|  C4 PICASSO .První cesta «světloprostorem » 6.9.2006 23:37 - tisková zpráva
 
 
   
 Nový jednoprostorový kompaktní Citroën, který bude představen poprvé 
na světovém autosalonu Mondial v Paříži roku 2006, bude uveden na trh v průběhu 
tohoto roku, od října ve Francii a v a do konce roku pak ve většině evropských 
zemí.  Citroën tak nabízí nový model C4 Picasso spolu s Xsarou Picasso na trhu MPV 
mimořádně úspěšným vozem, jenž pokračuje ve své kariéře. Jsou to dva 
jednoprostorové vozy zcela rozdílné co do stylu i co do vybavení.    C4 Picasso spojuje zároveň rozsáhlé prosklené plochy a variabilní a prostorný 
interiér, a stává se tak prvním vozem, tzv.« visiospace », vozem nabízejícím 
velký, prosvětlený prostor.  Nový jednoprostorový vůz může pohodlně přepravit až 7 osob a vše je 
uspořádáno tak, aby život na palubě vozu byl maximálně jednoduchý, příjemný a 
bezpečný pro všechny cestující. - Viditelnost i světelné poměry jsou vynikající zejména díky novému 
širokoúhlému čelnímu sklu. - V přední části je prostor zcela volný díky inovovanému místu řidiče 
spojenému s novou manuální šestistupňovou převodovkou. - Zavazadlový prostor je obzvlášť prostorný a nemá ve své kategorii 
obdoby. - Díky nápaditým funkcím sedadel lze rychle a snadno měnit jednotlivé 
verze modulů. - Výhody příjemného prostředí sdílejí všichni cestující, těšící se jak z 
velkého prostoru, tak z tepelného či akustického komfortu. - Komfort odpružení je ještě umocněn zejména při využití zadního 
pneumatického odpružení. - Řízení usnadňují mnohé prvky podpory řízení, jež přispívají také 
bezpečnosti a jsou u kompaktních jednoprostorových vozů  vzácné a 
neobvyklé. Již od základní úrovně je C4 Picasso vybavena řadou zařízení usnadňujících 
život na palubě, pomocníků zjednodušujících řízení a zajišťujících bezpečnost. 
Zvláštní pozornost byla rovněž věnována kvalitě interiéru, zejména použitím 
ušlechtilých materiálů příjemných na dotek (použití chrómu a lesklého černého 
materiálu, laku příjemného na dotyk, jemně zrnité palubní desky a dveřních 
panelů…). Hned od uvedení na trh budou k dispozici čtyři výkonné motory : benzínové 
1.8i 16V a 2.0i 16V s výkonem 127 k a 143 k DIN a dieselové 1,6 HDi 110 FAP a 
2,0 HDi 138 FAP. Tyto motory odpovídají evropským normám Euro IV a dieselové 
motory jsou standardně vybaveny filtrem pevných částic. Tuto nabídku motorů 
doplňuje – podle konkrétního trhu - řada převodovek: mechanická, automatická 
nebo nová šestistupňová manuální pilotovaná převodovka.  Svou silnou osobností, rozměry (4,59 m délka, 1,83 m šířka a   1,66 
m výška) a svým vybavením doplňuje C4 Picasso přirozeným způsobem nabídku 
jednoprostorových vozů  Citroën. Tu dnes tvoří tři velice různorodé a 
vzájemně se doplňující vozy : Xsara Picasso a C4 Picasso, tedy kompaktní 
jednoprostorové vozy, a C8, velký jednoprostorový vůz.  C4 Picasso se vyrábí v továrně ve Vigu ve Španělsku.      OBSAH
 NOVÁ HARMONICKÁ A DYNAMICKÁ SILUETA
 NEBÝVALÝ VÝHLED A PRŮNIK SVĚTLA DO VOZU
 Výjimečný výhled všemi směry q Širokoúhlé panoramatické čelní sklo 
zdvojnásobující výhled dopředu
 q Nejlepší výhled, v předstihu před svou 
kategorií
 q Nejlepší výhled do stran
 q Nejlepší výhled vzad
 Interiér plný světlaq Největší prosklená plocha v daném segmentu
 q Panoramatická prosklená střecha s výhledem na celou oblohu, největší 
ve své kategorii
 Osvětlení vytvářející teplé a útulné prostředí q Osvětlení pomáhá 
vytvářet teplou atmosféru
 q Jedinečný centrální displej vám barevně 
přiblíží sdělované informace
 q Nové osvětlení užitečné pro každý 
den
 PŘÍKLADNÝ VNITŘNÍ PROSTOR
 Uvolněný prostor v přední části interiéru
 q Inovované místo řidiče
 o Ovládací prvky převodovky seskupeny 
na volantu  (u BMP6 a BVA)
 o Volant s pevnými centrálními 
ovládacími prvky
 q Automatická elektrická parkovací brzda  q Ovládání klimatizace na koncích palubní desky  Vnitřní prostor dostatečně prostorný pro pohodlnou přepravu až 7 osob  
 NÁPADITÉ USPOŘÁDÁNÍ INTERIÉRU
 Díky modularitě snadné a rychlé úpravy  Zvláště velký a nápaditý zavazadlový prostor q Největší objem kufru v daném segmentu q Velice praktické 
využití
 Četné a praktické odkládací prostory  MIMOŘÁDNÉ VYBAVENÍ PRO ZVÝŠENÍ POHODLÍ CESTUJÍCÍCH
 
 Komfort 
díky příkladnému odpružení
 q Vzadu pneumatické pérování : první v segmentu  
o Výhody
 o Fungování
 Optimální teplotní komfort q Automatická klimatizace pracující ve čtyřech zónách q Funkce 
větrání vypnutého motoru („zbytková“ funkce)
 q Přídavný klimatizační 
agregát
 q Nový systém přídavného topení
 Akustická pohoda nejvyšší úrovně q Inovační použití strukturálních vložených prvků q Nové 
hydraulické podložky kloubů zadní nápravy
 q Vrstvená boční skla: nové 
vybavení v daném segmentu
 Zaručená kvalita vzduchu a příjemné vůně   q Čidlo kvality vzduchu q Integrovaný parfémovaný osvěžovač 
vzduchu
 Účinná a originální ochrana před slunečními paprsky  q Protisluneční clony nového typuq Elektricky ovládaná roleta 
pro krytí panoramatické prosklené střechy s postupným 
otvíráním/zavíráním
 q Zatmavená skla a roletky proti slunci vzadu
 Zařízení hi-fi a zařízení video  VYBAVENÍ ZJEDNODUŠUJÍCÍ KAŽDODENNÍ ŽIVOT
 Nové a v daném segmentu vzácné pomůcky k usnadnění řízení   q Elektrická automatická parkovací brzda (sériově) q Pomoc při 
startování na svahu – hill assistent  (sériově)
 q Systém vyměření 
volného místa při parkování
 q Přední a zadní parkovací 
asistent
 q Signalizace neúmyslného překročení dělicí čáry 
(Afil)
 q Samonatáčecí bi- xenonové světlomety
 q Omezovač rychlosti a tempomat (sériově)
 q Detektor stavu 
tlaku v pneumatikách
 Hands free  Bluetooth  Ještě více pohody se systémem NaviDrive Automatické otvírání víčka palivové nádrže usnadňuje plnění   RADOST Z ŘÍZENÍ
 
 Čtyři výkonné a hospodárné motory šetrné k 
životnímu prostředí
 q Benzínové motoryo Motor 1.8i 16V 127 k DIN otvírá 
nabídku
 o Motor 2.0i 16V  143 k DIN
 q Dieselové motoryo Motor 1,6 HDi 110 FAP : kompaktnost a 
výkon
 o Motor 2,0 HDi 138 FAP
 Příjemné řízení a další snižování spotřeby zajišťuje nová šestistupňová 
manuální pilotovaná převodovka  (BMP6) q K dispozici pro tři typy motoru   q Radost z řízení v manuálním i automatickém režimu   
o Všechny ovládací prvky převodovky na volantu
 o Výběr 
mezi dvěma režimy řízení
 - manuálním režimem
 - automatickým 
režimem
 q 6 rychlostí pro větší pružnost a kontrolovanou spotřebu   q Plynulost a rychlost řazení rychlostí díky elektro- hydraulickému 
řízení převodovky  Vynikající jízdní vlastnosti na silnici q Účinná adheze k vozovceq Výkonný systém brzd
 OCHRANA CESTUJÍCÍCH
 Úplný a bezpečný soubor vybavení k ochraně cestujících   q Sedm airbagů o Kolenní airbag řidiče
 o Dva čelní 
airbagy, z nichž ten řidičův má optimalizovaný tvar pro větší 
bezpečnost
 o Dva boční airbagy a dva hlavové
 q Promyšlená bezpečnost dětí o Čtyři sedadla vybavená úchyty Isofixo Signalizace a 
upozornění při nezapnutí bezpečnostních pásů vpředu i vzadu
 o Zpětné zrcátko umožňující sledovat děti
 o Dětské 
pojistky s elektrickým ovládáním
 Zesílená struktura Ochrana proti krádeži a vloupání    NOVÁ HARMONICKÁ A DYNAMICKÁ SILUETA
   C4 Picasso svým ladným, dynamickým stylem a velkými prosklenými plochami 
prozrazuje silnou osobnost a jedinečný charakter. Harmonický prostor vozu 
ukazuje jeho sílu a je zdůrazněn velice čistým pojednáním karosérie. Plynulé 
linie přispívají k aerodynamičnosti v tomto segmentu nebývalé (Cx 0,31 a Scx 
0,82). V přední části upoutá na první pohled vysunuté širokoúhlé panoramatické čelní 
sklo a široká boční okénka, jež zdůrazňují novátorský vzhled  vozu typu « 
visiospace », pro něhož je charakteristická hra světla a prostoru a takovým je 
právě C4 Picasso. Charakter vozu ostatně dodávají i odvážné tvary světlometů, 
zvýrazněné v celé jejich šířce ještě blikači. Energický vzhled čelní části ještě 
zdůrazňují stylizované šípy na masce chladiče, pokračující v chromovaných 
lištách až ke světlometům. Je to esteticky ztvárněný podpis, nesoucí se ve 
stejném duchu jako u C4, C5 a C6, jenž zdůrazňuje sounáležitost ke značce.  Z profilu jsou velké postranní prosklené plochy zdůrazněny dynamickou linií 
karoserie a napojením zadních postranních okének. Protože vzadu nejsou sloupky v 
barvě karoserie, má pozorovatel dojem, že  prosklení nepřerušovaně 
pokračuje. Linie střechy, dokonalé prodloužení čelního skla, se táhne velmi 
čistým pohybem až k zadnímu spojleru. C4 Picasso se rovněž vyznačuje inovačním řešením světel jež svým tvarem a 
rozměry použitých světelných křivek vytvářejí jedinečný vizuální podpis. 
