|  Janiš myslí se Saleenem na body. Pojede s osmičkou 23.6.2005 20:24 - tisková zpráva
 
 
   
 Český jezdec Jarek Janiš se o víkendu představí v závodu šampionátu FIA GT v Brně, za volantem vozu Saleen S7-R silnější třídy GT1 se bude střídat s Paolem Rupertim. V nabité konkurenci je Janišovým cílem zisk bodů. 
 
 Dohoda o Janišově startu v týmu Graham Nash Motorsport byla uzavřena v minulém týdnu a od původního oznámení došlo ke změně Janišova partnera. Místo dříve oznámeného vozu se startovním číslem osm pojede český jezdec s číslem 7 a jeho kolegou bude Paolo Ruperti.    Letošní ročník šampionátu FIA-GT má velmi pestré obsazení, vedle Saleenů najdeme ve startovním poli vozy Corvette, Maserati, Ferrari, Lamborgini, Lister, Mosler a Porsche. Janiš má se šampionátem zkušenosti z roku 2003, kdy s českým týmem MenX odjel několik závodů ve slabší třídě N-GT nyní GT2.    
 
 
 Jarek Janiš Q&A 
 Máte s vozem GT1 nějaké zkušenosti?  Jen jednou jsem se podílel na krátkém testu aerodynamiky s Ferrari 550 Maranello, v závodu jsem s vozem GT1 nikdy nejel. Ale neměl by to být problém, při závodech DTM jsem získal dost zkušeností s kapotovanými vozy. Vůz GT1 je proti DTM výkonnější, DTM má na druhou stranu lepší podvozek. Časy dosahované v Brně se až tak moc neliší.  
 Jak bude probíhat příprava?  S týmem se setkám až ve čtvrtek v Brně, kde budeme vyrábět sedačku a řešit další věci. Už jsem hovořil s několika kolegy, kteří se Saleenem jeli a podle nich se vůz chová dobře. Před závodem je dost volných tréninků, pokud v nich nebudeme mít problémy, pak odjedu dost kilometrů na to, abych si na vůz zvyknul. Okruh znám dokonale, což by mi mělo pomoci v rychlejší adaptaci na stroj. 
 Sledujete šampionát FIA-GT a máte představu, jaký výsledek je reálný?  „Snažím se mít přehled o většině šampionátů. Vím, že hodně silné jsou vozy Maserati, Ferrari 550 Maranello a také Corvette C5-R, což jsou asi hlavní favorité. Ale i Saleeny dokáží být rychlé, myslím, že bychom určitě měli bojovat o body.“ 
 Saleen S7-R – technická data 
 Motor : Hliníkový osmiválec, dva ventily na válec, objem 7000 ccm,výkon 600 koní při 6400 ot./min.
 
 Převodové ústrojí : Saleen napříč uložené převodové ústrojí,
 volitelné převodové stupně, viskózní diferenciál, ocelová
 čtyřlamelová spojka ovládaná hydraulicky
 
 Převodovka : sekvenční XTRAC
 
 Zavěšení kol : dvojité lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu,
 lehké hliníkové tlumiče
 
 Brzdy : ocelové disky Performance Friction s chlazením vpředu i
 vzadu
 
 Váha : přibližně 1200 kg¨
   
 Časový program Pátek 24. června 10.30 – 12.00  Volný trénink 1 14.50 – 16.20 Volný trénink 2 
 Sobota 25. června 10.25 – 11.10  Kvalifikace 1 16.10 – 16.55  Kvalifikace 2 
 Neděle 26. června 08.45 – 09.00  Warm up 12.30 – 16.00  Závod    (93 kol)    BPA 
 
 |