|  Partnerství Shell a ferrari  pokračuje 26.4.2005 07:33 - tisková zpráva
 
 
 
 Imola, Itálie 21. dubna 2005   partnerství Shell a ferrari    STRUČNÁ HISTORIE ·         Shell a Ferrari byly technickými partnery už od úplně prvního závodu mistrovství světa Formule 1 ve Velké Británii v roce 1950. ·         Palivo Shell pohánělo vůz Ferrari při prvním vyhraném závodě Formule 1 v Silverstone v roce 1951. ·         Shell a Ferrari jsou technickými partnery ve Formuli 1 více než 32 let  ·         Shell a Ferrari jako partneři absolvoval i přes 363 závodů Formule 1, z toho 126 vítězně. ·        Shell podporoval v průběhu historie Mistrovství světa Formule 1 celkem 7 týmů, žádný z nich však nebyl tak úspěšný jako Ferrari. Za dobu partnerství získal společný tým přes 1 800 mistrovských bodů. ·         Shell byl partnerem průkopnických týmů motorsportu už ve 20. letech minulého století. ·         Shell je mezi producenty paliv a maziv nejúspěšnějším partnerem v celém závodním poli, s více než dvakrát vyšším počtem vítězství než má na svém kontě nejbližší rival, Elf.   STATISTIKA ·         V roce 2004 Shell pro Ferrari připravil 40 tun maziv pro motory a převodovky Formule 1.  ·         Každý rok Shell dodává týmu Ferrari 250 000 litrů paliva pro vozy Formule 1. ·         Při zastávce v boxech je do vozů Formule 1 pumpováno palivo Shell V-Power rychlostí 12 litrů za sekundu. ·         Tým specialistů, mechaniků Ferrari, ve spolupráci s techniky Shell procvičuje průběh zastávek v boxech zhruba 30krát za víkend. ·         Při 550 kg je vůz Formule 1 naplněný palivem Shell V-Power polovinou hmotnosti Mini. ·         Během jednoho víkendu provedou technici Shell analýzu paliva pro Ferrari více než 40krát. ·         Všechny cestovní vozy Ferrari jsou konstruovány pro používání paliv a maziv Shell. ·         Při jednom mistrovském podniku Formule 1 se spotřebuje méně paliva, než běžná benzínová pumpa prodá za jeden den. ·         Shell dodává palivo, motorový olej, převodový olej a ložiskové mazivo týmu Formule 1 a závodu, v němž se vyrábí cestovní vozy. ·         Zázemí sponzorství vytváří více než 40 lidí v laboratořích a kancelářích Shell ve Spojeném království a v Německu.   HISTORIE PODROBNĚJI Historie úspěchů začala v červenci 1951, když José Froilán González dojel v Silverstone s vozem Ferrari 375 poháněným palivem Shell vítězně do cíle. Dnes, kdy je na společném kontě 8 korunek za vítězství v Poháru konstruktérů a 11 jezdeckých titulů, prodloužili Shell a Ferrari technické partnerství do roku 2010.   Shell a Ferrari mají za sebou dlouhá léta spolupráce a byly technickými partnery na závodních drahách ještě před prvním závodem Formule 1 ve Velké Británii v roce 1950. První vítězství ze spolupráce vzešlo v roce 1951 v Silverstone a naznačilo příští vývoj.   S využitím vysoce hořlavé palivové směsi na bázi leteckého paliva v roce 1952 Shell a Ferrari vyhrály všechny Velké ceny, což znamenalo šest za sebou jdoucích vítězství, a tak i svůj první titul Mistra světa. V dalším roce vyhrál tým pět závodů a druhý světový titul.   Na úspěších Ferrari měl, stejně jak je tomu i dnes, Shell svůj podíl. Vozy Ferrari pro vysoké rychlosti potřebovaly nejlepší možné palivo a Shell jej s využitím své odbornosti dokázal poskytovat. I zakladatel Ferrari, pan Enzo Ferrari, vyjádřil své potěšení z podpory svého technického partnera: „Shell vždy zdůrazňoval prvořadou důležitost zkušeností získaných při závodech, a ty nám umožnily dosahovat výrazných výsledků.“   V roce 1961 byl představen „kladivoun“ Ferrari 156. Do této doby jezdily vozy Formule 1 na čisté letecké palivo, bezpečnější a bližší palivu cestovnímu než byl typ předchozí, nicméně stále odlišné od cestovní palivové směsi. Díky novému vozu a využití silných výzkumných a vývojových schopností Shell dokázali Phil Hill a Von Trips získat mistrovský Pohár konstruktérů. Po nehodě, kterou měl Von Trips v Monze, nakonec vyhrál třetí jezdecký titul pro tým Hill.    Poté, co se v roce 1973 kvůli ropné krizi stáhly ze závodních okruhů, obnovily Shell a Ferrari své partnerství a účast v mistrovství až v roce 1996. Krátce potom podepsal s týmem smlouvu mistr světa Michael Schumacher a už v sedmém závodě sezóny v Barceloně stoupal na nejvyšší stupínek pro vítěze poprvé v červeném, což byl obraz, který pak svět Formule 1 viděl v následujících letech ještě mnohokrát.   V letech 1996, 1997 a 1998 pak už Shell a Ferrari bojovaly o jezdecké i konstruktérské tituly. Vývoj celou dobu postupoval kupředu a to i při tom, jak se palivo používané ve Formuli 1 sbližovalo s palivem užívaným pro cestovní vozy. V roce 1999 pak Shell a Ferrari sáhly znovu po vítězství a tým po 13 letech opět získal Pohár konstruktérů.   Úspěch se opakoval v roce 2000, kdy Schumacher vybojoval svůj třetí (a pro Ferrari desátý) titul nejlepšího jezdce. Během dalších čtyř let partnerství Ferrari a Shell zcela dominovalo scéně Formule 1 a překonávalo historické rekordy téměř při každé příležitosti. Michael Schumacher završil své čtvrté vítězství v Mistrovství světa 2004 ve Spa, zatímco tým si zajistil pátý úspěch v Poháru konstruktérů už několik týdnů předtím, na Velké ceně Maďarska.    Oba partneři společně absolvovali už více než 363 závodů Formule 1, přičemž ve 126 z nich zvítězili a získali celkem přes 1 800 mistrovských bodů.   Protože partnerství se může těšit na dalších pět let společné práce v závodních boxech, výjimečnost, kterou obě značky ve svých sférách reprezentují, jak se zdá, může pokračovat. 
 
 Obrázky a další informační materiály týkající se partnerství Shell a Ferrari, zbavené ochrany autorských práv, najdete na www.shell.com/motorsportmedia        Peter Secchi                                                 Alberto Friedrich  Tisková kancelář Shell Motorsport                  Manažer celosvětového sponzoringu Shell PRISM                                                            shellmotorsportmedia@prismteam.com    
 
 |