|  A1 GRAND PRIX - kalendář závodů a technické specifikace  vozů 14.9.2005 11:46 - tisková zpráva
 
 
   
 ČESKÁ REPUBLIKA V PRESTIŽNÍM ŠAMPIONÁTU A1 GRAND PRIX Startovní pole A1GP budou tvořit identické vozy využívající nejmodernější techniku, které budou jezdit v barvách států, které se do nově vzniklé série přihlásí. Kalendář tvoří 12 závodů na všech světových kontinentech, které se pojedou mimo v zimním období mimo hlavní motoristickou sezonu. Jednotlivé národní týmy musí nasazovat pouze jezdce dané národnosti. Hodnotí se pouze výsledky národního týmu, který může do závodu nasadit jen jeden vůz, nezáleží na tom, který jezdec body získal.  Tým může prostřídat v průběhu víkendu vystřídat až tři jezdce. Vůz může připravovat maximálně desetičlenný tým mechaniků. Program závodního víkendu tvoří tři hodinové volné tréninky, čtyři patnáctiminutové kvalifikace a dva závody - jeden sprint a jeden dlouhý. O postavení na startu rozhodne součet dvou nejlepších časů z jednotlivých kvalifikací, v každé z nich může jezdec odjet jediné kolo, musí nastoupit minimálně do dvou.  Pro zvýšení atraktivity závodů jsou vozy vybaveny systémem powerboost - po zmáčknutí tlačítka se zvýší výkon o cca 30 koní, každý jezdec bude mít omezený časový limit využití této funkce na každý závod. Sprinterský závod (cca 20-30minut) začíná letmým startem a jeho výsledky určí pořadí na startu hlavního závodu, prvních osm týmů zároveň obdrží body ve stejném bodovém schéma, jaké používá F1 (10,8,6,5,4,3,2,1).  Hlavní závod (45-60 minut) začíná pevným startem a bodové schéma je shodné jako u sprintu, další bod pak získává tým, jehož jezdec zajel nejrychlejší kolo závodu - nezáleží, zda šlo o sprint nebo závod.  Více na www.a1gp.com A1 GP - ZÁVODNÍ KALENDÁŘ 25.9.05  Brands Hatch, Velká Británie9.10.05  Lausitzring, Německo
 23.10.05 Estoril, Portugalsko
 6.11.05  Sydney, Austrálie
 20.11.05  Kuala Lumpur, Malajsie
 11.12.05  Dubai, Spojené Arabské Emiráty
 15.1.06  Singapore, Indonésie
 29.1.06  Cape Town, Jižní Afrika
 12.2.06  Monterrey, Mexiko
 26.2.06  San Antonio - městký závod, Texas
 12.3.06  Laguna Seca, Kalifornie
 3.4.06   Beijing, Čína
   SPECIFIKACE ZÁVODNÍHO VOZU A1 GRAND PRIX
 Rozvor kol: 3000mmVáha: Přibližně  600 kg (bez jezdce a paliva)
 Přední a zadní zavěšení kol: Dvojité lichoběžníkové ramena, tlumič pracující v systému pushrod.Nastavitelná výška, odklony a sbíhavost.Nastavitelné dorazy pro naklánění při brždění a akceleraci
 Stabilizátor: Vpředu i vzadu rychle měnitelné stabilizátory
 Šasi: Šasi z karbonových vláken, testováno na všechny odpovídající standardy pro náraz, FIA schválené boční panely proti průniku.
 Kapotáž: Lehké kompozity
 Převodovka: Šestirychlostní převodovka napříč se sekvenčním řazením pomocí páček na volantu.
 Náhon:  Hnací hřídel, triangl
 Brzdy:  Výrobce bude oznámen
 Brzdové disky a destičky:  Ocelové disky, karbonové destičky
 Tlumiče Délka 300 mm
 Ráfky: Vpředu 18" x 11", vzadu 18" x 13.5"
 Řízení:  Jack Knight Developments Ltd
 Volant: Sparco, průměr 280mm, zabudovaný displej
 Dispej&Data:  Na volantu namontovaný displejVícekanalový sběr dat pro technickou analýzu
 Bezpečnostní pásy:  Šestibodové
 Palivová nádrž:  Objem cca 135 litrů
 Spojka: Třílamelová AP carbon/carbon, hlinikový nebo ocelový kryt
 Pneumatiky:  Jednotné pneumatiky pro suchou nebo mokrou trať
 SPECIFIKACE MOTORU  Typ motoru:  Zytek ZA1348Konfigurace: Osmiválec s úhlem rozevření válců 90°
 Objem: 3400ccm
 Šířka: 619mm
 Výška: 542mm
 Délka: 543mm
 Váha: 120kg
 Blok motoru: Hliníková slitina
 Hlava válců:  Hliníková slitina
 Ventily:  4 ventily na válec ovládané vačkovým hřídelem
 Řízení motoru:  Zytek EMS 4.6.1
 Zapalování: Zytek DCDI
 Svíčky:  NGK
 Palivo: 100 oktanů
 Max kroutící moment:   442Nm
 Max výkon:  520 koní (550 př powerboost) - 412kW
   BPA 
 
 |