|  První testy krásného coupé C4 WRC 9.12.2005 18:39 - tisková zpráva
 
 
   
 Posádka mistrů světa v rallye 2005 se poprvé chopila volantu soutěžního coupé C4 WRC, který pojede seriál soutěží MS v rallye v roce 2007.   « Už od Katalánské rallye, kde jsme oznámili náš návrat do světové rallye, celý tým, včetně Sébastiena, dostal novou motivaci a chuť do práce a také samozřejmě netrpělivě očekával první jízdní krůčky C4 WRC. », říká s radostí v hlase Guy Fréquelin.   Pro její první « pracovní » dotek s asfaltovým povrchem si Citroën Sport přál příznivé počasí a spíše stabilní podmínky testu. K tomu byla nakonec vybrána oblast Var v jižní Francii, přesněji silnice spojující Col de Gratteloup s Roquebrune. Úsek úzké trati plné zatáček.. .   Během dvou dní vyzkoušel Philippe Bugalski, testovací pilot Citroën Sportu, Cé čtyřku a najel s ní více než 300 km. Ke všeobecné spokojenosti našeho technického týmu vůz nezaznamenal jakýkoliv problém, který by byl překážkou v jízdě a zároveň dosahoval skvělých časů.   Počasí se ale třetí den velmi zhoršilo. Sébastien Loeb a Daniel Elena sice zajeli první zkoušku ještě na suché trati, poté se však dostavil déšť a trať se stala velmi kluzkou.   Hned po prvním « setkání » se svým budoucím vozem, nám Seb poskytl možnost sdílet jeho první, ještě « teplé » dojmy  « Už po několika kilometrech jsem se cítil v pohodě, i přes ne zcela příznivé podmínky díky nestálému počasí. Vůz je v pořádku, « zdravý » a snadno pochopitelný. Je to Citroën, který byl již « vymyšlen » s cílem homolagace verze WRC, jsou tam tedy patrné mnohé podobnosti s vozem, který dobře znám.    Například zvuk motoru. Pokud jde o jízdní vlastnosti a chování vozu, řekl bych, že zavěšení dobře pohlcuje vertikální nerovnosti, což přispívá určitému komfortu a výkonnosti vozu.  Vyvážení a stabilita jsou ale dost odlišné od toho, co znám. C4 je jako stvořená pro pomalejší úseky, se zádí, která dobře sedí a nedochází k jejímu vychylování v zatáčkách....   Obecně mohu říci, že máme už dnes skvělý základ pro další práci...a že jsem si to « první rande » s Cé čtyřkou opravdu užil ! »   Technický šéf, Xavier Mestelan-Pinon, čekal na první anylýzu dvojnásobného mistra světa s velkou netrpělivostí. « Seb vyzkoušel vůz se zcela novým kabátem, se širokým rozchodem, což dovolují pravidla, s jiným uspořádáním vnitřního prostoru, s místem řidiče mnohem vzdálenějším od čelního skla, než byl zvyklý, atd.    Pro nás techniky, jsou hodnocení pilota z prvních kilometrů zajetých za volantem zcela nového vozu tou nejcennější informací. To jsou právě ty chvíle, z nich čerpáme nejvíce informací pro naši další práci. Kromě toho, podmínky asfaltového povrchu se měnily a to ještě rozšířilo množství výstupních informací. Závěrem mohu s uspokojením  konstatovat, že máme to, co jsme sem přišli hledat... »     Paříž, 8.prosince 2005.  
 
 |