|  Šampionát F1 míří do střední Evropy - na Hockenheimring 27.7.2006 08:02 - Pavel Jelínek
 
 
 
 Velká cena Německa na Hockenheimringu je společně s následujícím podnikem v Maďarsku nejméně vzdálená od českých hranic a proto také hojně navštěvovaná našimi fanoušky. Samotná trať prošla zásadní proměnou v roce 2002, kdy k lítosti mnohých zmizela pověstná lesem vedoucí dlouhá rovinka, na níž se dosahovaly rekordní rychlosti.  Diváci si na změnu časem zvykli, horší však je, že autodrom se přestavbou fi nančně vysílil a od té doby bojuje o přežití. Hockenheim je šancí pro útočné typy jezdců, protože se na něm dá předjíždět. Vysoké nároky jsou kladeny na životnost zadních pneumatik, které se na hrubém asfaltu přehřívají. Extrémně vysoká spotřeba paliva nutí týmy k důkladnému propracování strategie zastávek v boxu.
 Oba dva týmy Red Bullu, Red Bull Racing i Scuderia Toro Rosso, odjíždělyz předchozí velké ceny ve francouzském Magny-Cours spokojeny tak
 napůl. Téměř vše se podařilo, chyběl však patřičný závěrečný efekt, tedy
 bodový zisk. V kvalifikaci se tři monoposty dostaly do druhé fáze a David
 Coulthard nakonec zlomil i kletbu první desítky, když do závodu odjížděl
 z výborného devátého postavení na roštu.
 Smůlu měl pouze Vitantonio Liuzzi, který musel měnit motor, takže začínal úplně zezadu. V závodě se až do cíle držel Coulthard na dohled osmého Heidfelda, jeho stájový kolega Christian Klien se musel spokojit s dvanáctou příčkou.  Dobrou formu opět potvrdil desátým místem Scott Speed, zatímco Vitantonio Liuzzi se dokázal dostat až na třináctou pozici.
 VC NěmeckaOkruh: Hockenheimring
 Délka trati: 4574 m
 Počet zatáček: 12, 4 levé/8 pravých
 Počet kol: 67
 Délka závodu: 306,458 km
 Největší dosahovaná rychlost: 341 km/h
 První VC: 1970
 Poslední vítězové: 2004 – Michael Schumacher, 2005 – Fernando Alonso
 Nejrychlejší kolo v kvalifi kaci: 2004 – Michael Schumacher 1:13,306 (224,625 km/h)
 Nejrychlejší kolo v závodě: 2004 – Kimi Räikkönen 1:13,780 (223,182 km/h)
 Loňské umístění Red Bull Racingu: Coulthard 7., Klien 9.
 
   PR 
 
 |