAŇKÁT Milan        2:35.474 MILDE Daniel            2:37.144 TREJBAL Ivan           2:40.918 KUČERA Tomáš        2:42.634   3. jízda:  BREJLA Václav             2:32,559 IVOŠEVIČ Tiki              2:32,685 RYBARCZYK Maciej   2:33,453 KUČERA Tomáš            2:34,516 TREJBAL Ivan              2:38,254 V.I.P.                               2:38,595   Karel Malina  PR Neprošlo jazykovou korekturou 
 
 |