|  ProfiTEST letních a celosezónních PNEUMATIK PRO SUV 4.4.2006 00:25 - tisková zpráva
 
 
 bb
 
AUTO BILD ALLES ALLRAD TEST LETNÍCH A CELOSEZÓNNÍCH PNEUMATIK PRO SUV AUTOMOBILY   Autobild Alles Alrad zveřejnil výsledky testování  pneumatik pro velké SUV automobily. Testu se zúčastnilo celkem osm letních pneumatik,  z nichž čtyři měly označením M & S , a čtyřI pneumatiky celosezónní.      Letní testované pneumatiky:  Continental CrossContact LX  Pirelli Scorpion Zero Nokian NRVi Kumho Ecsta STX (KL 12) Bridgestone Turanza ER30 Michelin 4x4 Diamaris Dunlop Grandtrek PT 4000   Celosezónní pneumatiky v testu:  Matador Conquerra MP 81 Hankook DynaPro HP Fulda 4x4 Road Goodyear Wranger HP   Pneumatika Continental CrossContact LX se umístila na špici testovaných pneumatik a byla ohodnocena jako příkladná. Je ideálním pláštěm pro použití na silnicích i dálnicích, ale zároveň zajišťuje dostatečné záběrové  vlastnosti v lehkém a středně těžkém terénu. Při vývoji pláště byl kladen důraz na komfort, efektivní odvod vody (minimalizace rizika aquaplaningu) a optimalizaci jízdních vlastností. Pro jízdu v terénu je důležitý vyšší úhel zkosení dezénové drážky, což zajišťuje výborné samočistící vlastnosti.   Systém hodnocení Vlastnosti pneumatik byly hodnoceny systémem podobným školnímu známkování. Známka 1 znamenala hodnocení velmi dobrý, naopak známka 6 označovala hodnocenou vlastnost jako nevyhovující. Procenta přidělená jednotlivým disciplínám udávají její důležitost – váhu testovaného kritéria. Pneumatika nemůže získat hodnocení „doporučená“, pokud její průměrné hodnocení v některé skupině testovaných kritérií bylo 3+ nebo horší.  Totéž platí v případě, že alespoň jedna známka testovaného kritéria byla 3- nebo horší. Výsledky všech zúčastněných pneumatik v testování jsou seřazeny v následující tabulce.    Otrokovice, březen 2006  Barum Continental spol. s r.o.  Divize marketing                
 AUTO BILD ALLES ALLRAD vydání číslo 4/ duben 2006 – srovnání letních a celosezónních plášťů 
|   | Letní pneumatika | Letní pneumatika | Letní pneumatika | Letní pneumatika |  
|   | Continental CrossContact LX  108 H PŘÍKLADNÁ | Pirelli Scorpion Zero 104 V PŘÍKLADNÁ | Nokian NRVi 108 V DOPORUČENÁ | Kumho Ecsta STX (KL 12) 104 V DOPORUČENÁ |  
|   |   |   |   |   |  
| Testované kritérium a jeho váha |   |   |   |   |  
| Off road                           |   |   |   |   |  
| Záběr na trávě                     20 | 1- | 1- | 2 | 1 |  
| Záběr na štěrku                   20 | 2- | 1 | 1- | 1 |  
| Záběr na písku                    20 | 1 | 2 | 2 | 2- |  
| Záběr na blátě                     20 | 2 | 1 | 2 | 2- |  
| Off-road handling                 20 | 2 | 2 | 3- | 3- |  
| PRŮMĚR | 2+ | 1- | 2 | 2 |  
| Mokrá vozovka                |   |   |   |   |  
| Aquaplaning                       20 | 2+ | 2- | 2+ | 2+ |  
| Aquaplaning v zatáčkách 10 | 3+ | 2 | 1+ | 2+ |  
| Handling                             30 | 2- | 2 | 3+ | 2 |  
| Jízda na okruhu                  10 | 2+ | 2+ | 2 | 1- |  
| Brždění                              30 | 2- | 1- | 2+ | 1- |  
| PRŮMĚR | 2 | 2+ | 2 | 2+ |  
| Suchá vozovka                |   |   |   |   |  
| Handling                             30 | 2 | 2- | 2- | 3 |  
| Brždění                              30 | 2+ | 2 | 2+ | 1- |  
| Komfort jízdy                      15 | 2 | 2- | 3- | 3 |  
| Hlučnost                            15 | 2 | 2 | 2+ | 1- |  
| Valivý odpor                        10 | 2+ | 2 | 2+ | 2- |  
| PRŮMĚR | 2 | 2 | 2 | 2- |  
| Hodnocení | Silné stránky: Vyrovnaný handling s vynikající přesností řízení na suché vozovce, nízký valivý odpor a velká odolnost proti vzniku aquaplaningu.   Slabé stránky: Nepatrně delší brzdná dráha na mokru | Silné stránky: Vyrovnaná vysoká hladina výkonu plus dobrý záběr na štěrku a blátě, kratší brzdná dráha na mokru.     Slabé stránky: Nepatrně nižší komfort jízdy | Silné stránky: Všestranná pneumatika s velkými bezpečnostními rezervami v oblasti aquaplaningu při zatáčení, nízký valivý odpor.     Slabé stránky: Menší boční stabilita a pomalejší odezva na reakce řízení při jízdě v terénu,  skromnější jízdní komfort | Silné stránky: Krátká brzdná dráha na suché i mokré vozovce, dobrý záběr na trávě i štěrku    Slabé stránky: Nižší přesnost reakcí na řídící pokyny a horší handling na kamení a  suchých vozovkách |  
