|  Peták poruší tradici a nepojede v Praze s  vozem WRC 3.12.2004 00:52 - tisková zpráva
 
 
 
 Poprvé po několika letech neuvidíme 
v Praze Pepíka Petáka za volantem vozu WRC. Vzhledem k tomu, že 
prakticky před pár hodinami přivezl z Francie vzorně repasovaný Renault 
Clio S 1600, je pochopitelné, že si nemohl nechat ujít příležitost 
k prvnímu pořádnému svezení a na start Pražského sprintu přijede 
v této žluto-modré raketě.     Stroj se kterým se v Praze představí tradiční a letos i 
vavříny v MČR v rallysprintech ověnčená posádka Josef Peták – Libor 
Joska jsme již v Čechách, tedy spíše na Moravě, měli příležitost vidět. 
Simon Jean-Joseph s ním totiž v srpnu zvítězil na Barum rallye a právě 
tam proběhly první kontakty, jejichž výsledkem byl návrat tohoto auta zpět do 
České republiky, který proběhl v minulých dnech.    V těchto hodinách se v dílně pilně pracuje na polepování auta 
samolepkami všech partnerů, bez nichž by jeho pořízení nebylo možné. Současně 
běží i práce na detailním nastavení všech součástí tak, aby se v něm 
posádka mohla cítit jako doma. „S autem jsem zatím ujel asi dva kilometry a 
vím o něm jen to, že je modrožluté a dost špatně se mi do něj nastupuje,“ 
povídá svým typickým způsobem Pepík a pokračuje: „Když se však usadím, působí 
na mě interiér podobným dojmem jako Peugeot 206, se kterým jsem už jezdil, takže 
změna není tak veliká i když nějaká adaptace bude nutná. Jak se však clio chová 
na trati zatím nevím a dozvím se to až cestou do Radotína a při kroužení kolem 
Strahova.    Opět 
máme nakoupené bloky a tužky na poznámky, abychom všechny poznatky zapsali a 
později doladili všechny maličkosti. Auto sice prošlo po letošní sezoně 
kompletní repasí, takže je připravené na příští sezonu, kterou zahájíme 
v Rakousku na Jaenner rallye, drobná vylepšení však budou nutná,“ 
prozradil Pepík i to, co je pozornému čtenáři již jasné, tedy že v roce 
2005 bude startovat ve třídě A do 1600 ccm.    Oproti dvěstěšestce je clio vybavené kratší verzí převodovky 
s maximální rychlostí 172 km/h, originálními tlumiči z dílen Renault 
Sport a také topením, které se do dvěstěšestky muselo dodělávat a které jistě 
již v Praze posádka dokonale prověří.     Milan Hauer www.motorsport-review.cz   
 
 |