   NEBÝVALÁ VIDITELNOST A SKVĚLÉ SVĚTELNÉ POMĚRY    C4 Picasso je opravdový „visiospace“, synonymum pro světlo a prostor,  
tedy vůz s nadprůměrnými světlenými poměry a výhledem, a přitom prostorný, a to 
díky výjimečnému rozsahu prosklených ploch. Výhled ven z vozu je vysoce 
nadprůměrný, a to pro všechny cestující. Takový výhled přispívá ke komfortu při 
řízení a je důležitým prvkem bezpečnosti, neboť výrazně omezuje zakrytý prostor 
vpředu, neboť zdvojnásobuje úhel výhledu směrem dopředu a zajišťuje optimální 
viditelnost po stranách i v zadní části oproti ostatním vozům tohoto segmentu. 
 Vynikající výhled pod všemi úhly pohledu   q Širokoúhlé panoramatické čelní sklo zdvojnásobující výhled směrem 
vpřed  C4 Picasso je první vůz sériově nabízející širokoúhlé panoramatické čelní 
sklo, jež zdvojnásobuje výhled směrem vpřed. Vertikální úhel výhledu (od 
spodního okraje po horní okraj čelního skla) je větší než  70° (v porovnání 
s 35° u tradičního jednoprostorového vozu). S cílem uvolnit zorné pole byl 
příčník střechy v porovnání s tradičními jednoprostorovými vozy posunut o více 
než 30 cm dozadu, aniž tím utrpěla pevnost kostry karoserie.  Toto 
širokoúhlé panoramatické čelní sklo doplňují stahovací protisluneční clony 
nového typu. q Nejlepší výhled ¾ vpřed v kategorii C4 Picasso nabízí také nejlepší výhled ¾ vpřed ve své kategorii, a to díky 
rozměrným oknům (každé boční okénko vpředu má plochu 12 dm²), jež jsou největší 
u všech dosavadních jednoprostorových vozů, mimo jiné díky jemnosti sloupků 
okenních otvorů. Toto zlepšení výhledu přispívá k pohodlí při řízení a je 
významnou vymožeností, pokud jde o bezpečnost, neboť výrazně redukuje "mrtvý 
úhel" vpředu. q Optimální výhled do stran C4 Picasso má ve všech řadách nejlepší boční výhled v segmentu kompaktních 
jednoprostorových vozů : 65° v řadě 1, 78° v řadě 2 a 38° v řadě 3. Tato 
viditelnost do stran zlepšuje vnímání prostoru a kontakt s okolím. q Nejlepší ¾ výhled dozadu C4 Picasso má rovněž největší zadní postranní okénko ve své kategorii. To 
umožňuje dosáhnout velice dobrého postranního výhledu pro cestující v řadě  
3. Protože toto okénko má prosklenou plochu více než  20 dm, nabízí C4 
Picasso nejlepší výhled dozadu v segmentu, což je při složitějším manévrování s 
vozem skutečný trumf. Interiér plný světla
 q Největší prosklená plocha v segmentu C4 Picasso má na trhu kompaktních jednoprostorových vozů největší prosklenou 
plochu v segmentu  (5,2 m bez otevřené panoramatické prosklené střechy a 
6,4 m s ní).S cílem ještě zlepšit výhled pro všechny cestující napomáhá 
pronikání světla do vozu nejen širokoúhlé panoramatické čelní sklo, okénka, ale 
i zvláště velká boční okna.
 q Panoramatická prosklená střecha je největší ve své kategorii  
 C4 Picasso může být vybaveno zatmavenou panoramatickou prosklenou střechou, 
největší ve své kategorii (1,04 m). Všichni cestující tak mají výhodu výtečného 
výhledu a průniku světla, jaká nemá obdoby.  Osvětlení nového typu pomáhající utvářet příjemné prostředí a 
zpříjemňující pobyt ve voze
 C4 Picasso se vyznačuje tím, že má 32 možných zdrojů světla, jež vytvářejí v 
interiéru příjemnou atmosféru a zpříjemňují každodenní pobyt v něm. q Světlo proteplující prostředí  Přirozené i umělé světlo je nedílnou součástí C4 Picasso. Zvláštní pozornost 
byla věnována nočnímu osvětlení.  Na příjemném a teplém prostředí se 
podílí řada inovativních světelných zdrojů. Například signální proužky světla 
jsou instalovány na přístrojové desce, v panelech dveří a na stropě a šíří tak 
mírné a nepřímé světlo, které lze regulovat  pomocí ovládání  ve 
spodní části přístrojové desky. Tato světla doplňují světelné diody v ovládání 
otvírání dveří a v předním nástropním světle.
   Jedinečný centrální displej s možností volby barvy pro sdělení 
informací
 Informace pro řízení i pro pohodlí jsou uspořádány na jediném displeji 
uprostřed palubní desky, což umožňuje omezit počet míst, kam musí řidič 
zaměřovat svůj pohled. U vyšších úrovní výbavy lze volit barvu a druh 
zobrazovaných informací. K výběru informací slouží ovladač vedle displeje nebo 
tlačítko umístěné na volantu s pevným středem a centrálními ovládacími prvky. 
Podsvícení displeje je žluté nebo ve vyšším stupni výbavy dvoutónové s možností 
volby až pěti barev. Aby byla úroveň osvětlení přizpůsobena jakýmkoli světelným 
poměrům, lze ji regulovat v noci i za dne – což je novinka – aby byl displej 
vždy dokonale čitelný.  q Nové osvětlení vhodné ke každodennímu použití  K usnadnění pobytu ve voze jsou tradiční světelné zdroje doplněny různým 
dalším osvětlením.
 - Cestující mají v zadní části opěradel předních 
sedadel k dispozici světla ke čtení. K jejich zapnutí stačí odklopit stoleček 
jako v letadle a zapnout vypínač světla.
 - K usnadnění hledání předmětů se přihrádky ve dveřních panelech automaticky 
rozsvítí, jakmile k nim přiblížíte ruku.  - Další novinkou je přenosná svítilna pro hledání v kufru. Plní dvě funkce: 
funkci baterky a osvětlení kufru. Jako baterka vydrží svítit asi 45 minut a 
dobije se vždy po vrácení na své místo v kufru, jakmile motor běží. - Zvenčí usnadňují vstup do vozu a výstup z něho v noci automatická postranní 
světla namontovaná pod zpětná zrcátka. Zaručují dobré osvětlení při sklopených i 
nesklopených zrcátkách, neboť osvětlují dosti velkou plochu, ostřeji před dveřmi 
řidiče a spolujezdce, rozptýlenější světlo vydávají po stranách vozidla. Tato 
postranní osvětlovací tělesa mohou být součástí automatického doprovodného 
osvětlení, které lze aktivovat (a deaktivovat) pomocí palubního počítače a mohou 
doplnit dálková světla.  
 PŘÍKLADNÝ VNITŘNÍ PROSTOR
 Jako dokonalý « visiospace » je C4 Picasso z hlediska využitelnosti 
vnitřního prostoru obzvláště velkorysý. Díky své architektuře a rozměrům – délce 
4,59 m, šířce 1,83 m de a výšce 1,66 m – disponuje optimálním vnitřním 
prostorem.
