|  NOVÁ ŠKODA FABIA WRC 05 POPRVÉ NA MEXICKÉ RALLYE.Bude lepší ? 2.3.2005 22:21 - tisková zpráva
 
 
   
 Tým Škoda Motorsport nastoupí příští týden na start Mexické rallye s vozy Škoda Fabia WRC 05, které v pondělí podstoupily homologační inspekci FIA.    Vzhled nové homologace s oficiálním označením Fabia WRC 05 se od předchozí verze liší novými tvary některých dílů karoserie, upravenými na základě testů v aerodynamickém tunelu Audi v Ingolstadtu. Zároveň se Fabia WRC 05 objeví v novém designu; základem zůstává tradiční zeleno-bílo-červená barevná kombinace se stylizovaným znakem V na boku, zvyšuje se však viditelnost značky Škoda a loga „100 let automobilové historie“ připomínají, že letos uplyne 100 let od výroby prvního automobilu Laurin & Klement.    Mnohé další změny zůstávají ukryty v útrobách nové Fabie WRC 05. Jedná se především o soubor drobných vylepšení . Nově jsou použity další díly z ultralehkých materiálů. Výsledkem je lepší rozložení hmotnosti a snížení těžiště vozu. Přepracované turbodmychadlo a další úpravy na sběrném potrubí výfukového systému zlepší výkonnostní parametry Fabie WRC 05.    Nynější homologace navazuje na první část, kterou tým Škoda Motorsport po dohodě s FIA nasadil loni v říjnu na Italské rallye. Tehdy byly provedeny tyto úpravy: (a) přemístění výfukového systému z levé na pravou stranu vozu, aby se zamezilo křížení s kardanovou hřídelí, (b) přepracování zadní části vozu zlepšilo přístup k poloosám a (c) k sacímu potrubí bylo přidáno vstřikování vody.    První testy nové Fabie WRC 05 proběhly před Švédskou rallye na zasněženém asfaltu v České republice za účasti Janneho Touhina. Na španělské šotolině otestovali nový vůz v minulém týdnu Jani Paasonen a Armin Schwarz.     Škoda Fabia WRC 05 Technická specifikace    Motor                                                              1999 cm 3, 4 válce, 20 ventilů, 2xOHC, turbodmychadlo Garrett TR30R s anti-lag systémem a 34mm restriktorem  Vrtání x zdvih (mm)                                           82.5 x 93.5  Kompresní poměr                                             8,7:1  Maximální výkon (k/ kW @ ot.)                          300/ 221 @ 5500 ot.  Maximální točivý moment (Nm @ ot.)                 600 @ 3500 ot.    Převody                                                          Šestistupňová sekvenční převodovka, poloautomatické řazení. Tři elektronicky ovládané aktivní diferenciály.    Spojka                                                            Karbonová, třílamelová    Zavěšení kol                                                   McPherson, vpředu i vzadu    Tlumiče                                                          Plynokapalinové, individuálně nastavitelné    Ráfky                                                              8.0 J x 18” (asfalt)  7.0 J x 15” (šotolina)                                                                         5.5 J x 16” (sníh)    Pneumatiky                                                    Michelin    Brzdové kotouče                                                         Šotolina - přední                                               304x28 mm  Šotolina zadní                                                  304X25 mm  Asfalt - přední                                                   378x32 mm  Asfalt - zadní                                                    355x28 mm    Řízení                                                             Hřebenové s posilovačem    Rozměry  Délka (mm)                                                      4002  šířka (mm)                                                       1770  Rozvor (mm)                                                     2462  Hmotnost (kg)                                                  1230    Datum homologace FIA                                 1. března 2005 (ještě podléhá konečnému schválení)    První start v MS                                              Mexická rallye, březen 2005 
 Michaela Urbanová, Škoda Motorsport Media Team
 
 
 
 |