|  Kresta nakonec ve Švédsku bodoval opět osmým místem 14.2.2005 13:08 - tisková zpráva
 
 
   
 Roman Kresta s Janem Tománkem se zdatně vypořádali s nástrahami Švédské rallye a s vozem Ford Focus RS dojeli na osmém místě, což znamená další bod do hodnocení jezdců. Týmový kolega Toni Gardemeister dojel stejně jako v Monaku na stupních vítězů a je v čele hodnocení jezdců a Ford vede šampionát značek. 
 
 Závěrečná etapa v okolí Hagforsu ve středním Švédsku potvrdila, že letošní závod patří k nejdramatičtějším v posledních letech. Dnešních šest rychlostních testů měřilo 89,54km, když dvě zkoušky musely být z bezpečnostních důvodů zkráceny a celková délka soutěže dosáhla 335,55km.  Noční sněžení a teploty pod bodem mrazu se postaraly o to, že většina cest byla pokryta množstvím sněhu, zatímco jinde byla jen minimální vrstva, protože sníh rozfoukal déšť. Obě varianty však byly v přímém kontrastu s cestami v úvodu rallye, kdy byl nedostatek sněhu a místy se jelo na šotolině. Kresta s Tománkem jeli ve Švédsku bez tlaku na výsledek do hodnocení značek, do kterého byli pro specifickou soutěž nominováni Gardemeister a Henning Solberg, kteří dojeli na třetím a pátém místě. Kresta se tak v klidu mohl učit zvláštnosti této specifické soutěže a ukázal, že se učí rychle. Dva dny sbíral zkušenosti a jistotu, poslední den si polepšil o čtyři příčky a v poslední rychlostní zkoušce zajel druhý nejrychlejší čas. „Pro mě to je skvělý výsledek. Má radost je o to větší, že tady bylo mnoho dobrých jezdců, kteří se zdejšími podmínkami mají více zkušeností. Včerejšek byl obtížný, protože jsem udělal pár chyb a mé časy nebyly moc dobré, ale dnešní výkon byl lepší. Některé časy byly blízko Tonimu, což je dobrý. Preferoval bych, kdyby tato soutěž byla o několik dnů delší, protože mě opravdu bavila a hodně jsem se naučil,“ řekl Kresta. Malcolm Wilson, ředitel týmu BP-Ford, byl po soutěži mimořádně spokojen. „Nemohu si přát více, než vedení v obou šampionátech. Všichni tři jezdci tady bodovali, což odráží nejen jejich výkony, ale také sílu a spolehlivost Focusu. I přes neobvyklé podmínky jsme v průběhu víkendu neměli zásadnější technické problémy.“   Final positions 1.  P Solberg/P Mills                   N               Subaru Impreza  3hr 00min 52.1sec
 2.  M Märtin/M Park                     EE              Peugeot 307             3hr 03min 03.2sec
 3.  T Gardemeister/J Honkanen FIN             Ford Focus RS   3hr 04min 06.8sec
 4.  H Rovanperä/R Pietilainen   FIN             Mitsubishi Lancer 3hr 04min 18.5sec
 5   H Solberg/C Menkerud N               Ford Focus RS   3hr 04min 21.9sec
 6.  D Carlsson/M Andersson S               Peugeot 307             3hr 04min 34.6sec
 7.  G Galli/G D'Amore I             Mitsubishi Lancer     3hr 04min 56.1sec
 8.  R Kresta/J Tománek          CZ              Ford Focus RS   3hr 05min 31.7sec
 9.  J Paasonen/J Vainikka FIN             Skoda Fabia             3hr 06min 03.2sec
 10 M Ekström/S Bergman SWE             Skoda Fabia             3hr 07min 56.3sec
 FIA World Rally Championship (after round 2 of 16) Drivers
 1.  T Gardemeister      14pts
 2.  M Märtin                    13pts
 3= S Loeb                      10pts
 3= P Solberg                 10pts
 5.  H Rovanperä           7pts
 6.  G Panizzi                    6pts
 7= H Solberg                 4pts
 Manufacturers 1.   Ford                       20pts
 2=  Peugeot                    17pts
 2=  Mitsubishi                 17pts
 4.   Citroen                    11pts
 5.   Subaru                     10pts
 6.   Skoda                        3pts
 BPA 
 
 |