 Uvolněný prostor v přední části interiéru
 
 Nové 
uspořádání místa řidiče a racionální palubní deska zvýrazňují pocit pohody a 
prostornosti uvnitř vozu.
 q Inovované místo řidiče o Umístění ovládacích prvků převodovky na volantu (BMP6 a BVA) úplně 
uvolňuje prostor uprostřed palubní desky. Tradiční střední konzola (tzv. „sloní 
noha“), na níž bývají uloženy ovládací prvky převodovky, byla totiž zrušena. 
Ovládací prvky převodovky jsou nyní pod volantem, včetně voliče pro volbu polohy 
převodovky a ručního ovládání řazení rychlostí. Tyto prvky jsou umístěny na 
sloupku řízení a pohybují se spolu s volantem při jeho výškovém i podélném 
nastavení. Tato úprava kromě jiného umožnila vytvoření velké centrální chlazené 
přihrádky. o C4 Picasso je stejně jako C4 sériově vybavena volantem s pevným 
středem s centrálními pevnými ovládacími prvky. Volant je výškově i podélně 
nastavitelný. Ve střední části volantu jsou umístěny ovládací prvky pro komfort 
ve voze a na podporu řízení, vše v dosahu řidiče. Toto hospodárné uspořádání 
zamezuje rozptýlení ovládacích prvků a umožňuje jednoduché použití. q Automatická elektrická parkovací brzda  Nová automatická elektrická parkovací brzda s ovládáním na palubní desce 
umožnila zrušit ruční brzdovou páku mezi předními sedadly.  q Ovládací prvky klimatizace na koncích palubní desky  Klimatizační agregát má kompaktní podobu, což umožnilo použití nových 
výměníků a to, že ovládací prvky klimatizace byly přeneseny na dva opačné konce 
palubní desky v přímém dosahu cestujících, takže nebylo nutno je umístit na 
centrální konzolu. Vnitřní prostor dostatečně prostorný pro pohodlnou přepravu až 7 osob
 Se třemi řadami sedadel může C4 Picasso pohodlně přepravovat až sedm osob. 
 - Pokud jde o šířku ve výši loktů, zaujímá vůz ve své kategorii nejlepší 
místo. Všechny tři řady se šířkou téměř neliší  (1,51 m vpředu, 1,49 m ve 
2. řadě 2 a 1,35 m ve 3. řadě). - Prostor mezi předními sedadly je v segmentu nejširší a umožňuje, aby spolu 
cestující vpředu a vzadu mohli bez problémů komunikovat a zajišťuje lepší výhled 
pro cestujícího na prostředním místě ve 2. řadě, odkud je dobře vidět dopředu 
před panoramatické čelní sklo. - Přední sedadla jsou posuvná v délce 21 cm a spolujezdec si stejně jako 
řidič může sedadlo seřizovat i výškově  (až o 50 mm). Seřízení výšky 
sedadla řidiči umožňuje přecházet z pozice při řízení jako u limuzíny (výška 
32,5 cm) do vysokých poloh řízení (až  37,5 cm).
 - C4 Picasso přebírá některé zvláštnosti a podstatné výhody Xsary Picasso : 
tři stejně široká sedadla (45 cm) ve 2. řadě. Prostřední cestující se pak necítí 
stísněn na příliš úzkém sedadle mezi dvěma cestujícími po stranách. Další 
výhodou je možnost umístit na střední sedadlo dětskou sedačku. Tři sedadla 2. 
řady mohou být všechna podélně posunuta až o 13 cm a jejich pohodlí lze zvýšit 
také seřízením opěradla. - Od Xsary Picasso byla dále převzata rovná podlaha v řadě 2, což zvyšuje 
pohodlí pro cestujícího na prostředním místě.  - Prostor pro nohy je velký, ve 2. řadě je největší ve své kategorii (mezi 70 
a 95 cm podle polohy předního sedadla). - Třetí řada sedadel umožňuje pohodlně usadit dva dospělé cestující navíc, 
kteří mají díky prohlubni v podlaze  taktéž dostatek místa pro nohy; 3. 
řada se vůbec vyznačuje nevídaným celkovým komfortem.   NÁPADITÉ USPOŘÁDÁNÍ VNITŘNÍHO PROSTORU
 Díky modularitě snadné a rychlé úpravy
 U C4 Picasso jsme se obzvláště soustředili na propracování jeho modularity 
tak, aby bylo možné rychle a velice snadno měnit jeho vnitřní prostor a přitom 
ponechat všechna sedadla ve voze. Řada konfigurací s až 7 místy uspokojí všechny 
požadavky cestujících. - Sedadla 2. řady jsou sklopná: stačí jen zatáhnout za popruh po straně 
opěradla a není nutno odstraňovat opěrky hlavy. - Rovněž sedadla 3. řady jsou velice snadno sklopná, rovněž stačí zatáhnout 
za popruh bez odstraňování opěrek hlavy. - Po sklopení sedadel dojde k prodloužení nákladové plochy kufru, je dokonale 
hladká a zcela volná až k 1. řadě.  - Vzhledem k originální kinematice sedadel je přístup ke 3. řadě obzvlášť 
snadný. Sedací plocha postranních sedadel 2. řady se automaticky sklopí k 
opěradlu (jako v kině), jakmile se zmáčkne ovládací prvek na horní části 
opěradla, pak stačí pouhý pohyb ruky a sedadlo se sklopí za 1. řadu sedadel tak, 
aby byl maximálně uvolněn přístup ke 3. řadě.  Zvláště velký a nápaditý zavazadlový prostor
 Pozoruhodný vnitřní 
prostor C4 Picasso nebyl vytvořen na úkor zavazadlového prostoru. Objem kufru 
může být různý, podle konfigurace interiéru.
 q Největší objem kufru v daném segmentu - Při nejběžnější konfiguraci, tedy při 5 místech – když jsou sedadla 3. řady 
sklopená a sedadla 2. řady maximálně posunutá dozadu – je objem zavazadlového 
prostoru za krycí deskou největší v dané kategorii:  576 litrů VDA. Když 
jsou sklopena všechna sedadla, dosahuje maximální objem 1 951 litrů VDA. - C4 Picasso má rovněž největší prostor mezi podběhy kol ve své kategorii 
(1,17 m). Tato šířka, vždy stejná v celé šířce kufru, usnadňuje přepravu 
širokých a hranatých předmětů.  - Délka nákladu o 1,03 m může dosáhnout až 2,06 m, když se přední sedadlo pro 
spolucestujícího posune co nejvíce dopředu. - Výška pod krytem zavazadlového prostoru (55 cm), nejlepší v kategorii, 
umožňuje přepravovat objemná břemena a nemít je přitom na očích q Velice praktické využití Díky nápaditému vybavení je zavazadlový prostor neobyčejně praktický.  - Otvírací okénko zadního víka, jímž může být C4 Picasso vybavena, umožňuje 
naložit vůz až po strop a přístup do vozu i v případě, že je zaparkován na 
těsném místě.  - Záchytná síť pro vysoká zavazadla umožňuje maximalizovat objem nákladu bez 
omezení bezpečnosti cestujících. Může být instalována za sedadla 2. nebo 1. 
řady, a to na celou výšku mezi sklopená sedadla a strop. - Při konfiguraci se 7 místy má zavazadlový prostor několik praktických 
úprav, například hluboké uzavřené přihrádky pod sedadly 3. řady s kapacitou 80 
litrů. Když sejmeme desky uzavírající tyto přihrádky, lze tak zvýšit výšku  
zavazadlového prostoru a desky pak budou zadržovat zavazadla. - V řadě konfigurací lze použít záchytnou síť, tu lze uchytit za háčky v 
zavazadlovém prostoru (naplocho na podlaze nebo pod krytem zavazadel atd.).  - Při konfiguraci se 7 místy může být navíječ krytu zavazadel umístěn za 
sedadly 3. řady. Clonu lze kromě toho rozvíjet i svisle, takže je možno oddělit 
kufr od prostoru pro cestující tak, aby do něj nebylo vidět. Četné a praktické odkládací prostory
 Kromě tradičních přihrádek, zejména ve vnitřní výplni dveří, jsou po celém 
interiéru užitečné a nápadité odkládací prostory. Vedle inovovaného místa řidiče spojeného s BMP6 a s BVA jsou na palubní desce 
čtyři velkokapacitní zavřené přihrádky. Střední spodní palubní část desky je 
vybavena zejména chlazenou přihrádkou pro uložení čerstvých potravin, například 
když klimatizace vhání dovnitř teplý vzduch. Do této velkokapacitní přihrádky 
(5,4 l) se například vejde jedna láhev 1,5 l a dvě 0,5 l. Dvířka přihrádky jsou 
dále vybavena dvěma držáky na kalíšky a malým podnosem.  V zadní části opěradel sedadel 1. řady jsou výklopné stolečky jako v letadle, 
velice užitečné pro cestující vzadu, kteří si tam mohou ukládat různé předměty 
(počítač, nápoje, hračky...). Stylem odpovídají tvaru opěradla sedačky, aniž byl 
obětován prostor pro nohy cestujících ve 2. řadě, neboť se skládají směrem dolů 
do duté prohlubně v úrovni kolen.    U opěradel všech 
předních sedadel je síťka.
