|  Nürnburgring a britská série Group C ve znamení Mercera 13.7.2006 18:58 - Vladimír Rožánek
 
 
   
 Druhý závod britské série Group C – Racing se jel na německém Nürnburgringu. Okruh přivítal 18 super rychlých strojů, které hravě zvládnou zajet i 300km/h. Tyto stroje a jim podobné kdysi válcovaly evropské tratě v Interserii, která v dobách své největší slávy plnila ochozy nejednoho okruhu, zvláště pak tribuny okruhů v komunistickém bloku Evropy, kde se tyto rychlé stroje objevovaly jen sporadicky.    Nyní jezdí tyto krásné vozy v Anglii a občas zavítají i do ostatních evropských zemí, jako tentokráte do Německa. Na startu se objevují převážně angličtí piloti, ale ve startovním poli občas zahlédneme i Američany, nebo Němce.   Z německých krajanů se na Nürnburgringu svezlo duo Frers a Seibold, který jezdil před několika lety úspěšně i Sports Car Challenge, ve kterém také zvítězil. Zajímavé souboje pak nabízí konfrontace vozů Jaguar a Porsche 956-962, které jsme vídali i v Le Mans.   Tréninku na druhý závod Group C Racing  vládl vítěz z Bransd Hatch David Mercer na Spice SE90 C Ford DFR a zajel magický čas 1:52,540s, když ovšem překonal čas Caspera Elgaarda z roku 2004. Druhý s více jak 2 vteřinovou ztrátou dojel Sumpter s Porsche 962 a pro třetí místo zajel Law na Jaguaru XJR12. Pěkný výkon podal i Seibold s NewMan Porsche 956, když na vítězného Pearmanna v GTP2 ztratil jen necelé 2 vteřiny. Do tréninku naopak vůbec neodstartoval Richard Eyre na Jaguaru XJR16 a nenapodobil tak třetí místo z Brands Hatch.   V prvním závodě přepustil první místo Law hned po startu Davidu Mercerovi. Za nimi se pak odehrával souboj mezi Sumpterem, Mullenem a Randallem, který již naladil svůj Nissan GTP  na pořádný výkon. Janine Pane na Jaguaru XJR16 startovala sice až z konce pole po nevydařeném tréninku, ale dobrým výkonem se dokázala posunout během závodu až na sedmé místo. Chris Randall s Nissanem GTP nakonec nevydržel tempo a po šesti okruzích se odporoučel do depa.   V cíli prvního závodu se nakonec nejvíce radoval Justin Law na Jaguaru XJR12 a druhému Mercerovi nadělil 2,2s. Pro třetí místo si dojel Sumpter na Porsche 962. V GTP4 zvítězil nováček Smith na Ecosse Ford 285.   Třiceti stupňové vedro přivítalo borce i do druhého závodu Group C Racing. S průměrem vyšším než 159Km/h vyhrál druhý závod Mercer na Spice SE90C, jenž ukazoval dobré výsledky i loňské sezóně. Na druhý stupínek vystoupil Sumpter a třetího místa se konečně dočkal Chris Randall s Nissanem GTP. Až se čtvrtým místem se musel naopak spokojit vítěz první jízdy Justin Law na Jaguaru XJR12. Klasifikaci GTP2 stejně jako v první jízdě opanoval Henry Pearman s Porsche 956B a v GTP4 opět zajel nejlépe Smith na prototypu Ecosse Ford.   Němec Frers s Porsche 962 skončil osmý a 10. místo patřilo Seiboldovi s NewMan Porsche 956. Velmi zajímavý vůz předvedl Američan Loftis, byl to prototyp Mazda 757, který však zatím na body nedosáhl a skončil dvakrát čtrnáctý. Janine Payne tentokrát nezopakovala výkon z první jízdy a v jedenáctém okruhu ze šestnácti pro ni závod skončil.   Výsledky Goup C – GTP Racing Nürnburgring:   1. jízda   Justin Law GTP1 – Jaguar XJR12 David Mercer GTP1 – Spice SE90C Ford DFR Mark Sumpter GTP1 – Porsche 962 TS/03C Jim Mullen GTP1 – Spice Chevrolet GTP Klaus Frers GTP1 – Porsche 962 Henry Pearman GTP2 – Porsche 956B   2. jízda   David Mercer GTP1 – Spice SE90C Ford DFR Mark Sumpter GTP1 – Porsche 962 TS/03C Chris Randall GTP1 – Spice GTP Justin Law GTP1 – Jaguar XJR12 Jim Mullen GTP1 – Spice Chevrolet GTP Henry Pearman GTP2 – Porsche 956B   text: Vláďa Rožánek foto: Group C - GTP Racing 
 
 |