|  Lišku na Barumce  v závěru zpomalil prasklý disk 30.8.2006 15:42 - tisková zpráva
 
 
   
   Mezinárodní mistrovství ČR 
rally 2006 pokračovalo poslední srpnový víkend v okolí Zlína a Otrokovic 
tradiční Barum rally, započítávanou kromě domácího šampionátu také do 
mistrovství Evropy. Uskupení týmů Klub Fox Racing a NTS Plzeň - Gassner 
Rallisport se s nástrahami náročné rally popasovalo 
úspěšně.   Posádky obou týmů uspěly i 
v početné a kvalitní konkurenci. Jiří Volf s Petrem Novákem 
(Mitsubishi Lancer Evo VIII) si na Barumku „odskočili“ ze sprintů, aby brněnský 
jezdec získal další cenné zkušenosti. Tento úkol Jirka s Petrem splnili, 
navíc svůj výkon ozdobili solidními časy na jednotlivých rychlostních zkouškách 
a především desátým místem absolutně.    Daniel Běhálek s novým 
spolujezdcem Petrem Černohorským a vozem Subaru Impreza Sti skončili čtrnáctí a 
Běhálek si tak podruhé v sezoně připsal body do tabulky MMČR. Těsně za 
bodovanými pozicemi dojeli se starším Lancerem na cílovou rampu Marcel Tuček a 
Milan Marušák, jenž nahradil pro nemoc absentujícího Václava Tesaře. Milana 
Lišku s Jaroslavem Vosádkou (Mitsubishi Lancer Evo IX) v závěru 
zpomalil defekt a utržená lyžina, přesto se vešli mezi třicítku nejrychlejších 
posádek letošní Barum rally.   „Mám velkou 
radost, že všechna auta v tak náročných podmínkách dojela až do cíle, a je 
potřeba pochválit všechny posádky za jejich výkony. Jirka Volf splnil, proč na 
Barumku přijel: absolvoval ji celou, ujel spoustu kilometrů a nasbíral 
zkušenosti, které se mu budou hodit v závěru sezony sprintů. Navíc 10. 
místo na Barumce je vynikající umístění. Dobře jel i Dan Běhálek, který 
vybojoval další body do hodnocení MMČR. Ocenění patří i Marcelu Tučkovi, který 
se starším Lancerem dokázal držet krok s mnohem novějšími vozy a 
probojovat se do první dvacítky,“ chválil jezdce svých týmů 
závodící „šéf“ Milan 
Liška.   Milan Liška vedle sebe 
posadil nového navigátora. Horké sedadlo v novém Mitsubishi Lancer Evo IX, 
které jelo teprve svůj druhý závod, když si debut odbylo na Německé rally, si 
tentokrát vyzkoušel Jaroslav Vosádka. „Samozřejmě jsme 
si museli upřesnit několik věcí kolem fungování posádky, protože jsme každý 
zvyklý na něco jiného, ale celkově to bylo perfektní,“ chválil svého 
mitfáru plzeňský jezdec, který si ovšem na letošní Barumce vybral i slušnou 
porci smůly. 
   „Smolně jsme 
začali a skončili. Nejdřív nám odešlo tréninkové auto během seznamovacích jízd, 
takže jsme museli řešit jeho opravu a obstarat náhradní. To samozřejmě narušilo 
náš časový harmonogram a nestihli jsme kvůli tomu vůbec napsat RZ Komárov. 
V závěru soutěže se na nás paní Smůla přišla podívat znovu. Na předposlední 
erzetě nám praskl disk a já sám ani pořádně nevím, jak se to stalo. Asi dva 
kilometry před tím, než se kolo odporoučelo, jsem opustil vozovku a utrhl 
lyžinu. Docela jsem si za to nadával, protože do té doby se nám jelo pěkně, i 
když jsme jeli na suchých gumách na vodě.   Bohužel 
v kombinaci zatáček, levé pětky a pravé šestky, jsme s autem vyšplhali 
na břeh, což se stane, ale asi jsme šli do břehu příliš natupo a odnesla to už 
zmíněná lyže. Auto pak nechtělo moc jet, jak jsme ji pod sebou táhli, ani 
zatáčet. To byla asi také příčina pozdějšího vylomení disku kola. Auto nechtělo 
zatočit, tak jsem dal ještě větší rejd, ale kolem jsem se dostal na kraj 
vozovky, kde byl v asfaltu vykotlaný klín, o jehož hranu se kolo zašprajclo 
a prasklo. Tam by ale asi neměl šanci žádný disk,“ popsal Milan Liška, jemuž nakonec v cíli 
36. ročníku Barum rally Zlín patřilo 30. místo absolutně.     KLUB FOX RACING & NTS 
PLZEŇ - GASSNER RALLISPORT MEDIA SERVICE   PR 
 
 |