|  Dakar 2006: Druhá tatra Letka Racing Teamu  stále jede. Je pátá! 8.1.2006 19:14 - tisková zpráva
 
 
   
 Druhá tatra Letka Racing Teamu je stále v závodě Ačkoliv je Tomáš Tomeček z letošního ročníku dakarské rally již bohužel doma, stále jede druhý týmový vůz TATRA pilotovaný Brazilcem André Azevedem. A pro české příznivce je tato situace možná těžko pochopitelná. „Vždyť tatra Andrého Azeveda jede přece pod brazilskou vlajkou, takže Českou Republiku nereprezentuje,“ namítají někteří a touto „zásadou“ se řídí také mnohá česká média. Pojďme pro vysvětlení trochu zabrousit do historie týmu T. Tomečka. Psal se rok 1998 a zástupci brazilského týmu Petrobras, kteří se Dakaru účastnili již pravidelně a měli zastoupení v kategorii motocyklů a osobních automobilů, zvažovali prorazit také do kategorie kamiónů. Z řady nabídek jsem si jim zalíbil český vůz tatra. V té době se domluvili s Tomášem Tomečkem, který již zkušenosti s Dakarem měl, jako konstruktér soutěžním vozům rozuměl a našel i možnost, jak získat tatru, kterou by přestavěl a připravil na Dakar. Brazilský Petrobras se stal hlavním partnerem a vyhradil si jedinou podmínku: oficiálně bude jako pilot přihlášen André Azevedo a Tomáš papírově zaujme místo navigátora. Ve skutečnosti byla situace opačná, řídil Tomáš a navigoval André.  Tomáš Tomeček se spolu s Petrem Vodákem pustili do přípravy vozidla a v lednu 1999 stál Tomáš na startovní čáře rally Granada-Dakar s brazilskými spolujezdci André Azevedem a novinářkou Leilane Neubarth. Nastal ovšem malý problém s prezentací jeho účasti. Tatra totiž jela pod brazilskou vlajkou, proto si možná mnoho lidí ani nevšimlo, že ve startovním poli je jeden vůz tatra s českou státní poznávací značkou a českým členem posádky navíc.  „Národnost posádky (a tedy i vozidla) se určuje podle národnosti pilota. Vzhledem k tomu, že papírově byl pilotem André, pořadatelé nás automaticky brali jako Brazilce,“ vysvětluje Tomáš a pokračuje: „Nic na tom nezměnil ani rok 2000 a pozdější ročníky, kdy v kabině seděli již dva Češi, ale André byl stále veden jako hlavní člen posádky.“ K soutěžní tatře v týmu přibyl od roku 2001 ještě asistenční vůz stejné značky řízený Petrem Vodákem.  Pro ročník Dakaru 2005 postavil Letka Racing Team druhý soutěžní vůzu tatra a po letech mohl být Tomáš skutečně zapsán jako pilot. Tatra tím pádem startovala pod českou vlajkou. Pro fanoušky i média dobrá zpráva. Za volant prvního vozu tatra se posadil André Azevedo jedoucí opět pod brazilskou vlajkou. Naši republiku v jeho posádce zastupoval a zastupuje mechanik a zpravodaj Jaromír Martinec. Při Dakaru 2006 se situace opakuje. Členové Letka Racing Teamu razí heslo „všichni za jednoho, jeden za všechny“. V týmu nerozlišujeme mezi brazilskou a českou tatrou. A jak bychom pak nazvali asistenční tatru? Pro nás je to pouze „zelená“ tatra, „modrá“ tatra a „doprovod“. Takže my, kteří teď „sedíme doma“, držíme pěsti Azevedově tatře a Míra ve svých příspěvcích z Africky vzkazuje: „My bojujeme i za Vás!“ Co k tomu dodat víc? Snad jen informaci, že naše tatra s mezinárodní posádkou Azevedo/Martinec/Vilarta opravdu bojuje a po 8 etapách zaujímá v průběžné klasifikaci kamiónů 5. příčku.  Hodně zdaru! Zuzana Nohavicová jménem celého Letka Racing Teamu   Výsledky v 8. etapě v kategorii kamiónů:  
 
| 1. | Kabirov (500 - Kamaz) | 5h 53' 01" |  
| 2. | Stacey (524 - MAN) | + 5' 25" |  
| 3. | Chagin (508 - Kamaz) | + 51' 56" |  
| 4. | Molina (548 - Renault) | + 56' 51" |  
| 5. | Loprais (509 - Tatra) | + 1h 11' 29" |  
|  | ... |  |  
| 13. | Azvedo (513 - Tatra) | + 1h 44' 19 " |  Celkové pořadí v kategorii kamiónů po 8. etapě: 
 
| 1. | Chagin (508 - Kamaz) | 35h 47' 23" |  
| 2. | Kabirov (500 - Kamaz) | + 30' 32" |  
| 3. | Stacey (524 - MAN) | + 44' 54 " |  
| 4. | Loprais (509 - Tatra) | + 2h 13' 52 " |  
| 5. | Azvedo (513 - Tatra) | + 4h 07' 42" |    oficiální stránky týmu : http://www.lrt.cz/ Oficiální stránky závodu: www.dakar.com 
 
 |