 K dispozici jsou ještě další přihrádky (podle úrovně výbavy dané verze) : 
spodní konzola mezi předními sedadly, přihrádky pod předními sedadly, pod 
stropem v řadě 2, pod loketními opěrkami v řadě 3, atd.  
 NEBÝVALÉ VYBAVENÍ PRO ZVÝŠENÍ POHODLÍ VŠECH CESTUJÍCÍCH
 
 Pohodlí ve vozidle je složitou syntézou různého vybavení. V C4 Picasso byl 
každý z jeho aspektů pečlivě propracován a přihlíželo se k potřebám a pohodlí 
všech cestujících. Velká pozornost byla věnována zejména komfortu odpružení a 
vnitřnímu prostředí z hlediska akustiky, teploty, vůní i dotykových vjemů. Příkladný komfort odpružení
 Odpružení ke zvýšení pohodlí, na němž si značka dává vždy velmi záležet, je u 
C4 Picasso na nejlepší úrovni bez ohledu na verzi. Odpružení je klasické a podle 
verze vybavení může být na zadní nápravě nahrazeno pneumatickým 
odpružením.
 q Zadní pneumatické odpružení : první v 
segmentu
 o Výhody Pneumatické odpružení, podle úrovně vybavení použitelné u zadní nápravy, 
nabízí několik dodatečných výhod.
 - Především přináší větší 
komfort pro všechny cestující, neboť zlepšuje měkkost pérování a sníží namáhání 
vozu při nerovnostech na cestě.
 - Bez ohledu na zatížení umožňuje udržet vůz ve stejné poloze. Bez 
ohledu na zatížení vozidla je tak zajištěn komfort, pohodlné řízení a tedy i 
bezpečnost. - Zadní pneumatické odpružení dále umožňuje snižovat nebo zvyšovat 
nakládací hranu zavazadlového prostoru – když vůz stojí – k usnadnění nakládání 
a vykládání předmětů. K této velice snadné manipulaci stačí na delší dobu 
zmáčknout ovládací tlačítko nacházející se v zavazadlovém prostoru. Při 
spouštění a zvyšování je vydán zvukový signál. Výška nakládací hrany se tak může 
měnit od 50 do 64 cm od země. Jakmile bude vůz naložený, je možno obnovit 
původní polohu dvojím způsobem: automaticky  po odstartování vozidla a 
překročení rychlosti  10 km/h nebo ručně dvojím zmáčknutím ovladače. V 
zavazadlovém prostoru se nachází rovněž tlačítko k zablokování funkce, pak je 
odpružení zablokováno, například při výměně kola. o Fungování
 Systém pneumatického odpružení zahrnuje 
:- počítač,
 - jednotku « dodávky vzduchu », jež zahrnuje hlavně 
kompresor a tři elektromagnetické ventily,
 - dva snímače 
výšky,
 - dvě pneumatické pružící jednotky.
 Snímače výšky karoserie měří vzdálenost od dorazů odpružení. Jestliže 
zaregistrují změnu této vzdálenosti, což znamená změnu polohy vozidla, předají 
informaci do počítače. Počítač ovládá kompresor tak, aby zajistil vyrovnání 
odchylky výšky karoserie do základní polohy. Když dojde k poklesu polohy 
vozidla, elektroventily, které umožňují dávkování vzduchu, se otevřou a do 
pružících jednotek je dopuštěn vzduch. V pružící jednotce stoupne tlak a tím je 
dosaženo toho, že se vozidlo vrátí do své základní polohy(vzdálenost od dorazu 
se nastaví na správnou hodnotu).
 Systém je rovněž schopen snížit tlak vzduchu 
v jednotce pokud je to potřeba při odlehčení nákladu či jiné zátěže vozidla. 
Informace o odlehčení je přenášena stejným způsobem, jako při zatížení. 
Elektromagnetické ventily zajistí upuštění a tedy snížení tlaku v pružících 
jednotkách.
 Snímače výšky měří nezávisle na obou stranách vozidla, a každý elektroventil 
je řízen nezávisle, proto lze výšku polohy vozu regulovat velice přesně a 
nezávisle na obou stranách zadní nápravy. Z bezpečnostních důvodů je 
automatická korekce polohy karoserie blokovaná, jakmile se otevřou jakékoli 
dveře.
 
 Optimální tepelný komfort Nový systém klimatizace byl vyvinut s přihlédnutím ke specifikům C4 Picasso 
(velký vnitřní prostor a velká prosklená plocha)  . q Automatická 4-zónová klimatizace C4 Picasso může být vybaveno automatickou čtyřzónovou klimatizací s 
individuální regulací přívodu vzduchu, umístěnou v polovině sloupků vpravo i 
vlevo ve 2. řadě sedadel. q Funkce větrání vypnutého motoru („zbytková“ funkce) „Zbytková“ funkce umožňuje u C4 Picasso pokračovat ve ventilaci během 
krátkých zastávek, když je motor vypnutý (až 8 minut, podle stavu nabití 
baterie). Tuto funkci spojenou s automatickou klimatizací lze aktivovat pomocí 
tlačítka na ovládacím panelu klimatizace u řidiče. Je k dispozici při sepnutí 
kontaktu a při vypnutí motoru (během 30 sekund po vypnutí ).  q Přídavný klimatizační agregát C4 Picasso je rovněž jediný jednoprostorový kompaktní vůz vybavený přídavnou 
klimatizací (podle konkrétního trhu), jež rozvádí vzduch k 2. a 3. řadě a do 
zavazadlového prostoru. Na rozdíl od čtyřzónového systému mohou cestující ve 
druhé řadě navíc regulovat teplotu sami, a to díky malému specifickému panelu s 
tlačítky vybavenému vlastním displejem. Rozvody dále umožňují rozvádět vzduch ke 
3. řadě, kde mají cestující k dispozici větráky, a taktéž do zavazadlového 
prostoru. q Nový přídavný systém topení C4 Picasso může být rovněž do určitých destinací vybavena novým přídavným 
topením s rekuperací tepla z výfuku, a to u verzí s dieselovým motorem. Cílem 
tohoto přídavného topení je urychlit zvyšování teploty v prostoru pro cestující 
a odstraňování námrazy za zvlášť nízkých teplot. Tento systém je plně šetrný k 
životnímu prostředí. Pomocí vodního okruhu okolo výfukového systému z něj 
odebírá volné teplo, které pak využívá k topení. Akustický komfort na nejvyšší úrovni
 Od počátku koncipování vozu jsme dělali vše, abychom zajistili nejvyšší míru 
pohody uvnitř C4 Picasso i pokud jde o hladinu hluku a vibrací.  Struktura vozu byla navržena tak, aby minimalizovala rezonanci panelů, což 
bývá ve voze hlavní zdroj drnčení. Všechny plechy byly tvarovány tak, aby se 
omezily deformace, a některé mají i tlumivou úpravu, zejména u dutých dílů. 
Rovněž vrstvené čelní sklo má akustickou úpravu již v základní verzi. q Inovační použití strukturálních vložených prvků  Inovační použití vložených prvků (kompozitní celky z polyamidů a strukturální 
pěny) v hlavních uzlových bodech karosérie umožňuje zabránit deformacím dutých 
dílů a zlepšovat tak vibrační pohodu, neboť posilují tuhost karoserie.  q Nové hydraulické podložky kloubů zadní nápravy  Nové hydraulické podložky předních kloubů u zadní nápravy umožňují omezit 
hluk při jízdě a zároveň hluk způsobený nárazy při přejíždění nerovností.  Rovněž prostor motoru je vybaven zvlášť účinnou akustickou izolací zejména u 
čelní příčné stěny.  q Vrstvená boční okna: novinka v daném segmentu Vedle akusticky izolovaného předního skla, které je v nabídce již v základní 
verzi, C4 Picasso nabízí také vrstvená boční skla (jako příplatkovou výbavu), a 
to poprvé v tomto segmentu. Vrstvené sklo pomáhá odfiltrovat aerodynamický hluk 
a hluk přicházející zvenčí a zvyšuje tak nadprůměrně akustickou  
pohodu. Hladina aerodynamického hluku byla redukována na minimum díky plynulému tvaru 
vozu a dvojí izolační vrstvě u spojů dveří a izolovaného čelního skla. Zaručená kvalita vzduchu a příjemné vůně
 S cílem zajistit kvalitu vzduchu v prostoru pro cestující a vytvořit v tomto 
ohledu příjemné prostředí jsme se rovněž zabývali čichovou pohodou. q Čidlo kvality vzduchu Podle kvality venkovního vzduchu spustí čidlo pro detekci zplodin - umístěné 
nad vstupem vzduchu do prostoru pro cestující - automatickou recyklaci vzduchu, 
neboť zavře přívodní vzduchovou klapku. Tento systém, u určitých verzí dodávaný 
sériově, umožňuje zabránit proniknutí zplodin do prostoru pro cestující, a to 
jakmile zjistí, že hladina znečišťujících látek ve venkovním vzduchu je příliš 
vysoká. q Integrovaný parfémovaný osvěžovač vzduchu Stejně jako v C4, integrovaný parfémovaný osvěžovač vzduchu – od určité 
úrovně výbavy dodávaný sériově – v dokonalé shodě se stylem vozu, zajišťuje 
prostřednictvím dvou centrálních větráků rovnoměrný rozvod jemné a příjemné vůně 
v interiéru. K ovládání slouží ovládací kolečko, kterým lze nastavit požadovanou 
intenzitu parfémovaného vzduchu nebo systém zcela uzavřít.  Různé vůně dle výběru konkrétního zákazníka umožňují každému si vybrat to, co 
jeho čichovým buňkám nejlépe vyhovuje. Dvě nové vůně byly vyvinuty speciálně pro 
C4 Picasso : Mango z ostrovů a protitabákový parfém, jehož úkolem je zachytit 
nepříjemné pachy.          Účinná a originální ochrana před slunečními paprsky  q Protisluneční clony nového typu
 Po posunutí stropního 
příčníku až dozadu nad hlavy cestujících bylo nutno systém protislunečních clon 
koncipovat nově. Inspirovali jsme se přitom zařízeními  vyhrazenými obvykle 
pro letadla a rychlovlaky TGV.
