|  Ivo Kaštana čeká sedmý start  s motorkou na Dakaru 13.12.2005 12:24 - Pavel Jelínek
 
 
   
 Na svůj již SEDMÝ start při letošním ročníku marathonu Rallye Dakar 2006 se na Vysočině chystá zkušený motocyklista Ivo Kaštan. Zároveň  bude jediným českým zástupce v kategorii motocyklů, který na Silvestra odstartuje z portugalského Lisabonu. Jej  i další dobrodruhy bude čekat více než devět tisíc kilometrů dlouhá trasa, jejíž cíl bude tradičně v druhé půli ledna v senegalské metropoli. Ivo Kaštan by podle svých  slov rád dosáhl na stupně vítězů ve své třídě a především chce popáté ve své dakarské kariéře dojet až do Dakaru na cílovou rampu. Trochu kuriozitou je, že Kaštana bude v novinářském voze  doprovázet i jeho manželka Vierka, pro níž se rovněž  jedná  již o několikátou  účast - vždy v  rámci doprovodu. Neodradila ji ani loňská havárie, kdy skončila se zraněním.... Kaštan bude na startu jediným Čechem na dvou kolech, navíc pojede jako jeden z mála jezdců bez mechanika. Veškeré opravy je schopen zvládnout sám. Svůj stroj poměrně důvěrně zná : "Jedu na loňské motorce a v rámci přípravy a repase jsem ji rozebral do posledního šroubku a zase dal zpátky dohromady. Díky tomu vím, kam patří která podložka i matka," řekl jednačtyřicetiletý jezdec na tiskové konferenci v Praze a pokračoval na téma  příprav:  "Snažím se především hodně jezdit na motorce. Letos jsem si vyzkoušel pár motokrosů a jezdím také vytrvalecké závody. Ty se většinou jezdí ve dvou, já to zvládám sám," doplnil mimo jiné Kaštan.  Před  pár týdny například startoval na rozlůčce v Pohořelicích na jihu Moravy. Dlouho  vedl, ale nakonec po  dvou hodinách v polovině  posledního  kola musel   skončit s  nepojízdnou motorkou ....:-(( Poprvé stál Kaštan na startu Dakaru v roce 1996 a celkem pak už šestkrát !! Letos v lednu při  svém posledním startu dojel do cíle ve své kubatuře jako čtvrtý. Při blížícím se startu  pak pomýšlí i na medaili. Ke zvýšení bezpečnosti by v roce 2006 mělo přispět kromě jiného zkrácení tankovacích kontrol z 350 na 250 km. "Stroje tak budou lehčí a tím pádem ovladatelnější," dodal ještě český jezdec. Zároveň by se pak  nemělo stávat, že jezdci  skončí v poušti se zcela prázdnou nádrží...... 
 
 |