|  Emotivní vítězství Marcuse Gronholma v Japonsku. Již 18 x  první 10.10.2005 14:42 - tisková zpráva
 
 
   
 Japonská Rallye (28. 9. – 2. 10. 2005) Marcus Gronholm vyhrál Japonskou rallye a získal tak osmnácté vítězství v MS ve své kariéře. Do čela soutěže se dostal během předposlední rychlostní zkoušky, když Petter Solberg neodolal jeho tlaku a po nehodě odstoupil.  Marcus se držel v popředí průběžného pořadí od samého startu soutěže a nejrychlejší byl na devíti měřených úsecích. Díky svému vítězství se znovu vrátil na druhé místo šampionátu jezdců za Sebastiena Loeba, který již v Japonsku oslavil titul mistra světa. Druhý Peugeot 307 WRC Daniela Carlssona dokončil soutěž na osmé pozici a součet bodů obou jezdců upevnil druhou pozici Peugeotu v hodnocení značek.Marcus Gronholm
 “Nejdůležitější pro mě je, že tímto vítězstvím jsem uctil památku Michaela Parka - je to vítězství pro něj. Jeli jsme naplno až do samého konce a vždy jsme se drželi na dohled od Pettera. Jestli jsme ho k chybě donutili se nikdy nedozvíme, ale stále jsme byli pouze kousek za ním. Byla to náročná rallye: Někde jsme ztráceli čas kvůli špatné volbě pneumatik a několik problémů nás potkalo i během druhé etapy. Za takovýchto podmínek jsme dosáhli toho nejlepšího výsledku a pro tým je to velmi dobře." Daniel Carlsson: “Získal jsem jeden bod a to je velmi emotivní. Před startem jsem vůbec netestoval a pouze jsem se pokoušel dát ze sebe to nejlepší. Ve velmi těžkých podmínkách jsem někdy obtížně hledal sebedůvěru, ale učil jsem se s každým dalším kilometrem. Jsem rád, že jsem v cíli a že jsem splnil to, co po mně Peugeot žádal."
 Jean-Pierre Nicolas. “Je to ten největší dárek s jakým mohl Marcus přijít k uctění památky Michaela Parka. Marcus se nikdy nevzdával a je to především velký bojovník. Během posledního dopoledne stáhl náskok Pettera o 10 sekund a před závěrečnou sérií rychlostních zkoušek ho dostal pod velký tlak. Petter vyjel z trati a Marcus vyhrál, protože o vítězství nikdy nepřestal bojovat. Bezpochyby zažívá svou nejlepší sezónu, i když se mu již nepodaří získat titul.
 V Japonsku jsme dosáhli perfektního výsledku, protože i Daniel Carlsson splnil svůj úkol a navíc získal jeden bod. Neměli jsme žádné technické problémy a ve světle katastrofy, která nás zasáhla před dvěma týdny, je to velké ocenění úsilí celého týmu." “Pro Peugeot to bylo nejkrásnější vítězství a oceněno bylo i Guyem Frequelinem a jeho týmem Citroen, který nám přišel pogratulovat. Já bych naopak rád pogratuloval Sebastienovi Loebovi a jeho týmu k výjimečné sezoně, jakou zatím prožívají. Podruhé získaný titul Sebastiena je bohatě zasloužený."
 Konečné výsledky1.  M Grönholm/T Rautiainen FIN  Peugeot 307  3hr 25min 32.0sec
 2.  S Loeb/D Elena  F  Citroen Xsara  3hr 26min 54.1sec
 3.  C Atkinson/G MacNeall AUS  Subaru Impreza 3hr 28min 12.0sec
 4.  F Duval/S Smeets  B  Citroen Xsara  3hr 28min 31.4sec
 5.  H Rovanperä/R Pietilainen FIN  Mitsubishi Lancer 3hr 29min 31.8sec
 6.  T Gardemeister/J Honkanen FIN  Ford Focus RS 3hr 30min 04.3sec
 7.  R Kresta/J Tománek  CZ  Ford Focus RS 3hr 31min 04.0sec
 8.  D Carlsson/M Andersson S  Peugeot 307  3hr 32min 11.1sec
 9.  A Warmbold/M Orr  D  Ford Focus RS 3hr 33min 11.3sec
 10 A Schwarz/K Wicha  D  Skoda Fabia 3hr 37min 39.4sec
 FIA World Rally Championship (po 13 ze 16)Jezdci       Značky
 1.  S Loeb   107b   1. Citroen   150b
 2.  M Grönholm       71b   2. Peugeot   128b
 3.  P Solberg     65b   3. Ford        81b
 4.  M Märtin     53b   4. Subaru     78b
 5.  T Gardemeister    50b   5. Mitsubishi     58b
 6.  H Rovanperä      31b   6. Skoda        12b
 8.  R Kresta     18b
   Peugeot Sport Communication,
 
 
 |