 Obě posuvné clony u řidiče a spolujezdce jsou na sobě naprosto nezávislé a 
tvoří je vždy roleta se sluneční clonou na konci. Umožňují kdykoli si vybrat 
polohu, která nejvíce vyhovuje dané situaci. Rolety jsou navinuty  na 
úrovni příčníku stropu a ručně se posunují po centrální kolejnici a boční 
kolejnici (jež je plně zabudována do stropu).  Obě rolety jsou dokonale neprůhledné a nedovolí proniknout žádnému světlu, 
takže ochrana před sluncem je stejně účinná jako u plechové střechy. Když jsou 
obě rolety roztažené, nijak nezakrývají čelní sklo  a výhled přes něj je 
stejný jako u tradičního čelního skla jednoprostorových vozů. Na konci rolet je namontovaná tradiční sluneční clona doplňující ochranu před 
slunečním zářením. Ta se sklápí klasickým způsobem (dopředu a do stran) a jsou 
vybaveny zrcátkem a kapsičkou např. na kartičky. Tepelnou izolaci a ochranu před slunečním zářením doplňuje ještě čelní 
termické sklo nepropouštějící sluneční paprsky (dle úrovně výbavy).  q Elektricky ovládaná roleta plachta pro krytí panoramatické prosklené 
střechy s postupným otvíráním/zavíráním C4 Picasso je také jediný kompaktní jednoprostorový vůz vybavený elektricky 
ovládanou roletou kryjící panoramatickou prosklenou střechu. Tato roleta 
zajišťuje tepelnou izolaci v míře blížící se stropu tradiční střechy. Její 
elektrické ovládání vpředu usnadňuje manipulaci a umožňuje využívat devíti 
postupných stupňů otevření/zavření s ochranou proti přiskřípnutí. Když je vůz 
zaparkovaný na slunci, pak delším stisknutím dálkového ovládání lze při zamykání 
vozu automaticky také zatáhnout roletu. q Zatmavená skla a rolety proti slunci vzadu Vedle sériově dodávaných zatmavených skel předních dveří lze dodat i 
zatmavená skla u zadních dveří a postranních okének. Oproti klasickému 
zatmavenému sklu může toto zatmavení snižovat teplotu v zadní části prostoru pro 
cestující a chránit před slunečními paprsky. Jako doplněk k zatmaveným sklům 
může být C4 Picasso na těchto sklech vybaven rovněž zatažitelnými slunečními 
clonami – sériově nebo jako příplatková výbavy dle konkrétního trhu. Navíječe 
jsou navrženy plně v souladu se stylem vozu  a uloženy ve vlysu dveří 2. 
řady, v pásech panelů 3. řady a v obložení dveřního křídla. Tyto clony sice 
tlumí světlo, nijak však nebrání v pohledu ven a výrazně zlepšují pohodlí 
cestujících v zadní části, protože je chrání před přímým sluncem.  Zařízení hi-fi a zařízení video
 Zařízení hi-fi a zařízení video jsou k dispozici jako příplatková výbava a 
jejich cílem je zpříjemnit cestu.  q Zařízení hi-fi C4 Picasso je jediný jednoprostorový vůz, který nabízí kompletní systém 
hi-fi. Ten byl vyvinut s firmou Philips a nabízí cestujícím vysoce kvalitní 
poslechový zážitek. Akustické nastavení bylo speciálně navrženo a sestaveno 
pro  interiér C4 Picasso.Zařízení hi-fi má 8 speciálních reproduktorů 
rozmístěných po interiéru a výkonný numerický zesilovač. Zařízení přehrává také 
CD ve formátu MP3.
 q Video Zařízení video zahrnuje dvě obrazovky pro video a přehrávač DVD s dvojitou 
připojovací deskou zabudované do speciální nízké konzoly. U obrazovek v 
opěradlech sedadel 1. řady lze regulovat sklon a lze je zasouvat za sklápěcí 
stolečky. Zvenčí tak nejsou viditelné a jsou chráněny pokud nejsou používány. 
Obě připojovací desky obsahují každá tři vstupy (dva vstupy audio a jeden vstup 
video) k připojení externích zařízení (konzola pro hry, digitální kamera…). 
Bezdrátová sluchátka s přepínačem umožňují přepnutí mezi dvěma obrazovkami. 
 VYBAVENÍ ZJEDNODUŠUJÍCÍ KAŽDODENNÍ ŽIVOT
 Nové a v daném segmentu vzácné pomůcky k usnadnění řízení
 C4 Picasso poskytuje svému řidiči zařízení - dosud v segmentu nevídaná - jež 
mu usnadňují řízení a zvyšují jeho bezpečnost a umocňují tak požitek z 
jízdy. q Automatická elektrická parkovací brzda (sériově)   Pro zvýšení pohodlí i bezpečnosti je parkovací brzda elektrická a 
automatická. Tato brzda patří k sériovému vybavení vozu a pojí se se všemi 
převodovkami. Automaticky zabrzdí, jakmile je vypnutý motor. Potřebné brzdné 
úsilí k zastavení vozidla vypočítá podle svažitosti terénu kalkulátor ve spojení 
s ESP. Kontrola systému umožňuje měnit brzdnou sílu v čase (například při 
nakládání vozidla po zabrzdění nebo výrazné změně teploty). Jakmile poháněná 
kola dosáhnou momentu nezbytného pro jízdu vpřed, parkovací brzda se automaticky 
sama uvolní.  Zatažení a uvolnění brzdy se děje způsobem, který je pro řidiče viditelný. Je 
signalizováno zprávou na multifunkční obrazovce a časovaným rozsvícením symbolu 
P (30 sekund) na přístrojové desce a na ovládání brzdy.  Elektrické ovládání umístěné na dosah ruky uprostřed palubní desky v případě 
potřeby zajistí všechny klasické funkce tradiční parkovací brzdy. Například při 
zastavení bez vypnutí motoru stačí, aby řidič zmáčkl ovládání, aby se vůz nemohl 
rozjet. Uvolnění brzdy probíhá vždy automaticky a účinně pomáhá řidiči při 
rozjíždění či manévrování na svahu.  Automatické funkce zatažení a povolení brzdy lze dále deaktivovat přes menu 
na multifunkční obrazovce, avšak funkce pomáhající při startování zůstane 
zachována. Deaktivaci připomíná řidiči žlutá kontrolka na přístrojové desce, 
která se při přerušení kontaktu trvale rozsvítí. Tato deaktivační funkce 
umožňuje čelit klimatickým podmínkám vyskytujícím se v některých studených 
krajích nebo za zimního období, kdy není vhodné parkovací brzdu zatahovat, 
protože pak už nemusí být s ohledem , na námrazu možné auto znovu odbrzdit.Z 
bezpečnostních důvodů je možno elektrickou parkovací brzdu ručně odbrzdit jen s 
nohou na brzdě.
   q Pomoc při startování do kopce – hill assistent (sériově)
 K usnadnění startování a manévrování ve svahu je C4 Picasso kromě automatické 
parkovací brzdy vybavena funkcí pomoci při startování ve svahu. Vůz je vybaven 
tímto systémem sériově, se všemi druhy převodovek. ESP vůz automaticky udrží 
kratší dobu ve svahu (až 2 sekundy, a možností pustit pedál brzdy), aby měl 
řidič čas přejít v klidu od pedálu brzdy k pedálu akcelerátoru a nebylo 
nebezpečí, že se vůz na svahu rozjede dopředu či dozadu. Tato pomoc při 
startování se aktivuje, jakmile má svah alespoň 3 % svažitosti (ať už stoupá 
směrem dopředu nebo klesá směrem dozadu).  q Systém vyměření volného místa při parkování C4 Picasso je první vůz, který v určitém standardu provedení nabízí systém, 
který změří volné místo k parkování. Toto zařízení pomáhá řidiči při hledání 
místa k zaparkování a informuje ho, zda volné místo je dostatečné pro rozměry 
jeho vozidla a zároveň mu upřesňuje, jak složité manévry s vozem musí 
uskutečnit. Na předním nárazníku, na obou jeho koncích, jsou namontovaná dvě 
ultrazvuková čidla.   - Řidiči stačí stisknout tlačítko (P) měření 
volného místa – to se nachází na volantu s pevným středem.
