|  Argentina: Loeb, Elena, Xsara – vítězné trio s novým rekordem 19.7.2005 21:03 - tisková zpráva
 
 
   
 Rally Argentina – 15.-17.7.2005 Loeb, Elena, Xsara – vítězné trio s novým rekordem !     Dokázali to ! Sébastien Loeb, Daniel Elena a Citroën právě napsali další stránku dějin rallyového sportu na téma sedmého vítězství v sezóně, kterého dosáhli o víkendu v Argentině. Současní mistři světa drží tak už dva světové rekordy. Jeden v počtu po sobě jdoucích vítězství a druhý v počtu vítězství v jedné sezóně. Oba byly dosaženy v letošním ročníku seriálu MS v rallye.   Druhá posádka François Duval a Sven Smeets skončila na sedmém místě, což znamená příspěvek dvou cenných bodů do Poháru konstruktérů. A aby byla rekapitulace úplná, další vozy Citroën Xsara v rukou « soukromníků » týmu Kronos Racing - Manfred Stohl/Ilka Minor a Xavier Pons/Carlos del Barrio si připsaly double v netovárních vozech a umístily se v « top ten ».   Situace ale nebyla ještě v předvečer poslední etapy vůbec jasná. Pouze třicetisekundový náskok Séba na nejbližšího soupeře a složité metrologické podmínky : ve výšce  2 200 m teploty pod bodem mrazu, lehce namrzlý terén, sníh a kameny na trati... nedodávaly zrovna klidu. Séb vybral pneumatiky Michelin BTO (směs « mínus 8 »), François se rozhodl pro měkční gumy (směs osm).    Bylo jasné, že první průjezd na ‘El Cóndor’ bude klíčový. Držet Marcuse v tomto úseku « na uzdě » , v podstatě znamenalo neustále se bránit útoku « velkého Fina ». Séb ale sehrál svou roli na výbornou a zároveň zajel devátý nejlepší čas. Pilot Citroënu tak v posledních dvou RZ skvěle kontroloval svého rivala a zmíněné zkoušky v Complejo Pro-Racing se staly pro vítězného Séba téměř « čestnou jízdou ».    « Nebylo to jednoduché, zhodnotil Seb svou jízdu. Stačí se podívat na časové odstupy a je to jasné. Můžu potvrdit, že jsem útočil, co to šlo až do posledních dvou erzet. Dokonce se mi podařilo udělat jednu nebo dvě malé chyby, zvláště sobotní « hodiny » v jižní zatáčce...  Ale naštěstí jsem se opět mohl naprosto spolehnout na výbornou Xsaru. A náš tým zase jednou odvedl skvělou a bezchybnou práci. Michelin nám dodal výtečný produkt, který předčil naše očekávání, v podobě nových pneumatik BTO verze směs osm...Sedmý úspěch opět posílil naši touhu po vítězství. Zkusíme jet ještě lépe… »    « Dojel jsem tuto rallye na pozici, se kterou  nemohu být zcela spokojen, zkonstatoval François Duval. Ale dokončil jsem těžkou soutěž a to je hlavní. Musím si projít touhle fází znovunalezení sebedůvěry. To se stalo a navíc můžu s uspokojením potvrdit, že si se Svenem dobře rozumíme. »   Argentina ale nenechává chladným ani Guy Fréquelina, který tuto rallye v minulosti také vyhrál : « Vychutnávám si každé vítězství, to si nenechám ujít. Ale tohle obzvlášť. Protože bylo hodně těžké. A samozřejmě proto, že znamenalo nový rekord. A také proto, že Citroën měl čtyři vozy mezi prvními deseti.A v neposlední řadě proto, že se to vše stalo v zemi, která tolik miluje rallye i naši značku.… »    Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS, Météo France a Citroën Financement jsou partnery týmu Citroën-Total v MS FIA v Rallye.   Rallye v číslech     Nejlepší časy v RZ 1. Etapa. RZ1 : Marcus Grönholm (Peugeot 307) – RZ2 a 3 : Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ4, 5 a 6 : Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ7 : M. Grönholm – RZ8, 9 a 10 : S. Loeb. 2.Etapa. RZ11 : P. Solberg – RZ12, 13 a 14 : M. Grönholm – RZ15 a 16 : S. Loeb – RZ17 : M. Grönholm. 3.Etapa. RZ18 : S. Loeb – RZ19 : Toni Gardemeister (Ford Focus) – RZ20 : P. Solberg – RZ21 : Harri Rovanperä (Mitsubishi Lancer) – RZ22 : P. Solberg.    Nejlepší výkony S. Loeb, 9 nejlepších časů - M. Grönholm, 6 - P. Solberg, 5 - T. Gardemeister, 1 – H. Rovanperä, 1.   Nejdelší vedení RZ1 : M. Grönholm – RZ2 až 4 : P. Solberg – RZ5 až 22 : S. Loeb    Pořadí v Rallye Argentina 2005   
S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara)                         3 h 55 min 36,4 s 
M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307)             + 26,1 s 
P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza)                                  + 55,3 s 
T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus)              + 2 min 38 s 
H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Mitsubishi Lancer)            + 2 min 43,6 s 
M. Märtin/M. Park (Peugeot 307)                         + 4 min 22,2 s 
F. Duval/S. Smeets (Citroën Xsara)                         + 5 min 29,1 s 
M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara)                         + 5 min 42,9 s 
Ch. Atkinson/G. Macneall (Subaru Impreza)                      + 
X. Pons/C. del Barrio (Citroën Xsara)             + 
R. Kresta/J. Mozny (Ford Focus)                          +    MS FIA v Rallye – Hodnocení značek 1. Citroën, 96 b. - 2. Peugeot, 90 b. - 3. Ford, 62 b. – 4. Subaru, 54 b. – 5. Mitsubishi, 41 b. - 6. Škoda, 8 b.   MS FIA v Rallye – Hodnocení pilotů 1. S. Loeb, 75 b. – 2. P. Solberg, 48 b.- 3. M. Grönholm, 45 b. – 4. T. Gardemeister, 44 b. – 5. M. Märtin, 42 b. – 6. H. Rovanperä, 20 b. - 7. M. Stohl, 12 b. - 8. C. Sainz, 11 b. – 9. R. Kresta, 10 b. – 10. H. Solberg, 9 b. – 11. G. Panizzi, 7 b. – 12. F. Duval, 7 b. – 13. G. Galli, 6 b. - 14. M. Hirvonen, 4 b. – 15. D. Carlsson, 4 b. - 16. A. Warmbold, 4 b. - 17. Ch. Atkinson, 2 b. – 18. J. Pykälistö, 1 b.  
 
 |