 AUTO BILD ALLES ALLRAD vydání číslo 4/ duben 2006 – srovnání letních a celosezónních plášťů 
|   | Letní pneumatika | Celosezónní pneumatika | Letní pneumatika | Letní pneumatika |  
|   | Bridgestone Turanza ER30 108 V DOPORUČENÁ | Hankook DynaPro HP 104 V DOPORUČENÁ | Michelin 4x4 Diamaris 104 V DOPORUČENÁ | Dunlop Grandtrek PT 4000    108 V DOPORUČENÁ |  
|   |   |   |   |   |  
| Testované kritérium a jeho váha |   |   |   |   |  
| Off road                           |   |   |   |   |  
| Záběr na trávě                     20 | 2- | 1 | 1- | 1- |  
| Záběr na štěrku                   20 | 2- | 2- | 1- | 2- |  
| Záběr na písku                    20 | 1 | 2- | 2 | 2- |  
| Záběr na blátě                     20 | 2+ | 3+ | 3+ | 2+ |  
| Off-road handling                 20 | 3 | 3+ | 2 | 3 |  
| PRŮMĚR | 2 | 2- | 2 | 2 |  
| Mokrá vozovka                |   |   |   |   |  
| Aquaplaning                       20 | 1 | 2+ | 2+ | 3+ |  
| Aquaplaning v zatáčkách 10 | 1 | 2- | 2+ | 3- |  
| Handling                             30 | 3 | 2- | 3- | 3+ |  
| Jízda na okruhu                  10 | 2 | 2 | 3+ | 1- |  
| Brždění                              30 | 3 | 1- | 2 | 2+ |  
| PRŮMĚR | 2- | 2 | 2- | 2- |  
| Suchá vozovka                |   |   |   |   |  
| Handling                             30 | 2 | 2- | 3+ | 2+ |  
| Brždění                              30 | 2+ | 2- | 2 | 2 |  
| Komfort jízdy                      15 | 2 | 2+ | 2 | 3- |  
| Hlučnost                            15 | 2+ | 1 | 2 | 3+ |  
| Valivý odpor                        10 | 2 | 2+ | 1 | 2- |  
| PRŮMĚR | 2 | 2 | 2 | 2- |  
| Hodnocení | Silné stránky: Vyrovnané vlastnosti a dobrá odolnost proti aquaplaningu.   Slabé stránky: Delší brzdná dráha na mokru a nevyrovnaný handling na mokrém okruhu a štěrku.   | Silné stránky: Vyrovnaný handling a krátká brzdná dráha  na mokru, minimální hlučnost. Slabé stránky: Limitovaný výkon na blátě a rozbředlém sněhu. | Silné stránky: Rezervy v ochraně proti aquaplaningu, nízký valivý odpor, dobrý výkon na trávě a štěrku Slabé stránky: Nedostatečná boční adheze a horší handling na mokré vozovce | Silné stránky:  Velmi dobrá boční adheze na mokré vozovce a vyrovnaný handling na suchu Slabé stránky: Minimální rozpětí ochrany proti  aquaplaningu v zatáčkách a nižší jízdní komfort  |  
|   |   |   |   |   |  
 AUTO BILD ALLES ALLRAD vydání číslo 4/ duben 2006 – srovnání letních a celosezónních plášťů 
|   | Celosezónní pneumatika | Celosezónní pneumatika | Celosezónní pneumatika |  
|   | Matador Conquerra MP 81 104 V VYHOVUJÍCÍ | Fulda 4x4 Road 104 V VYHOVUJÍCÍ | Goodyear Wranger HP 104 V VYHOVUJÍCÍ |  
|   |   |   |   |  
| Testované kritérium a jeho váha |   |   |   |  
| Off road                           |   |   |   |  
| Záběr na trávě                     20 | 1- | 1- | 1 |  
| Záběr na štěrku                   20 | 1- | 2 | 2- |  
| Záběr na písku                    20 | 2 | 3+ | 3+ |  
| Záběr na blátě                     20 | 2+ | 2 | 2- |  
| Off-road handling                 20 | 2+ | 3 | 2 |  
| PRŮMĚR | 2+ | 2- | 2 |  
| Mokrá vozovka                |   |   |   |  
| Aquaplaning                       20 | 2+ | 2- | 2- |  
| Aquaplaning v zatáčkách 10 | 2 | 2 | 2+ |  
| Handling                             30 | 3+ | 3 | 3 |  
| Jízda na okruhu                  10 | 1- | 3+ | 3+ |  
| Brždění                              30 | 2+ | 3+ | 3 |  
| PRŮMĚR | 2 | 3+ | 3+ |  
| Suchá vozovka                |   |   |   |  
| Handling                             30 | 3- | 2- | 3+ |  
| Brždění                              30 | 2+ | 3 | 3- |  
| Komfort jízdy                      15 | 3- | 3+ | 3 |  
| Hlučnost                            15 | 2- | 2 | 2- |  
| Valivý odpor                        10 | 3 | 2+ | 2- |  
| PRŮMĚR | 3+ | 2- | 3+ |  
| Hodnocení | Silné stránky: Dobrá boční adheze na mokru a krátká brzdná dráha na suché vozovce, dobré handlingové vlastnosti v terénu     Slabé stránky: Horší handling na suché vozovce a vyšší valivý odpor | Silné stránky: Dobrý výkon na trávě, nízký valivý odpor   Slabé stránky: Delší brzdná dráha na suchu i mokru, vyrovnaný handling na mokru | Silné stránky:  Dostatečná ochrana proti vzniku aquaplaningu Slabé stránky: Slabší boční adheze a limitovaný handling na mokru; delší brzdná dráha na mokru i suchu |        PR 
 
 |