 - Potom zapnutím 
pravého nebo levého blikače systému označí, kterou stranu má měřit.
 - Nyní už 
může pouze jet podle řady zaparkovaných vozidel rychlostí nepřesahující 20 km/h. 
Měření skončí, když předek vozu překročí místo případného parkování (systém 
nebere v potaz prostory pod 4 m a nad 7 m). Na multifunkční obrazovce se objeví 
hlášení doprovázené zvukovým signálem a informuje řidiče o výsledku: parkování 
možné, nesnadné nebo nedoporučené.
 Funkci lze deaktivovat : - Ručně novým stisknutím tlačítka na 
volantu,
 - Automaticky při přechodu z režimu couvání,
 - po 5 
minutách, když není požadováno žádné měření,
 - když je rychlost po dobu 
delší než 1 minuta nad 70 km/h,
 - při přerušení kontaktu.
 Když řidič 
dočasně zrychlí nad 20 km/h, funkce není deaktivována. Jakmile řidič zpomalí pod 
20 km/h, je měření opět možné.
 q Zadní a přední parkovací asistent
 Systém měření volného místa je doplněn zadním a předním parkovacím 
asistentem, což je vybavení při řízení zvlášť užitečné. Čidla umístěná na 
předním a zadním nárazníku registrují překážky blízko vozu. Zvukové signály z 
reproduktorů a zobrazení manévru na displeji na palubní desce přesně informují o 
přítomnosti překážky  ve sledované zóně a její blízkosti.
 q Signalizace neúmyslného překročení dělicí čáry (Afil) C4 Picasso, stejně jako C4, C5 a C6, je vybavena zařízením Afil, jedním z 
prvních zařízeních na světě řešících problém poklesu pozornosti za 
volantem.Tento systém pomoci řízení zjistí, v případě že není zapnutý 
blikač, neúmyslné vybočení z dráhy (překročení dělicí čáry) na dálnici nebo na 
rychlostní komunikaci při rychlosti nad 80 km/h.
 Řidič je upozorněn spuštěním 
vibrátoru v sedačce na té straně, kde k překročení čáry došlo. Řidič pak může 
včas korigovat dráhu.
 q Samonatáčecí bi-xenonové světlomety  C4 Picasso může být vybavena samonatáčecími bi-xenonovými světlomety, jež 
zajistí optimální osvětlení v zatáčkách.Tyto inteligentní reflektory, 
obsahující směrový bi-xenonový modul, aktivní v poloze „potkávání“ a v poloze 
„silnice“, zajišťují vysoce kvalitní viditelnost v noci a za špatného počasí. 
Umožňují lepší viditelnost profilu silnice, zahlédnout dříve jiné účastníky a 
případné překážky – to je významná výhoda pro bezpečnost, zvláště když si 
uvědomíme, že při rychlosti  110 km/h odpovídá každá sekunda ujetí 
vzdálenosti  30 metrů.
 q Omezovač a tempomat (sériově) Omezovač a tempomat, zařízení velice rozšířená u všech vozů značky  
Citroën, doplňují další zařízení zvyšující pohodu z jízdy a bezpečnost C4 
Picasso. Tempomat dovoluje udržovat vůz v naprogramované rychlosti, aniž by 
řidič musel šlapat na plynový pedál.
 S omezovačem rychlosti si řidič definuje 
maximální rychlost, kterou nesmí překročit. Pokud přece jen chce jet rychleji, 
stačí sešlápnout plynový pedál na doraz a sepnout tak koncový spínač, který je 
umístěn pod pedálem.
 Tempovat a omezovač u C4 Picasso řidič ovládá velmi 
snadno, za pomoci ovladače umístěného na volantu s pevným středem. Indikace na 
centrálním displeji zobrazuje naprogramovanou rychlost a stav 
(aktivní/neaktivní) každého ze systémů.
 q Detektor stavu tlaku v pneumatikách Signalizace nedostatečného nahuštění pneumatik se nachází ve výbavě vozů C4, 
C5, C6 a C8, a rovněž tak obohacuje aktivní bezpečnostní zařízení u  C4 
Picasso. Tento systém měří tlak v každém ze čtyř kol. Každá pneumatika je 
vybavena vysílačem se snímačem tlaku, jenž předává informace palubnímu počítači. 
Jakmile tlak v některé z pneumatik klesne pod předem definovanou hodnotu, 
řidič je na to okamžitě upozorněn informací na hlavním displeji, kterou ještě 
doplní zvukový signál  (když je pneumatika poškozená, je tato signalizace 
ještě doplněna světelným signálem « Stop »). Tento systém rovněž umožňuje 
odhalit nedostatečné nahuštění, které by mohlo ohrozit stabilitu vozu a bezpečí 
cestujících.
 Kromě bezpečnosti přispívá kontrola a správné nahuštění ke snížení hluku za 
jízdy, ke snížení spotřeby a menšímu opotřebování pneumatik.  Hands free  Bluetooth Pro bezpečné telefonování za jízdy může být C4 Picasso vybavena zařízením 
Bluetooth, umožňujícím telefonování bez držení aparátu v ruce. S touto bezdrátovou technologií, jež je součástí interiéru vozidla, může 
řidič telefonovat ze svého vozu a mít přitom telefon např. v kapse. Může totiž 
využít ergonomického ovládání na volantu a mikrofonu ve stropě. Rozhovor je 
přenášen pomocí audio systému. Řidič si může vybrat jména partnerů, kteří jsou 
zapsáni v adresáři jeho mobilu, a to pomocí příkazů na volantu. K zavolání může 
rovněž využít hlasové identifikace. Telefonní seznam a jméno účastníka se objeví 
na polyfunkčním displeji vozu.  Ještě více pohody se systémem NaviDrive Systém NaviDrive, spojený s velkou barevnou obrazovkou 16/9 o velikosti 7’’, 
zahrnuje kromě zabudovaného telefonu  GSM  (není kompatibilní s 
Bluetooth), funkce rádia (rádio, přehrávač CD MP3, měnič 5 CD) a navigaci GPS. 
Hlavní funkce jsou velmi snadno přístupné pomocí ovládacích prvků na volantu, 
jimiž lze rovněž aktivovat hlasové ovládání. Systém lze rovněž řídit pomocí 
ovládání NaviDrive v palubní desce pod krytem rádia. V přihrádce před 
spolujezdcem je dále k dispozici zásuvka audio/video k zapojení přenosných 
přístrojů.Systém  NaviDrive byl rovněž vyvinut s cílem poskytovat 
doplňkové služby: Citroën Urgence (pomoc v nouzi), Citroën Assistance 
(asistenční služby), Citroën On Line.  V kombinaci s funkcemi GPS a 
telefonem, Citroën Urgence dovoluje v některých zemích lokalizovat vozidlo v 
případě nehody nebo indispozice a přepojit na služby příslušného telefonického 
servisu.
       Automatické otvírání víčka palivové nádrže usnadňuje plnění
 Pro usnadnění života a k zamezení nepříjemností spojených s manipulací se 
zátkou palivové nádrže je C4 Picasso vybavena zcela novým víčkem s automatickým 
otvíráním bez zátky. Stačí stlačit ovládací prvek v prostoru pro cestující 
nalevo od řidiče a víčko nádrže se celé otevře. Po zasunutí pistole do hrdla 
řidič zmáčkne záklopku, která nahrazuje tradiční zátku a zajišťuje těsnost 
systému. Aby nedocházelo k nechtěnému otevření za jízdy, je ovládání otvírání 
neaktivní při rychlostech nad 10 km/h.           
 RADOST Z ŘÍZENÍ  Čtyři výkonné a hospodárné motory šetrné k životnímu prostředí
 C4 Picasso nabízí od svého zavedení čtyři výkonné motory, všechny v souladu s 
normami Euro IV. Jde o :- Dva benzínové motory :
 1.8i 16V - 127 k DIN a 2.0i 16V - 143 k DIN,
 - Dva dieselové motory HDi vybavené sériově filtrem pevných částic 
(FAP) : 1.6 HDi FAP - 110 k DIN a 2.0 HDi FAP - 138 k DIN.
