|  Maratónské offroad v Brankách před týdnem lákaly diváky 27.6.2005 08:20 - tisková zpráva
 
 
   
 3. závod offroadů, motorek a čtyřkolek ve Valašském Meziříčí
 "Dnešní článek nebude úplně jenom reportáž, ale spíše moje dojmy, protože
 na organizaci závodu jsem se tentokrát téměř nepodílel. A zjevně to
 závodům prospělo, takže příště taky přijedu až těsně před začátkem
  ))) 
 Týden před závodem se nám začaly množit přihlášky závodníků, ale také
 problémy. Největším z nich bylo to, že se úplně zhroutila databáze na
 našich stránkách a ani po dvou týdnech ostrých oprav pořád ještě neběhají. Tímto se tedy všem omlouvám, že stránky www.cfor.cz stále neukazují žádné novinky, ale pracujeme na tom, jak se dá. Snad už dnes budu moci oslavovat vítězství člověka nad počítačem.
 
 Tři dny před závody se o nás začala zajímat média z Valašska i celé
 severní Moravy. Maratónské offroad závody pro ně byly exotickou podívanou
 a mediální pokrytí do značné míry zajistilo vysokou diváckou účast, která
 nás mile překvapila. Skoro tisícovka opravdu platících diváků a pár set
 navíc "načerno" bylo povzbuzením pro všechny závodníky a určitě pro CFOR
 jako pořadatele.
 
 Těch se do Branek u Valašského Meziříčí sjelo dosud nejvíce v naší krátké
 historii. Na start se postavilo šest aut, což je samozřejmě pořád málo,
 ale třeba se už naše pomalu se zlepšující pověst roznese i mezi
 automobilisty.
 
 Čtyřkolkáře a motorkáře jsme už asi přesvědčili, protože se jich na start
 postavilo po patnácti posádkách. Poprvé jsme tedy využili technologii čipů
 a všechna měření zůstala na strojích, kterým lze věřit nejlépe.
 
 Ale zpátky k zahájení závodů. Kvůli zranění Pavla Jakuševa jsem byl
 jediným oficiálním zástupcem CFOR pro závody, takže jsem musel přijet
 včas. Z Prahy jsem tedy vyjížděl okolo třetí ráno a byla ve mně malá
 dušička, jestli je všechno v pořádku. V šest hodin na místě jsem se ale
 opravdu nestačil divit. Všechno perfektně klapalo, depo narváno lidmi,
 ozvučení lákalo všechny zúčastněné k prezenci a rozpravě, občerstvení
 nabízelo vše, co si duše offrouďáka mohla přát.
 
 
 
 Tedy skoro... Po deštivé noci se totiž původně připravená trať rozmočila.
 Z brodů se staly zákeřné laguny a z výjezdu na louku v protisvahu
 kluziště. První tříhodinovka byla odstartována pro přihlášené 4 malé
 speciály a 2 speciály velké těsně po osmé hodině. Z prvního kola se auta
 kvůli bahnu vrátila první auta až po hodině, takže se trasa maratónu
 musela zkrátit o první brod a přejetí terénní lavice hned za ním. Po
 přerušení a novém zaváděcím kole byl závod znovu odmávnut krátce po desáté hodině a za zbylých pár desítek minut závodníci ujeli jen několik kol.
 
 V 11 hodin jsme spolu se slovenským 'športovým riaditeľom' Rasťou Droppou
 odmávali konec první části, při níž se nejlépe dařilo třem týmům: FOX
 Teamu na Jeepu a dvěma týmům Preiner: s Patrolem ve velkých speciálech a
 Trabantem Samuraiem ve speciálech malých. Všechna tři auta ale měla na
 kontě pouhá tři dokončená kola, takže vysychající trať slibovala spíše
 velké odpolední zápolení.
 
 
 
 Na trati už byly postaveny motorky a čtyřkolky v historicky nejsilnějším
 složení. Patnáct motorkářů a patnáct čtyřkolkářů dostalo čipové příspěvky,
 protože by v bahenní koupeli byli brzy k nerozeznání a protože jsme se
 těšili, až tuhle moderní technologii bude konečně důvod nasadit. Po
 zaváděcím kole odstartovaly motocykly asi v půl dvanácté jako první,
 čtyřkolkáři potom s minutovým odstupem.
 Na trati se v tu chvíli pohybovalo okolo osmi set platících a přibližně stejně tolik 'černých' diváků, kteří vytvářeli dobrou atmosféru. Sem tam mi taky po valašsku přišli vysvětlit, že některé souboje v bahnem naplněném brodu jsou opravdu drsné a že bych měl toho či onoho penalizovat. Závodníci si to naštěstí nemysleli, takže žádný opravdový protest jsme řešit nemuseli.
 
