ALMS: Třetí místo pro Tomáše Engeho s Peterem Koxem 4.9.2006 11:05 - tisková zpráva
Tomáš Enge s Peterem Koxem dojeli v závodu American Le Mans v Mosportu na třetím místě, když jim uškodila předstartovní kolize zaviněná soupeřem. Závod vyhrál sesterský vůz Aston Martin DBR9.
Sobotní deštivé počasí přetrvalo až do ranního zahřívacího tréninku, ale v době startu závodu už trať osychala. Pedro Lamy odstartoval bez problémů a udržel první místo třídy GT1. Peter Kox rozjížděl vůz s číslem 007, jenže ještě před startem ho do smyku poslalo najetí Corvette s číslem 3. Vůz 007 tak klesnul až na konec startovního pole, ale brzy se vrátil na třetí místo ve třídě, když Corvette dostala penalizaci kvůli zavinění předstartovní kolize. Následné vyjetí zpomalovacího vozu pak znamenalo kolo ztráty na vedoucí vůz třídy, kterým řídil Lamy.
Pod zataženou oblohou pokračoval boj jezdců Aston Martinu, Lamy udržoval vedení, zatímco Kox se probíjel startovním polem a stahoval ztrátu na druhé místo. Lamy zajel do boxů po 53. kole a před vůz Stephanu Sarrazinovi. Jen o pár sekund později byl v boxech i Kox, pro druhou polovinu závodu usedl za volant Enge. Se zlepšujícími se podmínkami na trati jezdci Aston Martinu zrychlovali a hodinu před cílem drželi první a třetí místo.
Sarrazin zajel půl hodiny před koncem doplnit palivo a nasadit nové pneumatiky, na trať se po skvělé práci mechaniků vrátil těsně za vedoucí Corvette. Sarrazin tvrdě stíhal vedoucí vůz, aby ho 20 minut před koncem závodu předjel vynikajícím manévrem v osmé zatáčce.
Krátce poté zajel do boxů Enge pro palivo a pneumatiky, závod dokončil na třetím místě s kolem ztráty. Oba zelené vozy DBR9 projely cílem k velké radosti týmu bok po boku.
Tomáš Enge: „Znovu jsme měli skončit lépe, ale pozitivem tohoto víkendu je, že jsme udrželi naši sérii stupňů vítězů ve všech letošních závodech. Druhým pozitivem pro mě bylo to, že vůz byl skvělý. Testování se vyplatilo a pneumatiky fungovaly v daných podmínkách perfektně.
Potřebujeme, aby tyto podmínky byly i v Petit Le Mans a Laguně Seca, pak máme šanci na další dobré výsledky.“
Peter Kox: „Ještě před startem do mě najela Corvette číslo 3. Po nárazu jsem dostal smyk, což byla škoda, protože jsem klesnul na konec startovního pole a on dostal penalizaci stop&go. Tím v podstatě skončil závod pro oba, protože jsme pak při zpomalovacím vozu ztratili kolo.
Je to velká škoda, protože vůz měl rychlost na to, abychom skončili na prvním a druhém místě. Vůz jel velmi dobře, maximálně jsem se snažil urychlit jízdu v hustém provozu na trati. S mým výkonem jsem spokojený a mám radost ze stupňů vítězů.“
BPA
|