 Tyto motory jsou spojeny – podle konkrétního trhu – se širokou škálou 
převodovek: mechanickou, automatickou nebo novou manuální pilotovanou 6-ti 
stupňovou převodovkou (BMP6). q Benzínové motory o Motor 1.8i 16V se 127 k DIN jako základ nabídky Základ nabídky C4 Picasso tvoří u benzínových pohonů motor  1.8i 16V, 
jímž je již vybaven Citroën C5. Vyvíjí maximální výkon 92 kW CEE (127 k DIN) a 
točivý moment 170 Nm při 3 750 ot/mn.  Dá se pružně použít již při nejnižších rychlostech a je spojen s manuální 
převodovkou s 5 rychlostmi. Řadicí páka mechanické převodovky je na palubní 
desce, což je stejné umístění jako u Xsary Picasso. o Motor 2.0i 16V - 143 k DIN  Druhý benzínový motor nabízený u C4 Picasso byl poprvé uveden u C5 v září 
2004. Tento dvoulitrový motor se 16 ventily vyvine výkon 103 kW CEE (143 k DIN) 
a nabízí maximální točivý moment 200 Nm při 4 000 ot./mn. Má distribuční systém 
s proměnlivým časováním ventilů (VVT), jenž dovoluje optimální plnění 
spalovacích komor bez ohledu na režim motoru.  Může být spojen také s novou manuální pilotovanou šestistupňovou převodovkou 
a v některých zemích s automatickou převodovkou se čtyřmi rychlostmi.    q Dieselové motory o Motor HDi 110 FAP : kompaktnost a výkon Motor HDi 110 je sériově vybaven filtrem pevných částic (FAP). Obsah válců 1 
560 cm3 a hlava válců se 16 ventily, podá výkon 80 kW CEE (110 k DIN) a dosahuje 
točivého momentu 240 Nm přis 1 750 ot/mn. Tento moment se může zvýšit až na 260 
Nm díky funkci «overboost», jež umožňuje na chvíli zvýšit tlak přeplňování . Motor HDi 110 FAP může být, podle stupně výbavy spojen, s manuální 
převodovkou s 5 rychlostmi nebo s novou manuální pilotovanou šestistupňovou 
převodovkou. o Motor HDi 138 FAP Motor HDi 138, sériově vybavený filtrem pevných částic (FAP), vyvine výkon 
100 kW CEE (138 k DIN) při 4 000 ot/mn. Ve spojení s novou manuální pilotovanou 
šestistupňovou převodovkou dosahuje maximálního točivého momentu 270 Nm při 2 
000 ot/mn.  HDi 138 FAP, stejně jako HDi 110 FAP, je 
charakterizován  systémem vstřikování druhé generace a přetlakovým  
plněním turbokompresorem s proměnlivou geometrií.
 Příjemné řízení a další snižování spotřeby zajišťuje nová manuální 
pilotovaná šestistupňová převodovka  (BMP6)
 q K dispozici pro tři typy motorů Od svého uvedení je C4 Picasso vybavena novou manuální pilotovanou 
šestistupňovou převodovku (BMP6), již uvedenou u hatchbaku a u kupé C4 HDi 110 v 
červnu 2006. U C4 Picasso je použití této nové převodovky rozšířeno i na 
benzínový motor  2.0i 16V o výkonu 143 k DIN a na dieselové motory HDi 110 
FAP a HDi 138 FAP.
 Manuální pilotovaná šestistupňová převodovka je 
skutečnou alternativou klasické mechanické a automatické převodovky, neboť 
poskytuje radost z jízdy, snižuje spotřebu a nabízí atraktivní cenu.
 Technologie řízení manuální pilotované šestistupňové převodovky vychází z 
klasické mechanické šestistupňové převodovky a je vybavena elektro-hydraulickým 
systémem řízení akčních členů. Díky tomuto zařízení je zkrácena reakční doba a 
řízení se lépe kontroluje, takže řazení rychlostí je plynulejší a rychlejší. 
     q Radost z řízení v manuálním a automatickém režimu
 o Veškeré ovládací prvky převodovky jsou umístěny na volantu U C4 Picasso vyžívají verze vybavené řízenou manuální pilotovanou 
šestistupňovou převodovkou pádel pro řazení rychlostí pod volantem a voliče 
režimu na sloupku řízení. Celé ovládání je vysoce ergonomické, neboť všechny 
prvky jsou v bezprostředním dosahu ruky řidiče bez ohledu na jeho polohu, celek 
lze pak výškově i podélně seřizovat spolu s volantem. Volič režimu umožňuje 
volit chod vpřed, neutrál a zpátečku. o Volba mezi dvěma režimy řízení S manuální pilotovanou šestistupňovou převodovkou má řidič na výběr mezi 
dvěma režimy řízení: manuálním režimem a automatizovaným režimem. Řidič může 
kdykoli přejít z jednoho režimu na jiný podle vlastního uvážení a prostředí: 
silnice, dálnice, město, zácpa. - Manuální režimV manuálním režimu si řidič ponechá vliv na ovládání 
změn rychlostních stupňů převodovky – protože nemá pedál spojky – s využitím 
pádel pod volantem.  Je průběžně informován a zvoleném rychlostním stupni 
díky zobrazení informace na displeji.
 S cílem uchovat typické manuální řazení, pokud řidič nemění sám rychlost, 
nepřejde převodovka automaticky na vyšší rychlost a nechá běžet motor až na 
nejvyšší povolené otáčky.  Při zpomalování a zastavení (například při přiblížení ke stopce a světlům), k 
usnadnění pohody řízení převodovka může automaticky podřadit až na 1. stupeň při 
nízké rychlosti vozu. Automatické podřazení závisí na několika kritériích 
řízených počítačem (snížené otáčky, svah, sportovní jízda …). - Automatický režimV automatickém režimu jsou změny rychlostních 
stupňů řízeny elektronicky tak, aby bylo dosaženo optimální pohody při řízení a 
optimální spotřeby. Když si řidič vybere tento způsob řízení, objeví se na 
displeji písmeno A (automat) jako doplňková informace k vybranému rychlostnímu 
stupni.
 Kalkulátor převodovky pak vybere nejvhodnější převodový stupeň, podle 
pravidel autoadaptivního přechodu, jež jsou definovány jízdním chováním řidiče, 
typem trasy, otáčkami motoru, rychlostí vozu a podmínkami adheze k vozovce.
 Automatický režim tak zabraňuje vzniku příliš nízkých nebo příliš vysokých 
otáček a optimalizuje spotřebu. Optimalizované řízení přechodu rychlostí 
zajišťuje oproti mechanické převodovce pokles spotřeby řádově o  3 až 5 %, 
podle cyklů.
 Pokud chce řidič zasáhnout do automatického režimu (například v 
naléhavé situaci nebo při předjíždění), může to udělat okamžitě. Stačí použít 
některé z pádel pod volantem, tzn. zařadit ručně, a převodovka jeho žádost 
zaznamená a ihned reaguje. Po krátké době (asi 20 s), aniž by znovu ručně řadil, 
bude znovu aktivováno automatické řízení převodů.
 q 6 rychlostí pro větší pružnost a nižší spotřebu  Existence 6 rychlostí na manuální pilotované šestistupňové převodovce 
umožňuje optimálně využívat kvalit  motoru a zaručuje v automatickém i 
manuálním režimu dokonalé reakce a plynulost práce převodovky, kontrolu nad 
spotřebou a akustickou pohodu. q Plynulost a rychlost řazení rychlostí díky elektro-hydraulickému 
systému převodovky   Díky použití nových elektro-hydraulických akčních členů je manuální 
pilotovaná šestistupňová převodovka charakterizována plynulostí a lehkostí 
řazení rychlostí v manuálním i automatickém režimu.  Této plynulosti řazení (bez cukání a trhání) však není dosaženo na úkor 
rychlosti řazení. Manuální pilotovaná šestistupňová převodovka uspokojuje oba 
tyto nároky a vyznačuje se rychlostí, s jakou zvládá řazení stupňů. Reakční doba 
tak činí:- 650 ms u změny rychlosti v manuálním režimu,
 - 750 ms u změny 
rychlosti v automatickém režimu.
 Manuální pilotovaná šestistupňová převodovka navíc zajišťuje jemné a plynulé 
řazení bez rázů při akceleraci a manévrování, což uživatel ocení zejména při 
couvání.   Vynikající jízdní vlastnosti Radost z řízení a pohoda za volantem jsou samozřejmě spojeny s vynikajícími 
jízdními vlastnosti. Řidič C4 Picasso může počítat s účinnou adhezí k vozovce a 
účinným a bezpečným systémem brzd.  q Účinná adheze k vozovce Adheze C4 Picasso k vozovce zaručuje přesné ovládání vozu na silnici a účinně 
přispívá k aktivní bezpečnosti. Přední náprava vozu je typu pseudo-McPherson se spodními trojúhelníkovými 
rameny a torzními stabilizátory. Tato náprava byla odvozena od nápravy C4 a 
zesílena v místě ramen, řízení a nápravnice tak, aby přední náprava unesla větší 
hmotnost přední části tohoto jednoprostorového vozu. Zadní náprava je zcela 
nová. Její architektura je založena na deformovatelné traverze a torzním 
stabilizátoru a vyznačuje se šikmým umístěním tlumičů, aby nebyl omezen prostor 
zavazadlového prostoru. Rozměry a velká pevnost nápravy zajišťují prvotřídní 
jízdní vlastnosti.
 Její koncepce umožňuje velice snadnou záměnu mezi verzemi 
s tradičními pružinami a pneumatickými pružinami.
