|  PSA Peugeot Citroën představuje novou technologii:  Hybride HDi 1.2.2006 11:10 - tisková zpráva
 
 
   
 Skupina PSA Peugeot Citroën v těchto dnech představuje dvojici modelů, které jsou nositeli nové technologie, Peugeot 307 a Citroën C4 Hybride HDi. Oba modely jsou vybaveny hybridním diesel – elektrickým pohonem. Oba tyto vozy přinášejí značný pokrok na poli dosažených hodnot spotřeby paliva a emisních limitů CO2. Navíc naměřené hodnoty se podařilo dosáhnout v obvyklých podmínkách provozu, zvláště pak v městském cyklu. Průměrná spotřeba „hybridů“ se pohybuje kolem 3,4 l nafty na 100 km a emise CO2 vykázaly hodnotu 90 g na 1 kilometr. To jsou rekordní hodnoty naměřené ve třídě kompaktních vozů, která je na evropském trhu nejprodávanější. Navíc se jedná o výsledky, které jsou o 25 % lepší, než u podobných vozů s benzínovým hybridním systémem, konkrétně o 1 litr paliva na 100 km ve smíšeném režimu. Technologie Hybride HDi je použita u motoru 1,6 l HDi s filtrem pevných částic FAP. Systém Stop&Start (STT) poslední generace je doplněný o elektromotor s převodníkem, velkokapacitní baterie a elektronickou kontrolu. Přenos výkonu probíhá přes převodovku s manuálním řazením. Technologie Hybride HDi umožňuje:- obnovovat energii během zpomalování nebo brždění vozu
 - stoprocentní využití elektrické energie bez znečisťujících emisi a zvýšeného hluku v městském provozu až do rychlosti 50 km/hod.
 - standardní využívání elektrické energie v tzv. Modu ZEV
 - zlepšení akcelerace na silnicích a dálnicích až o 35 % proti srovnatelným motorům
 PSA Peugeot Citroën plánuje první vozy s tímto pohonem uvést na trh v roce 2010. Nicméně tento počin je závislý na dostupnosti technologie a přijatelné ceně. V současné fázi by byl cenový rozdíl mezi vozem s technologií Hybride HDi a srovnatelným modelem HDi pro většinu zákazníků nepříznivý. PSA Peugeot Citroën proto hodlá pokračovat ve vývoji a soustředit se zejména na velkokapacitní baterie, elektromotor – generátor, převaděč a systém obnovy energie bržděním, a to za účasti nejlepších vědeckých a výzkumných týmů. Společnost PSA Peugeot Citroën je v současnosti lídrem světového trhu v produkci vozů s motory HDi Common Rail, kterých už jezdí více než 8 milionů. Navíc stála vždy v čele vývoje elektromobilů. A tak vyvíjení nového pohonu hybridního dieselu představuje vyvrcholení obou trendů.
 Peugeot 307 a Citroën C4 Hybride HDi – ojedinělý technologický koktejl- Motor 1,6 l HDi + FAP
 - Převodovka s manuálním řazením
 - Systém Stop&Start 2. generace
 - Elektromotor a převodník
 - Velkokapacitní baterie
 - Elektronická kontrola
 - 100% elektrický režim pro rychlosti do 50 km/hod.
 - Režim ZEV přesně reagující na pokyny řidiče
 Poznámka:
 PSA Peugeot Citroën je s 3 375 000 vyrobenými vozy a obratem 56,8 miliard eur druhým největším producentem automobilů v Evropě v roce 2004. Skupina zahrnuje dvě značky, Peugeot a Citroën a její vozy se prodávají ve více než 140 zemích světa. Má celkem 30 závodů na světě, v nichž pracuje 207 000 zaměstnanců.
 PR 
 
 |