|  Dan Suchý při Jarním Brně v pětici nejrychlejších v D4 4.5.2006 11:12 - Pavel Jelínek
 
 
   
 Víkendová Jarní cena Brna téměř celá propršela. Úvod letošní okruhové sezóny ale slušně vyšel brněnskému jezdci Danovi Suchému, který také letos bude jezdit se svým BMW M3 GTR, které bylo přes zimu částečně vylepšeno. Přineslo to zrychlení o téměř čtyři sekundy na kolo a navíc hned na poprvé po zimní pauze páté místo v silně obsazeném závodě D4. Vytrvalostní tříhodinovku tentokrát Brňan vynechal a objevil se až v nedělním sprintu na deset kol. Oranžový vůz s výraznými nálepkami DM se prokousával startovním polem dopředu, až z toho bylo konečné umístění na parádním pátém místě. Před závody zcela neočekávaném, i když jezdec svůj vůz přes zimu důkladně vylepšoval: „Pracovali jsme na celém autě. Provedli kompletní repasi motoru, převodovky, diferenciálu ( nový samosvor od Drexlera). Předělali jsme také přední část pro snížení těžiště a zpevnění a odlehčili (karbonová střecha),“ popisuje úpravy Dan Suchý.
 A důležité bylo, že změny se projevily v poměrně výrazném zrychlení. „Ano, oproti loňsku jsem zrychlil v Brně o více jak 3,5 sekundy. A to je teprve začátek sezóny, tak doufám, že ještě něco uberu během roku,“ raduje se jezdec. Přitom své ambice před startem Dan hodnotil velmi opatrně: „Po nahlédnutí do startovky ( tři vozy DTM, mnoho porsche, ferrari, řada dalších BMW) jsem viděl šance střízlivě kolem 15. až 18. místa. Zrychlení auta mě velmi potěšilo a osmý tréninkový čas byl v takové konkurenci super!!“ říká Dan Suchý a pokračuje: „Jsem spokojen, jen je škoda, že se nejel závod na suchu. Zjistil jsem, že jsem naposledy na vodě jel před rokem, a když jsem ještě nejel sobotní vytrvalost, kdy taky pršelo (oproti většině ostatním na startu sprintu), tak mi chyběly zkušenosti na mokru.“
 
 Dan jezdil před závěrem závodu dokonce čtvrtý, ale pak jej předjel Petr Válek rovněž s BMW M3. „Šel by udržet za zády, ale nechtěl jsem riskovat poškození auta. Čeká mě seriál závodů a nechtěl jsem si přidělat práci.... Když jsem viděl jeho "nálety", tak jsem raději ustoupil. O tom, jak si "klestil" cestu za umístěním svědčilo poškození jeho auta po dojetí do cíle. A já se chtěl vyhnout konfliktu.....,“ podotýká Suchý. Ostatně i tak karambolů na trati bylo velmi mnoho. „Snad v každém kole byla někde žlutá vlajka, bylo mnoho výletů mimo trať. Šlo o to, udělat co nejméně chyb, a udržet auto na vozovce.Sám jsem měl pár krizovek, ale díky šířce dráhy brněnského autodromu jsem se udržel na asfaltu…
 