 Tlumení bylo přizpůsobeno s cílem optimalizovat syntézu mezi komfortem a 
chováním vozu. Podle úrovně vybavení a motoru má C4 Picasso kola o rozměrech 15 
s pneumatikami 205/65R15,  16 palců s pneumatikami 215/55R16, nebo za 
příplatek kola 17 palců s pneumatikami  215/50R17 a nebo 18 palců s 
pneumatikami 215/45R18. C4 Picasso je též sériově vybavena sprejem pro 
bezdemontážní opravu defektu pneumatiky nebo dojezdovým kolem. C4 Picasso má 
rovněž sériově variabilní posilovač řízení zajištěný agregátem elektrického 
čerpadla – je nové a silnější než na C4 v důsledku   větší hmotnosti 
přední nápravy. Úroveň posilování závisí na rychlosti a úhlu volantu tak, aby 
bylo dosaženo výkonu odpovídajícího podmínkám použití. Posilovací účinek je 
menší při vyšší rychlosti a větší při nižších rychlostech k usnadnění ovládání 
vozidla.
 q Výkonný systém brzd C4 Picasso je proti C4 vybaven větranými kotouči s velkým průměrem (302 mm) 
vpředu a vzadu zesílenými a spojenými se systémem ABS s elektronickým 
rozdělovačem brzdné síly (REF). ESP se dodává sériově. Při rychlostech pod 30 
km/h se dá tlačítkem na palubní desce vypnout (při rychlostech nad 30 km/h a při 
každém novém spuštění motoru se automaticky ESP aktivuje). ESP je spojeno se 
systémem ASR,  který se aktivuje při prokluzování kol. Účinnost brzd C4 
Picasso patří k nejlepším v segmentu a vyznačuje se velkou jemností  
regulace ABS/ESP.Kvůli dalšímu zlepšení bezpečnosti brzdění má C4 Picasso 
zesílení účinku brzd při nouzového brzdění (AFU) a automatické rozsvěcování 
výstražných  světel.
 
 OCHRANA CESTUJÍCÍCH
 C4 Picasso má vynikající soubor prostředků chránících cestující ve 
vozidle v případě nárazu (sériově sedm airbagů, zesílenou kostru karoserie …). 
Zejména se přihlíželo k bezpečnosti dětí: čtyři sedadla jsou vybavena 
úchyty  Isofix s ukotvením ve třech bodech (Top Tether).
 C4 Picasso má 
také účinnou ochranu proti krádeži a vloupání.
 Úplný a bezpečný soubor vybavení k ochraně cestujících   q Sériově sedm airbagů o Kolenní airbag řidičeC4 Picasso má airbag na úrovni sloupku 
řízení, jenž zajišťuje ochranu nohou a holeně řidiče v případě nárazu .
 o Dva čelní airbagy, z nichž airbag u řidiče má optimalizovaný tvar 
Řidiče a spolucestujícího chrání čelní airbagy, jejichž tlak a míra 
nafouknutí se řídí závažností nárazu. Díky volantu s pevným středem má řidič k 
dispozici navíc airbag s optimalizovaným tvarem, jež zaručuje vyšší míru 
bezpečnosti.
 o Dva boční airbagy a dva hlavové airbagy Dva boční airbagy, 
zabudované do předních sedadel, chrání hrudník a dva další, hlavové, chrání 
hlavy cestujících v 1. a 2. řadě.
 q Promyšlená bezpečnost dětí o Čtyři sedačky Isofix C4 Picasso je jediný jednoprostorový vůz, který má čtyři sedačky  s 
úchyty Isofix, z toho tři v řadě 2. To umožňuje zejména umístit dětskou sedačku 
na prostřední místo vzadu, jež je nejlépe přístupné z 1. řady, aniž by tak byl 
omezen přístup ke 3. řadě. Úchyty Isofix mají třetí bod ukotvení (Top Tether). 
Stačí zaklapnout dětskou sedačku Isofix na vybrané místo.  o Světelná a akustická signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů vpředu 
a vzadu  C4 Picasso je vybavena světelnou a akustickou signalizací zapnutí pásů a ta 
také upozorní řidiče na odepnutí pásů na zadních místech  (řady 2 a 3) 
během jízdy. Stav zapnutí pásů se zobrazuje pro všechna místa se 7 cestujícími 
na hlavním displeji palubní  desky.  Všechna místa mají pásy se třemi body ukotvení. Prostřední pás 2. řady má dvě 
přezky, umístěné vždy z jedné a druhé strany prostředního sedadla. Pásy 3. řady 
se navíjejí nad zádržnou roletou skrývající zavazadla a jejich použití je velmi 
snadné. Pokud jde o přední bezpečnostní pásy, ty jsou vybaveny dvojitými 
pyrotechnickými předpínači s omezovači tahu a lze tak regulovat jejich 
výšku. o Zrcátko ke sledování dětí  Zrcátko ke sledování dětí umožňuje řidiči a jeho spolucestujícímu sledovat 
děti bez otáčení a beze změn polohy hlavního zpětného zrcátka. Toto přídavné 
cátko je umístěno nad vnitřním zpětným zrcátkem. o Dětské pojistky s elektrickým ovládáním  Elektrickou dětskou pojistku lze ovládat z místa řidiče nebo na dálku 
dálkovým ovládáním, její aktivace deaktivuje ovládání dveří a elektrické 
otvírání zadních oken.  Ochrana proti přiskřípnutí dále chrání před nebezpečím při elektrickém 
zavírání oken nebo střešní rolety. Zesílená struktura karoserie
 Struktura kostry vozu je zesílená, aby odpovídala nejpřísnějším a nejnovějším 
standardům pasivní bezpečnosti a absorbovala energii v případě nárazu. Zóny 
programované deformace vpředu i vzadu absorbují tuto energii a chrání prostor 
pro cestující. U C4 Picasso byly způsoby absorpce nárazu zpředu přepracovány, tak aby mohly 
být přední sloupky tenčí. Náraz je pak absorbován spodní částí vozu a 
dveřmi. - Rozměry předních náprav jsou optimalizovány, aby mimo jiné umožnily přenos 
energie pod karoserii v případě čelního nárazu.  - Byla posílena spodní dráha přenosu energie (pomocný rám a zesílení 
upevnění, přidání jedné příruby). C4 Picasso má navíc vpředu, stejně jako C4, 
další dodatečnou zónu absorpce deformačních sil ve spodní části předního bloku, 
s cílem lépe rozdělit přenos energie při čelním nárazu. Tuto spodní absorpční 
zónu tvoří spodní nosník předního nárazníku a podélníky rámu. - Byly zesíleny přední dveře (vysoce pružné ocelové trubky a prvky 
absorbující nárazy s progresivní deformací), aby byl celek pevnější. - Bylo prostudováno přemístění tvrdých nestlačitelných částí v prostoru 
motoru s cílem omezit jejich proniknutí do prostoru pro cestující. - Pevnost karoserie zvyšují strukturální vložené prvky velkých rozměrů ve 
spodní části nohou vpředu, ve spodní a střední části uprostřed a v příčníku nad 
zadní nápravou. Tyto kompozitní celky z polyamidu a strukturální pěny se 
přimknou k okolním plechovým stěnám při průchodu kataforetickou lázní. Chrání 
tak strategické části karosérie, zvyšují její pevnost a nahrazují těžké zesílení 
používané v tradiční koncepci. C4 Picasso má přední blatníky z plastu a zadní z hliníku s cílem snížit 
náklady na opravy při menších nárazech a odlehčit vůz. V případě nárazu zpředu 
se deformuje horní nosník a pohlcovače nárazů, podélníky však zůstanou 
nepoškozeny. Stejně tomu je se spodním nosníkem předního nárazníku, jenž bude 
stlačen bez porušení pomocného rámu motoru nebo podélníků.  Ochrana před krádeží a vloupáním C4 Picasso má vynikající ochranu před krádeží a vloupáním, a to, kromě 
jiného, zejména díky tomuto vybavení : • vrstvené sklo bočních oken a čelního skla chránící cestující i jejich 
majetek, • selektivní způsob otvírání: díky naprogramování v počítači si může řidič 
zvolit omezený přístup k vozidlu (otevře se pojistka jen dveří u řidiče), • superzamykání, jež brání otevření dveří zevnitř například po rozbití 
skla, • obvodové poplachové zařízení, jež odhalí otevření otvíravých částí bez 
vydání povelu od centrálního ovládání a alarm s prostorovým čidlem, jež umožňuje 
odhalit pohyb uvnitř vozu. Prostorový alarm lze deaktivovat stisknutím tlačítka 
ve spodní části nalevo od volantu. Tato deaktivace umožňuje například nechat 
zvíře v autě a přitom využívat výhod obvodového poplachového zařízení. • elektronické blokování startování, • elektrický zámek zavazadlového prostoru není možné otevřít vyháčkováním • bezpečnostní šrouby na každém hliníkovém kole,  • automatické uzamčení vozu do 30 sekund po odemčení, pokud nebudou otevřeny 
žádné dveře, • automatické uzamčení dveří a kufru, jakmile je vůz v jízdě. PR 
 
 |