| 
		
	
		
												
			 O Designérském a technickém středisku Hyundai Kia      tisková zpráva
 
 
 Kalifornské designérské středisko Hyundai (Hyundai California Design Center) bylo založen v roce 1990 pro vytváření a vývoj jak sériově vyráběných vozů, tak i špičkových stylistických studií pro automobilový trh. Z designérského střediska vzešlo několik moderních automobilů včetně tří konceptů: HCD-I, HCD-II a HCD-6. Kalifornské designérské středisko je také zodpovědné za hybridní sportovně rekreační vozidlo HCD-III, sportovně rekreační automobil Crosstour (HCD-5), luxusní sedan HCD-7 a nyní vůz HCD-8 Sports Tourer. 
  Vliv střediska Hyundai California Design Center lze zřetelně vypozorovat na jemných linkách kupé Hyundai Tiburon (na českém trhu Coupé) první generace a sportovně rekreačního automobilu Santa Fe. 
  Původní středisko Hyundai Design Center sídlilo v kalifornském Fountain Valley až do února 2003, kdy bylo oficiálně otevřeno nynější moderní Designérské a technické středisko Hyundai Kia v Irvine, Kalifornie. K oslavě tohoto velkolepého otevření se zúčastnil Mong-Koo Chung, předseda a CEO společnosti Hyundai Motor Company, s čestnými hosty a vybranými představiteli. 
 
  Překrásné nové zařízení vytváří prostor pro více než 100 automobilových designérů, konstruktérů, modelářů a techniků. Návrhářské týmy se do nového zařízení o rozloze 8400 m2 přestěhovaly v lednu 2003. Designérské středisko je vybaveno pokročilým systémem zobrazení od firmy Blue Water Technologies, umístěným ve velké prezentační místnosti se třemi projekčními obrazovkami a dvojicí otáčecích ploch pro automobily. 
  V horní kancelářské oblasti vytvářejí designéři a počítačoví modeláři návrhy nových vozidel a používají přitom nejpokročilejší pracovní stanice Alias/Silicone Graphic. Ve spodní pracovní oblasti je šest povrchových desek, pětiosý mlýn a další moderní dílenské vybavení pro modeláře pracující s hlínou. 
  V novém Designérském a technickém středisku Hyundai Kia sídlí rovněž Americké technické středisko (HATCI - Hyundai America Technical Center), které je odpovědné pro všechny konstrukční činnosti Hyundai v USA. Umístění HATCI tak blízko u designérských týmů pomáhá zajišťovat nejmodernější návrhy a expertízy v automobilovém konstruktérství a je částí pokračující snahy o znamenitost Hyundai v automobilovém designu. 
 
 
  O Hyundai Motor America 
  Hyundai Motor America, sídlící v kalifornském Fountain Valley, je pobočnou jihokorejské společnosti Hyundai Motor Company. Společnost Hyundai Motor America je distributorem automobilů a sportovně rekreačních vozů značky Hyundai na území USA. O jejich prodej a servis se stará více než 620 dealerů. 
 
 
  O Hyundai Motor Company 
  Společnost Hyundai Motor Co., založená v roce 1967, se postupem času rozrostla do skupiny Hyundai Automotive Group, která zahrnuje společnost Kia Motors Corp. A více než dva tucty přidružených poboček a afilací. Hyundai Motor zaměstnává téměř 50 000 pracovníků po celém světě a v prodejích za rok 2002 si zapsal částku 21,94 mld. USD. Motorová vozidla značky Hyundai se prodávají ve 166 zemích prostřednictvím 4504 dealerů. Další informace o společnosti Hyundai Motor Co. a jejích výrobcích lze nalézt na Internetu na www.hyundai-motor.com. 
 
 
  Stručné informace o konceptech řady HCD 
  HCD-1 
  Dvousedadlová studie sportovního vozu. Představila se na Severoamerickém mezinárodním autosalonu v lednu 1992. První vozidlo navržené v Kalifornském designérském studiu Hyundai. 
  HCD-II 
  Unikátní třímístné sportovní kupé s uspořádáním sedadel 2 + 1. Uvedeno na Severoamerickém mezinárodním autosalonu v lednu 1993. 
  HCD-III 
  Všestranné vozidlo s pohonem všech kol s terénními schopnostmi, podobné jízdními vlastnostmi a ovládáním běžnému silničnímu automobilu. HCD-III měl světovou premiéru na Severoamerickém mezinárodním autosalonu v lednu 1995. 
  HCD-IV (Santa Fe) 
  Studie sportovně rekreačního automobilu Hyundai Santa Fe se představila na Severoamerickém mezinárodním autosalonu v lednu 1999 jako sportovně rekreační vozidlo na základě běžného automobilu. Sériové provedení Santa Fe s pohonem předních a všech kol (4WD) přišlo do prodeje v roce 2000 jako vozidlo modelového roku 2001. 
  HCD-V Crosstour 
  Crosstour, představený na autosalonu v Chicagu během února 2000, je víceúčelový sedan. Byl navržený jako alternativní automobil k tradičním sportovně rekreačním vozidlům. 
 
  HCD-6 Roadster 
  Když se Hyundai HCD-6 představil na autosalonu v Chicagu v únoru 2001, byl pojmenován "exotickým automobilem". Hyundai HCD-6 Roadster je dvousedadlový roadster s mnoha unikátními prvky. 
  HCD-7 Luxury Sedan 
  Luxusní čtyřdveřový sedan značky Hyundai, jenž byl zveřejněn v únoru 2002 na autosalonu v Chicagu, poskytl pohled na to, co by mohl být další krok jihokorejské společnosti po luxusním sedanu XG350. 
  HCD-8 Sports Tourer 
  Od svého založení v roce 1990 vytvořilo Kalifornské designérské středisko Hyundai sedm vynikajících, přitažlivých konceptů. Číslo osm, zahajující novou éru vozidel HCD, je první model navržený v novém Designérském a technickém středisku Hyundai Kia, vybudovaném v kalifornském Irvine za 30 mil. USD. Koncept HCD-8 absolvoval světovou premiéru 5. ledna 2004 na Severoamerickém mezinárodním autosalonu v Detroitu. 
 
  tisk info   
				 | 
		
			
		
			 |