|  Josef Král míří závodit do tureckého Istanbulu 28.5.2010 08:22 - tisková zpráva
 
 
   
 KVALIFIKACE ZÁVODEM Vybaven pořádnou porcí zkušeností se český závodník Josef Král společně se svými soupeři vydal tento týden do tureckého Istanbulu, kde se koná mimo velké ceny formule 1 také třetí dějství šampionátu GP2. Jedná se již o běžný závodní okruh, navíc spíše rychlejšího charakteru, nezvyklý bude ale směr jízdy doleva - proti směru hodinových ručiček.
 Na straně druhé to bude pro Krále podobně jako v Monaku premiéra, v Istanbulu na rozdíl od mnoha soupeřů nikdy předtím nezávodil. „Okruh jsem si vyzkoušel na simulátoru v Anglii a musím přiznat, že se mi moc líbí. Je hodně široký a nabízí velice slušné možnosti k předjíždění,“ pochvaluje si pilot týmu Super Nova Racing. „S týmovým kolegou Marcusem Ericssonem jsme byli na simulátoru spolu a tak trochu jsme mezi sebou závodili. Nejdříve jsme jezdili s nastavením auta podle jeho volby a potom podle mé. Vyhrál jsem, což mě samozřejmě těší, ale za to žádné body do šampionátu nemám! O víkendu budu muset porazit na opravdovém okruhu nejen Marcuse, ale také co nejvíc ostatních soupeřů.“
 Královo vystoupení v obou závodech na okruhu v Monte Carlu si zasloužilo respekt. Ale s ohledem na formát víkendu je naprosto klíčové vystoupení v páteční kvalifikaci. A právě třicetiminutová kvalifikace bude jasnou prioritou.
 „Cokoli mimo nejlepší desítku pro mě bude zklamáním,“ řekl Josef Král. „V závodech se může vždy odehrát spousta věcí,
 ale nepovede-li se kvalifikace, je to marné. Myslím si však, že mě doprovázela spíše smůla, než že bych byl pomalý. Ve
 Španělsku do mě narazil soupeř a při mokré kvalifikaci v Monaku jsem se složitě vyhýbal soupeři, který boural a kvůli němu
 pak ztratil čas přesně na konci kvalifikace, kdy byla příležitost zajet slušný čas. Tady už to ale musí vyjít, pojedu v kvalifikaci
 jako bych jel už samotný závod.“
 JAK FANDIT?
 Do Turecka je to pro běžného evropského fandu přeci jen příliš daleko. Ale živé přenosy nabízí sportovní televizní stanice
 NOVA Sport. A to v následujících časech:
 Pátek 28. května v 11:55 – trénink GP2 (nevysílá se)
 Pátek 28. května v 16:00 – kvalifikace GP2
 Sobota 29. května v 15:40 – hlavní závod (32 kola nebo 60 minut)
 Neděle 30. května v 11:35 – sprint (23 kol nebo 45 minut)
 VĚDĚLI JSTE, ŽE…
 …jediný šampion GP2, který se nedostal do formule 1, má současně na svém kontě největší počet vítězství? Ital Giorgio
 Pantano, šampion GP2 z roku 2008, vyhrál v seriálu GP2 celkem devětkrát. Druhým nejúspěšnějším pilotem je současný
 závodník týmu F1 Virgin Timo Glock. Na třetím místě v žebříčku je hned několik závodníků: po pěti vítězstvích mají Heikki
 Kovalainen, Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Nélson Piquet, Adam Carroll, Lucas di Grassi a Nico Hülkenberg – povětšinou
 známá jména. Bez zajímavosti není ani fakt, že v GP2 k dnešnímu dni dokázalo vyhrát již 39 pilotů, z toho 9 jich letos
 závodí. Jedno vítězství má 13 jezdců.
 
 KOMPLETNÍ SEZONNÍ PŘEHLED
 CO JE TO GP2?
 GP2 je série formulových závodů na monopostech italské firmy Dallara, s motory Renault o výkonu 620 koní a
 pneumatikách Bridgestone. Vozy dosahují rychlosti až 320 km/h. Půlhodinová kvalifikace určí pořadí na startu hlavního
 sobotního závodu, který se vyznačuje povinnou zastávkou v boxech. Na startu nedělního krátkého závodu se pak otočí
 pořadí prvních osmi v cíli závodu hlavního.
 KALENDÁŘ ZÁVODŮ
 08.05. – 09.05. Barcelona Španělsko Kvalifikace: 18. místo; Hlavní závod: 12. místo, Sprint: 19. místo
 14.05. – 15.05. Monte Carlo Monaco Kvalifikace: 13.5. 16:10; Hlavní závod: 14.5. 11:10, Sprint: 15.5.16:05
 29.05. – 30.05. Istanbul Turecko
 26.06. – 27.06. Valencie Španělsko
 10.07. – 11.07. Silverstone Velká Británie
 24.07. – 25.07. Hockenheimring Německo
 31.07. – 01.08. Budapešť Maďarsko
 28.08. – 29.08. Spa-Francorchamps Belgie
 11.09. – 12.09. Monza Itálie
 13.11. – 14.11. Yas Marina Abú Zabí
 JAKÁ JE SITUACE? Šampionát vede Sergio Perez (Mexiko) se sedmnácti body, druhý je Pastor Maldonado (Venezuela) a třetí Španěl Dani
 Clos , oba s patnácti body. Josef Král je zatím bez bodu. V hlavním závodě bere vítěz deset bodů, ve sprintu už jen šest.
 Vítěz kvalifikace dostane dva body a držitel nejrychlejšího kola v každém z víkendových závodů jeden bod.
 O KRÁLOVI
 Ani ne dvacetiletý závodník se může chlubit mnoha úspěchy z motokár. Fanoušek snowboardingu, squashe či tenisu je asi
 jediným závodníkem, který byl dvakrát po sobě diskvalifikován ze druhého místa slavného závodu světového finále formule
 BMW, aniž by prohřešky v souvislosti s použitím nehomologovaných součástek měly jakýkoli vliv na celkový výkon. V roce
 2007 si dojel pro titul vicemistra v britské formuli BMW. V následujících letech získal tři vítězství (devět umístění na
 stupních vítězů) ve formuli Master. Pro rok 2010 získal angažmá u britského týmu Super Nova Racing v prestižním
 šampionátu GP2. Josef Král hovoří plynně anglicky a španělsky. A česky…
 O TÝMU SUPER NOVA RACING
 Tým s rozsáhlou historií dal světu takové jezdce, jako jsou piloti F1 Mark Webber, Sébastien Bourdais, Juan Pablo
 Montoya, Ricardo Zonta, nebo šampiona IndyCar 2008 Kennyho Bräcka. Provozoval tým A1GP pod hlavičkou Německa,
 který dovedl k titulu v sezoně 2006/07. Tým Super Nova Racing závodil v předchůdci GP2, Mezinárodním mistrovství
 F3000. Odtamtud si odvezl čtyři tituly, v roce 1995 zásluhou Itala Vincenza Sospiriho, v letech 1997 a 1998 díky Zontovi a
 Montoyovi a v roce 2002 přinesl titul Francouz Sébastien Bourdais. Šéfem týmu je sám bývalý pilot David Sears, který na
 konci sezony formule 1 roku 1994 odmítl koupit tým Simtek.
 Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na:www.josefkral.cz. Kontakt: Petr Najman, BRT a.s., tel: 603 888 863, najman@brt.cz
 www.josefkral.cz
 www.supernova-racing.com
 www.gp2series.com
 www.brt.cz
 PR Neprošlo jazykovou korekturou 
 
 |