FORD A PSA zvyšují produkci dieselů      17.12.2004 11:46 - tisková zpráva
 
 
			
			 
			 
Ford 
Motor Company a PSA Peugeot Citroën plánují zvýšení výrobní kapacity špičkových 
dieselových motorů o obsahu 1,4 l, 1,6 l a 2,0 l, které vzešly ze spolupráce 
obou skupin. 
  
Díky této spolupráci zaujímají oba partneři první 
místo mezi světovými výrobci dieselových motorů a zároveň dosáhují významné 
úspory výrobních nákladů. Navíc tak obě skupiny nabízejí velmi širokou škálu 
dieselových motorů se systémem common rail vybavených těmi nejmodernějšími 
technologiemi. V období od začátku roku 2002 až do konce roku 2004 bylo 
v rámci výše zmíněné spolupráce vyrobeno již více než 4 miliony motorů se 
špičkovou technologií Common Rail. 
  
Poptávka po 
dieselových motorech neustále roste
  
Úspěch této spolupráce vede k takovému 
zvýšení poptávky po moderních dieselových motorech, že současné kapacitní 
možnosti výrobních závodů budou brzy naplněny. V důsledku tohoto vývoje 
Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën plánují od roku 2007 posílení výrobních 
kapacit pro motory 1,4 l a 1,6 l v britské továrně Fordu, Dangenham Diesel 
Centre, a od roku 2006 také kapacit pro motory 2,0 l ve švédské továrně Volva ve 
Skövde. 
  
Rozvoj výroby vytvoří nové pracovní příležitosti u 
Ford Motor Company a zároveň udrží vysokou zaměstnanost ve strojírenských 
závodech skupiny PSA Peugeot Citroën. 
Současná situace jasně potvrzuje obrovský úspěch 
partnerství obou skupin a přináší další výhody související s rozvojem této 
spolupráce. 
  
Dohoda podepsaná mezi PSA Peugeot Citroën a Ford 
Motor Company v září 1998 započala úspěšnou spolupráci při výrobě 
následujících čtyř skupin dieselových motorů s přímým vstřikem paliva 
common rail: motory o obsahu 1,4 l a 1,6 l, motory o obsahu 2,0 l, luxusní motor 
V6 o obsahu 2,7 l a motory pro lehké užitkové vozy. 
Podrobnosti o čtvrté skupině motorů pro LUV nebyly 
zatím zveřejněny. 
  
Partnerství 
ve vývoji
  
Programy vývoje a výroby vycházející ze spolupráce 
jsou řízeny vždy jedním nebo druhým partnerem. PSA Peugeot Citroën má na 
starosti koncepci a výrobu motorů prvních dvou skupin (1,4 l, 1,6 l a 2,0 l), 
zatímco Ford je zodpovědný za koncepci a výrobu luxusního dieselového motoru V6 
a skupiny motorů pro LUV. 
  
Rozšíření výrobních kapacit prvních dvou skupin motorů má 
sledovat trend rostoucích prodejů vozů vybavených těmito motory. Poprvé od 
počátku spolupráce bude odpovědnost za výrobu těchto motorů rozdělena mezi oba 
partnery.  
Nové skupiny motorů budou představeny během roku 2005 a tento 
fakt jen dokládá, že spolupráce dále nese své ovoce. 
     
				 |