|  Pískovna v Ujkovicích nabídla pořádnou „Bahenní  Show“ 20.9.2005 10:20 - tisková zpráva
 
 
   
 „Bahenní Truck Trialová Show“   O víkendu 17. a 18. září hostila pískovna v Ujkovicích u Ml. Boleslavi předposlední závod Truck Trialové sezony 2005.    31 posádek všech sedmi kategorií soutěžilo v sedmnácti velmi obtížných soutěžních sekcích, které ještě před samotným začátkem závodů po dvoudenní deštivé nadílce zcela změnily svůj charakter.    Mnoho pádů a zapadlých vozů znamenalo nepřetržitou pohotovost pro vyprošťovací techniku. Vyprošťovalo se nejen na závodním polygonu, ale také všude okolo v prostorách závodiště, na parkovišti, v depu i na příjezdových cestách. Zvláštní cenu „budkař závodu“ získala posádka vozu IFA 4x4 W 50  Pavel Vomáčka a Jiří Vopálecký za tento pád.    Pátý podnik letošního mistrovství, tak bez nadsázky můžeme nazvat „Bahenní Truck Trialovou Show“. Závod vůbec nedokončily 3 závodní vozy a řada dalších odjížděla se značnými šrámy.   Svou roli v úspěšnosti při zdolávání terénu tentokrát kromě silných motorů a řidičského umění ovlivnil i vhodný dezén pneumatik.   V kategorii prototypů P1 si zlato odvezli Martin Kuna a Mirek Pouzar na speciálu Pinocchio. Jejich hlavní rivalové Jan Patřičný a Jiří Tupáček na prototypu Svařák, totiž utrhli přední kolo a závod nedojeli.   Vladimír Jacháček s Michalem Polákem na voze Šílený Max vyhráli kategorii P2.    Martin Bílý a Josef Bílý s vozem Mercedes Unimog 406 zvítězili v kategorii S1, nejmenších sériově vyráběných nákladních vozů. Úřadující mistr republiky Václav Kabourek tentokrát skončil o 87 trestných  bodů na druhém místě.   S2 vyhráli s přehledem Karel Fiala a Jan Šebor s Mercedesem Unimog.   Kategorii S3, ve které jezdí vozy Praga V3S a Tatra 148 4x4 vyhrála posádka Pragovky s číslem 328. Petr Ryba a Roman Mašek jezdili po celé dva dny na jistotu a to se jim vyplatilo.   Jediná šestikolová Tatra 813 6x6 tentokrát hájila barvy skupiny S4. Posádka Jiří a Pavel Bendovi, jezdili hlavně pro diváky a doslova zkoušeli, co motor z Tatrovky vydrží. No a vydržel téměř celé dva dny, než se z něj nejprve začaly ozývat divné zvuky a chvíli na to se definitivně odmlčel.   Nejpočetnější skupinou, byla kategorie S5. Osmikolové Tatry závodily celkem v počtu 11. Mistr Republiky Rostislav Drahokoupil na voze startovního čísla 520, tentokrát na zlato nedosáhl. O 79 trestných bodů lepší, totiž byla posádka vozu 517  Rudolf Korytář a František Říha.   Nejen tento výsledek doslova zamíchal karty v celkovém pořadí českého šampionátu a tak kdo se letos stane mistrem republiky v Truck Trialu se opravdu rozhodne až na posledním závodě sezóny .     Výsledkové listiny, zajímavosti a také on line zpravodajství ze závodů najdete na  www.trucktrial.cz     Poslední závod Českého Truck Trialu – Mistrovství České republiky se pojede 15. a 16. října 2005 v Chříči u Rakovníka.   Josef Melen Tiskový servis 
 
 |