|  V Ženevě se představí Concept A od Volksvagenu 22.2.2006 06:54 - tisková zpráva
 
 
   
 Volkswagen v závěru minulého týdne představil v Berlíně úzkému okruhuodborníků unikátní studii Concept A. Široké veřejnosti se pak Concept A
 představí na začátku března na Autosalonu v Ženevě.
 
 Praha, 20. února 2006 - Concept A představuje spojovací můstek mezi
 sportovním vozem a SUV s pohonem všech kol, přičemž o jeho výjimečném
 postavení svědčí i originální design karoserie. Přední části vozu
 dominuje nová třírozměrná maska chladiče z leštěného hliníku plynule
 navazující na velké, do boků protažené světlomety z LED diod. Záměrem
 designerů bylo, aby "tvář" vozu nejenom okamžitě identifikovala člena
 rodiny Volkswagen, ale aby také připomínala geparda, dravou a dynamickou
 šelmu.
 
 Při pohledu z boku působí Concept A jako stylové kupé. Unikátním prvkem
 je systém otvírání dveří - zadní boční dveře mají totiž závěsy u zadního
 okraje, takže křídla předních a zadních dveří se otevírají a zavírají
 protisměrně. Obvyklý B-sloupek karoserie úplně chybí, do interiéru k
 oběma řadám sedadel je proto vynikající přístup. Efektním detailem jsou
 hliníkové kliky předních a zadních dveří opticky sloučené do jediného
 celku.
 
 Sportovní image studie Concept A dotvářejí velmi krátké převisy
 karoserie (vpředu 0,93 m, vzadu jen 0,82 m), poměrně dlouhá kapota
 motoru a velká litá kola rozměru 20" s pneumatikami rozměru 295/40 ZR
 20, která jsou efektně orámována vyklenutými lemy podběhů.
 
 Zadní část vozu rozvíjí koncepci praktických hatchbacků, ale opět zcela
 po svém: spodní část od koncových světel dolů se vyklápí jako zadní čelo
 ložné plochy modelů pick-up, takže ve voze lze převážet i velmi dlouhé
 předměty. A pokud je to potřeba, lze vyklopit také rozměrnou horní část,
 která se otvírá až po C-sloupek karoserie. Zejména v letních dnech
 přijde vhod možnost shrnout textilní střechu soft-top až po C-sloupek
 karoserie, takže z vozu se stává otevřený roadster.
 
 Karoserie studie Concept A je dlouhá 4,35 m, široká 1,854 m a vysoká
 1,55 m, rozvor je dlouhý 2,6 m.
 
 Pro dynamicky stylizovanou studii Concept A její tvůrci připravili
 patřičně výkonné motory - v Berlíně představený vůz byl vybaven
 technicky vyspělým motorem TSI Twincharger o výkonu 110 kW/150 k, který
 garantuje maximální řidičské zážitky při minimální spotřebě. Tento
 agregát je propojený se šestistupňovou převodovkou a přes systém 4MOTION
 pohání všechna čtyři kola. Alternativami k motoru TSI Twincharger jsou
 moderní turbodiesel TDI s přímým vstřikováním nafty do válců a
 částicovým filtrem DPF a přeplňovaný motor FSI o výkonu
 147 kW/200 k, který si získal skvělé renomé v modelech Golf GTI.
 
 Pro interiér studie Concept A je příznačné perfektní zpracování všech
 detailů, využití nejkvalitnějších materiálů, promyšlený ergonomický
 koncept a dokonalé barevné sladění. Čtyři samostatná anatomicky
 tvarovaná sedadla poskytují dokonalé pohodlí a přitom svojí subtilní
 konstrukcí šetří i cenné místo uvnitř vozu. Řidiče a spolujezdce
 odděluje masivní tunel kryjící převodovku, do jehož horní části je
 zasazena krátká řadicí páka.
 
 Funkcionalisticky pojatý přístrojový štít s jediným velkým středovým
 sdruženým přístrojem oválného designu je dokonale přehledný.
 Dominantního postavení se dočkaly výdechy klimatizace, které jsou
 nejdůležitějším stylistickým prvkem palubní desky. Mřížkované kryty
 výdechů ventilace opticky ladí s provedením MMI (Multi-Media-Interface)
 rozhraní.
   PR
 
 
 |