 
 Za pouhé dvě hodiny urazili závodníci mezi dvaceti a třiceti koly. Prvním
 vítězem se speciální soškou pro dámy byla opět vyhlášena nejmladší
 závodnice startovního pole Adéla Preinerová. Pak už se rozdávaly ceny pro
 vítěze obou kategorií, které zde uvádím v nezměněné podobě. Za zmínku
 stojí snad jen fakt, že o pořadí na druhém a pátém místě mezi ATV
 rozhodoval pouze čas, protože všichni závodníci měli shodně 25 kol, takže
 se čipy opravdu vyplatily.
 
 Motorky:
 1.Mário Rybář (40) Interdata Racing Team 30 kol
 2.Karel Vídecký KV Racing Team 28 kol
 3.David Holub KV Racing Team 27 kol
 
 Čtyřkolky:
 1. Pavel Ulman Andy Motors 26 kol
 2. Jan Klinko 25 kol
 3. Ondřej Fišař 25 kol
 
 V té době už na trati zuřil boj o každé kolo mezi šesti terénními speciály
 a téměř suchá trať znamenala výrazné zrychlení. Během odpoledních tří
 hodin se sice několikrát museli do depa podívat Draci se svým Samuraiem i
 Preneři na Nissanu, ale nakonec všichni ujeli zajímavý počet okruhů.
 Přesně v 16.45 jsme odmávali konec závodu a nebyli jsme si jistí, kdo
 vlastně vyhrál, protože zejména Deni Moto Team odpoledne jezdil úžasně a
 byl nejrychlejší. Nakonec se posádka Deni Mota ve složení David Žitník,
 Jan Tichavský a Suzuki Jimny 1300 stala i celkovým odpoledním vítězem,
 protože dokázala ujet 30 kol o téměř tři minuty rychleji než FOx Team se
 svým Jeepem.
 
 
 
 Ještě před vyhlášením výsledků na trať vyrazili odvážlivci na leštěnkách,
 ale rozhodčí jim trať prozíravě zkrátili a vynechali nejtěžší brod. I tady
 nakonec vyhrála Jimny nad Samuraiem a Nissanem Navarou.
 
 Malé speciály:
 1. Žitník, Tichavský DENI MOTO Suzuki Jimny 37 kol
 2. Semenov, Šabata WINGS TEAM Suzuki Jimny 33 kol
 3. Planka, Mohyla PREINER TEAM 2 Trabant Samurai 30 kol
 4. Dryje, Pohlreich Draci D-PERFECT Suzuki Samurai 13 kol
 
 Velké speciály:
 1. Kondvár, Liška st, Liška ml,
 Lepes, Jančár FOX TEAM Jeep CJ 7 40 kol
 2. Preiner, Dostál, Malér, Preinerová A,
 Preinerová L., Dostálová PREINER TEAM Nissan Patrol 18 kol
 
 Leštěnky (3 kola jízdy pravidelnosti):
 1. Voldán, Polišenská Suzuki Jimny 4 tr. body
 2. Voldán, Paverová Suzuki Samurai 10 tr. bodů
 3. Vojáček, Rochovanská Nissan Navara 90 tr. bodů
 
 Na závěr bych opravdu rád poděkoval Evě Rochovanské, Pavlu Klímovi, všem
 brigádníkům z Prahy i z Branek, oběma pánům traktoristům za vydatnou
 vyprošťovací asistenci i všem záchranářům na místě. Samozřejmě musíme opět
 poděkovat také Bobanovi a spol., protože byli schopni řešit i krizové
 situace způsobené počasím.
 
 A poslední dík půjde jako vždy partnerům, jejichž pořet utěšeně roste: na
 prvním místě DOREEN a jejich projekt časopisu 4WD, dále SUNOCO, Česká
 podnikatelská pojišťovna a TOI TOI. Nesmíme samozřejmě zapomenout ani na to, že Mistrovství středoevropské zóny Offroad 2005 se koná pod záštitou ÚAMK a Autoklubu SR a pořádá ho s CFOR také Slovenský Offroad Klub.
 
 Na adrese www.offroadklub.sk se určitě nyní dozvíte hlavně podrobnosti o
 naší historicky první 24hodinovce ve Filakovských Klačanech, která se
 pojede v půlce srpna. Kdo se přihlásí ještě do konce června, dostane na
 startu 15% startovného zpět! Takže neváhejte!!! "
 
 
 
 |