 Řekl bych, že to byla místy cesta do neznáma. Když jsi jel za někým, tak jsi jel poslepu ve vodní mlze. Myslím, že celkové 5. místo je dobré umístění. Tady se muselo jet hlavně čistě bez chyb, o čemž svědčí výpadky mnoha favoritů....,“ dodává jezdec.
 Bavorák z Brna tentokrát nestartoval v sobotní podvečerní tříhodinovce, i když v minulosti tým vytrvalostní klání jezdil a to celkem úspěšně. Jezdec a majitel týmu to vysvětluje lakonicky i logicky: „Bohužel se nenašel nikdo, kdo by odpovídal mým představám. Buď měli zájemci peníze, ale neměli zkušenosti, nebo by to zase uměli, ale chyběly finance. Po loňské sezoně jsem zjistil, že peníze nejsou všechno. Auto dostalo při dlouhých závodech tak zabrat, že jsme museli repasovat vše do posledního šroubku..... Takže jsem tříhodinovku vynechal a pravděpodobně nepojedu ani ty další.“  Celý brněnský víkend provázelo deštivé počasí. Mnohem lepší snad bude při dalším okruhovém klání, které se uskuteční již v půlce května v Mostě. Pořad ze závodu D4 v Brně bude také součástí příštího vysílání televizního motoristického magazínu MotorTip ( k vidění také na internetu na www.tvb1.cz on line od 5. května). „Doufám, že zrychlení potvrdíme i za dva týdny v Mostě v rámci mistrovství republiky a potom na ostatních závodech na okruzích za hranicemi. Chystáme se do Slovinska (okruh Cerklje) a Maďarska (Hungaroring) na závody v seriálu Mistrovství Zóny střední Evropy,“ plánuje Dan Suchý.
 Pavel Jelínek
 Media servis
 www.motormix.cz,  www.car.cz
 Tisková infomace týmu D M Racing
 V Brně 3. května 2006
 Výsledky - sprint:
 1. 41 Ferrari Bohemia R.T                     Petr       VACIK                   /CZ  Ferrari 360           10    27:34.973  117.530            2:39.779   4 121.736
 2.  3 Bohemia Racing Team a.s.
 Milan      MADERYC                 /CZ  Audi A4 ST            10    27:42.715  116.983     7.742  2:42.522   5 119.681
 3.  7 ARC Bratislava
 Miro       KONOPKA                 /SK  Porsche GTR           10    27:45.973  116.754    11.000  2:43.266   5 119.136
 4. 12 Valek Racing Autosport
 Petr       VALEK                   /CZ  BMW M3   10    27:47.538  116.644    12.565  2:42.080   4 120.007
 5. 13 D+M Racing
 Dan        SUCHY                   /CZ  BMW GTR               10    27:50.633  116.428    15.660  2:42.029   8 120.045
 6. 71 Machanek Racing
 Rudolf     MACHANEK                /SK  Porsche 911 GT3       10    27:55.689  116.077    20.716  2:42.310   4 119.837
 7. 97 Katrex Karolina Autosport
 Karolina A CZAPKA                  /PL  Renault Clio          10    28:02.754  115.590    27.781  2:45.009   5 117.877
 8.105 Robert Kisiel
 Robert     KISIEL                  /PL  Seat Leon             10    28:05.514  115.400    30.541  2:44.543   4 118.211
 9.112 Soja Piotr
 Piotr      SOJA                    /PL  Renault Clio RS       10    28:09.957  115.097    34.984  2:44.142   3 118.500
 10. 52 MKB Racing Bratislava
 Michaela   PESKOVA                 /SK  Skoda Octavia         10    28:23.281  114.197    48.308  2:45.758   4 117.345
 11. 24 Senkyr Motorsport
 Marek      FRIED                   /CZ  BMW M3                10    28:40.192  113.074  1:05.219  2:48.764   8 115.254
 12. 22 Alfa Romeo racing hardware team
 Zdenek     DUDA                    /CZ  Alfa Romeo 147 GTA    10    28:40.916  113.026  1:05.943  2:49.479   6 114.768
 13. 43 Internet Expres Prima Team
 Jan        URBAN                   /CZ  Alfa Romeo 147GTACup  10    28:49.232  112.483  1:14.259  2:47.457   4 116.154
 14. 32 BMW Petersport, s.r.o.
 Peter      ZACEK                   /SK  BMW M3                10    29:06.347  111.380  1:31.374  2:50.681   4 113.960
 15. 20 Alfa Romeo racing hardware team
 Robert     LUCAK                   /CZ  Alfa Romeo 147        10    29:16.954  110.708  1:41.981  2:51.030   5 113.727
 16. 54 AST Presskam
 Peter      KIABA                   /SK  Seat Leon 1100 Turbo  10    29:21.836  110.401  1:46.863  2:50.501   7 114.080
 17. 47 Ostasevski Vladimir
 Vladimir   OSTASEVSKI JUN.         /CZ  Peugeot 306           10    29:26.308  110.122  1:51.335  2:52.095   5 113.024
 18. 30 Hajdusek Stanislav
 Zdenek     HAJDUSEK                /CZ  Tatra Ecora           10    29:27.954  110.019  1:52.981  2:44.601   8 118.169
 19. 33 Szilagyi Peter
 Peter      SZILAGYI                /SK  Fiat Punto            10    29:49.846  108.674  2:14.873  2:54.837   5 111.251
 20. 26 Matador Motorsport
 Matej      PROKOP                  /SK  Ford Puma             10    29:50.127  108.656  2:15.154  2:53.690   3 111.986
 
 
 |