|  Smolná Praha 2004 pro Jirku Volfa i jeho nový vůz 7.12.2004 21:15 - tisková zpráva
 
 
   
 Posádka Jiří 
Volf – Dalibor Gondík se na X. Pražský rallysprint svědomitě připravovala a 
velice těšila. Pro Dalibora byla Praha rallye debutem na sedadle spolujezdce a 
Jirka moc chtěl, aby si oba soutěž užili.   Nepříjemnosti ovšem začaly již 
den před startem. Nejprve Jirkovi v Praze vykradli auto, odřekli někteří 
sponzoři a aby té smůly nebylo dost, po krátkém testu Škody Octavia WRC, s níž 
měli Volf s Gondíkem startovat, začala klouzat spojka. Mechanici na voze 
pracovali v dílnách Porsche Praha-Smíchov dlouho do noci a zjistili, že problém 
je v diferenciálu. Ráno se však zdálo, že vše bude v pořádku, jenže... 
 Cestou na Strahov, když mechanik vezl vůz na start se 
porouchala převodovka. Prasklý obal a obrovská díra v něm, znamenala 
předčasný konec. Vůz se znovu vracel do dílen, kde mechanici rychlostní skříň 
vyměnili v neuvěřitelně krátké době, a posádka mohla - s dvouminutovým zpožděním 
a tudíž dvacetisekundovou penalizací - odstartovat.
 
 Vstup do soutěže se 
dvojici se startovním číslem 8 vydařil, když na RZ 1 dosáhla třetího 
nejrychlejšího času. Druhá 'erzeta' však znamenala smutný konec: "Na 
startu 'dvojky' nás upozornili, že dole v lomu stojí na trati vůz, který 
nepřečkal první průjezd. Když jsme se k tomu místu blížili, zpomalil jsem a 
dával jsem pozor," popsal kritickou situaci Jirka Volf.
   "Nikde ale nebyl žádný pořadatel, nikdo na 
nás nemával a nic nám nesignalizoval, proto jsem si myslel, že už nepojízdný vůz 
odklidili. Znovu jsem přidal a naplno jsem auto poslal do první levé za 
svodidla. V tu chvíli jsme si ale s Daliborem všimli toho vozu. Poslal auto 
delší stopou, ubral jsem plyn, octavia se mi sklouzla po zmrzlém blátě a už jsme 
jeli jako na saních. Trefili jsme zadní částí betonový kvádr a od něj se 
odrazili předkem na další. Skončili jsme asi pět metrů od odstaveného vozu s 
vyhnutým kolem a prasklou hadicí chlazení." 
 Jirka přiznal, 
že jej neúspěch mrzí především kvůli Daliborovi. "Jsem hrozně smutný, 
protože Dalibor tomu strašně moc dal a byl opravdu vynikající spolujezdec. I v 
rychlostech přes 200 km/h nehnul brvou a četl, jakoby ve WRCu seděl každý den. 
Dokonce i po té ráně četl až do chvíle, než se auto úplně nezastavilo," 
chválil Jirka Dalibora.
   Jirka ještě dodal: „Nyní nás čeká oprava, před havárkou, 
opravdu skvělého vozu. Moje chyba mě mrzí dvojnásob, protože jsem poškodil 
krásné nově postavené auto, na kterém ráno kluci opravdu předvedli koncert při 
výměně převodovky. Nebýt mechaniků a Věroše Cvrčka, tak jsme pravděpodobně 
odstartovali někde v konci startovního pole. Za tento výkon jim patří dík a 
uznání nás obou.“   Volf Jiří – media service   
 
 |