|  MČR historiků v roce 2004 ve světle změn hodnocení Pavel Jelínek
 
 
 
 Tady si neodpustím poznámku, že zrušení sportovních prototypů na okruhových závodech pro letošní rok má možná také mít jediný smysl, a to, aby všichni své vozy rozprodali za hranice a za rok se zase prototypy mohou vypsat, pokud tu už žádný nebude… Přesně tak lze vnímat nekompetenci na klíčových postech našeho motorsportu... 
 Vraťme se však ke změnám v předpisech pro historické vozy.
 Mistrovství ČR HA ZAV a Poháru FAS AČR ZAO M ČR HA ZAV a Poháru FAS AČR ZAO se mohou jezdci zúčastňovat s vozy těchto kategorií a objemových tříd: kat. 1 - cestovní a upravené cestovní vozy období D, E a F rozdělené podle zdvihového objemu motoru do tříd:
 H1 - vozy do 1000 cm3
 H2 - vozy od 1001-1300 cm3
 H3 - vozy nad 1300 cm3
 H4 - vozy GT; GTS; GTP;
 - cestovní a upravené cestovní vozy období G, H, I, J a "A Pohár 1300" rozdělené podle zdvihového objemu motoru do tříd:
 H5 - vozy do 1300 cm3
 H6 - vozy od 1301-1600 cm3
 H7 - vozy nad 1600 cm3
 H8 - vozy GT; GTS; GTP;
 
 kat. 2 - sportovní prototypy a sportovně závodní vozy z období D, E a F rozdělené podle zdvihového objemu motoru do tříd:
 H11 - vozy do 1300 cm3
 H12 - vozy nad 1300 cm3.
 - sportovní prototypy a sportovně závodní vozy z období G, H, I a J, rozdělené podle zdvihového objemu motoru do tříd:
 H13 - vozy do 1300 cm3
 H14 - vozy nad 1300 cm3.
 
 kat. 3 - jednosedadlové závodní vozy podle původní specifikace výrobce z období D, E a F rozdělené podle zdvihového objemu motoru do tříd:
 H15 - vozy do 1150 cm3
 H16 - vozy od 1150-1300 cm3
 H17 - vozy nad 1300 cm3.
 - jednosedadlové závodní vozy podle původní specifikace výrobce z období G, H, I a J (mimo Mondial), rozdělené podle zdvihového objemu motoru do tříd:
 H18 - vozy do 1150 cm3
 H19 - vozy od 1150-1300 cm3
 H20 - vozy nad 1300 cm3.
 Poznámka: Cestovní vozy všech období jen dle homologace a v té době platné Přílohy "J", sportovní a závodní vozy podle původní prokázané specifikace a v té době platné Přílohy "J".
 
 Zajímavý je i článek 1.4.5 Titul "Mistr ČR HA" v závodech do vrchu bude udělen prvnímu v absolutní klasifikaci za předpokladu splnění podmínek čl. 5.1 kapitoly D "Systém mistrovství" a v jednotlivých kategoriích za předpokladu účasti minimálně osmi startujících ve třech podnicích.
 
 
 Autor: Roman Krejčí  , www.vrchy.com 
 
 |