|  Novinka českých okruhů již od roku 2006: Seriál BMW 1 Challenge 24.10.2005 11:19 - Pavel Jelínek
 
 
   
 Letošní konkurence především  v okruhových závodech divize 4 byla celkem slušná a účast nejsilnějších vozů mnohdy až neuvěřitelná. Zajímavé a dramatické byly i závody okruhové Octávia  cupu. Pro  příští  sezónu je  připravován další "cup" - tentokrát  s vozy značky BMW. Nový seriál, kterýbyl oficiálně představen v miánulých dnech, je nazvaný BMW 1 Challenge. Promotér tohoto seriálu identických vozů BMW 130i je společnost Bervid Prodrive, jejíž představitelé věří, že se v budoucnu prosadí i v západní Evropě. Zatím jsou podle  promotéra v předběžném kalendáři podniky na okruzích v Česku, Chorvatsku, Rakousku, Maďarsku a Slovensku. Vůz BMW 130i je prý podle proběhlých testů předurčený k závodění. Za zdůraznění stojí třeba vysoký obsah ( 3000 ccm ) a zadní pohon auta, což je podle Václava Bervida juniora v okruhových  pohárových závodech výjimečné. Připomeňme, že dotyčný řadu let závodil a to na velmi  špičkové  úrovni, ale před několika lety se od závodního  volantu vytratil.
 Zajímavostí  je, že vozy budou majetkem promotéra a týmy si je budou na soutěže pouze pronajímat. Což znamená, že nikdo nebude mít možnost  provádět na nich  jakkékoliv  úpravy, které by jej zvýhodňovaly proti konkurenci. Zamezí se tím tedy i  různým  případným protestům a podobně. Bude záležet jen a jen na  jezdeckých kvalitách.  Firma Bervid Prodrive se samozřejmě  bude starat o jejich veškerý servis a dobrou přípravu.  Seriál by se měl skládat zhruba z devíti závodních víkendů (přesný program se ovšem ještě upřesňuje) a z celkem 18 finálových jízd, takže o každém víkendu se pojede dvakrát. Každý víkend bude nájemce stát 9250 eur ( což je zhruba  275.000 korun). Násobeno devíti  znamená náklady na celou  sezónu řádově 2,5 milionu korun.  Závodit by se mělo i třeba v Mostě při Evropském poháru tahačů, ale také na zahraničních  okruzích v Chorvatsku, Rakousku, či Maďarsku. To je ale ještě v jednání.
 Pořadatelé počítají s účastí  třicítky závodních aut a s hojnou účastí jezdců ze zahraničí.  Již nyní je jisté, že začínat se bude v květnu na Masarykově okruhu v Brně. Naopak finále bude v září na závodech ve slovenských Piešťanech.    ilustrační foto v článku P. Frýba 
 
 |