|  Mirek Fajkus jde z formule do placky !!! Novou zbraní je spider Lucchini P3-95M 8.2.2006 22:01 - Pavel Jelínek
 
 
   
 Vážení přátelé, sezona 2005 Mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchu (MČR ZAV) je již za námi a v našem týmu vrcholí přípravy pro sezonu 2006. Loňský rok můžeme zhodnotit jako velmi úspěšný, protože Mirek Fajkus se stal s formulí DALLARA F393 třetím nejrychlejším Čechem v absolutním pořadí MČR ZAV a zároveň obsadil sedmé místo v Mistrovství Evropy FIA formulových vozů. S technikou, kterou měl Mirek Fajkus pro sezonu 2005 k dispozici, je to maximum možného dosažitelného. Jezdec o tom řekl : „Jezdil jsem na hraně své i auta, nicméně typ F393 již nemůže konkurovat novější technice v rukou konkurence, byť jsme se ji snažili neustále modifikovat. Dokončili jsme 16 ze 17-ti absolvovaných závodů, což svědčí o tom, že postupný vývoj naší formule směrem ke spolehlivosti a rychlosti šel správnou cestou“.  V současné době probíhají s vážnými zájemci jednání o pronájmu DALLARY a bude-li výsledek jednání kladný, objeví se tato formule na českých kopcích. Nicméně o ukončení své jezdecké kariéry Mirek Fajkus určitě neuvažuje. Pro sezonu 2006 jsme pořídil novou techniku, se kterou předpokládáme útok na ještě vyšší mety. Vzhledem k technické specifikaci vozu se budeme soustředit především na MČR ZAV.
 Novou zbraní je spider Lucchini P3-95M
 výrobce Lucchini engineering Italy
 Motor :  BMW, řadový šestiválec v úpravě QUINTEC & Randlinger Motorenbau, 24 ventilů,
 obsah 3000 ccm, výkon: 392 HP při 8600 ot/min., kroutící moment 370 Nm
 Elektronika : BOSCH, BMW Motosport, QUINTEC
 Převodovka : HEWLAND FT 200, sekvenční 5°, nesynchronizovaná, s volně měnitelnými převody
 Brzdy :  AP - Racing, čtyřpístkové s obložením FERODO,
 možnost změny brzdných sil z místa pilota
 Spojka : SACHS, dvojlamelová - kovokeramická, ovládaná kapalinou
 Podvozek : Ocelový rám, nýtovaný leteckou technologií, kompozitní materiály
 Pětiprvkové zavěšení kol
 Stavitelné pružící a tlumící jednotky SACHS Sporting,
 s možností změny nastavení z místa pilota
 Disky Techno Magnesio, pneu AVON : přední : 13“, šířka 10“
 zadní :  13“, šířka 14“
 Šestibodové bezpečnostní pásy SPARCO
 Odnímatelný volant MOMO
 Vůz je vybaven automatickým hasícím zařízením FIA
 Hmotnost vozu : s provozními náplněmi 604 kg
 Zrychlení 0-100 km : cca 2,5 s
 Rychlost : dle použitých převodů teoreticky přes 300 km/h
 Při výběru nové techniky jsme zvažovali různé varianty. Věděli jsme pouze, že chceme „něco rychlejšího“. Volba nakonec padla na spider Lucchini od Petera Ruisla ze Slovenska. „Jednání byla složitá, protože jsme museli čelit značnému zájmu o tuto techniku ze zahraničí. Proto bylo potřeba jednat rychle. Tomu, že Lucchini již stojí na dílně stále nemohu uvěřit a bez nadstandardní vstřícnosti a ochoty partnerů našeho týmu bychom kladného výsledku zřejmě nedosáhli. Dík patří především jim.“ říká Mirek Fajkus. Seznam našich partnerů je uveden na týmových stránkách na adrese www.faja.cz. Nadcházející sezonu pojmeme jako seznamovací s novou technikou. To ovšem neznamená, že se cíleně nebude snažit Mirek Fajkus zajíždět dobré časy. Ideálním by bylo otestovat novou techniku ještě před prvním závodem sezony – Brněnským drakem, který se jede v protisměru na části Masarykova okruhu 2.4.2006. Vše ovšem bude záležet na počasí, nicméně vydáme-li se k testování, spojíme jej s předvedením a tiskovou konferencí pro   motoristická média.   Miroslav ŠvecPublic relations
 Miroslav Fajkus - Racing
 Text k foto Čerstvě pořízený spider Lucchini ještě v syrovém stavu. V současné době probíhá lakování do našich „bojových“ týmových barev – modré a stříbrné.
 
 
 |