|  Kronos už bez tlaku, ale s motivací. Loeb na obhlídce 13.11.2006 11:41 - tisková zpráva
 
 
   
 Propecia Rallye Nový Zéland (16. – 19. 11. 2006)Kronos už bez 
tlaku, ale s motivací
 I přes 19 000 kilometrů dlouhou vzdálenost mezi Belgií a Novým 
Zélandem se tým Kronos Total Citroën WRT těší na novozélandskou rallye. Na 
území, které původní maorské obyvatelstvo pojmenovalo Aotearoa a jehož název se 
překládá jako Země dlouhého bílého oblaku. Právě tady bude tým Kronos 
poprvé od Kypru kompletní a bude moci přivítat své hrdiny, trojnásobné mistry 
světa Sébastiena Loeba a Daniela Elenu. Loeb na obhlídce Ti se budou v Hamiltonu, novém hostitelském 
městě rallye, prezentovat „jen“ jako průzkumníci tratí, jejichž znalost využijí 
až v příštím roce. Obhlídka tratí se jim hodí, neboť letošní ročník tradičního 
podniku je značně pozměněný. Séb se musí vrátit do Evropy, aby doléčil 
a dokončil rehabilitaci zraněného ramene, které ho vyřadilo z aktivní účasti v 
závěru šampionátu.
 Pro novozélandskou rallye tým Kronos svěřil obě Xsary opět mladým 
španělským pilotům (Pons a Sordo), Xsaru s číslem jedna povede znovu Xevi Pons 
stejně jako v Austrálii. S identickým vozem v Aucklandu loni vyhráli právě Loeb 
s Eleneou a naznačili tak možnosti Citroënu na těchto tratích. Široké a kluzké 
štěrkové cesty Xsaře vyhovují. Při suchých podmínkách ovlivňuje výsledky 
množství štěrku na trati, resp. vrstva, kterou projíždějící vozy odhrnou. Na 
trať se navíc sbíhá spousta cestiček z okolí. V úvahu je nutné vzít také 
variabilitu profilu tratě a měnící se směry. To jsou nejdůležitější fakta pro 
optimální nastavování vozů.
 Rozhoduje pouze umění pilotaVzrušení z pilotování vozů WRC na 
Novém Zélandu je ohromné, proto je také tento podnik pro většinu účastníků 
mistrovství světa velice oblíbeným. Jako příklad ze starých dobrých časů může 
posloužit výrok legendy Waltera Rohrla: „Jediným limitujícím faktorem je umění 
řidiče.“
 O Nové Zélandu pochvalně hovoří také Sébastien Loeb: „Miluji zdejší 
rychlé a klouzavé tratě. Sotva tu najdete rovnější úsek, soutěž má dobrý 
rytmus.“ Ačkoli Séb prokázal svými výsledky dobrý cit pro zdejší tratě, 
připomíná, že je nutné je vymetat a příliš se neklouzat.
 Xevi Pons na Novém Zélandu startoval dvakrát na produkčním voze. I to mu ale 
dává dobrý základ znalostí a zkušeností pro letošní ročník, byť je celý 
pozměněný. Dani Sordo bude stejně jako v Turecku či Austrálii objevovat „nová 
území“, neboť je na zdejších tratích nováčkem. Ale i v neznámých podmínkách 
zajel dobré výsledky, což by měl nyní opět zopakovat. Mise Kronosu v mistrovství světa pilotů je naplněna a tak tým bude v 
předposlední rallye letošní sezony bez většího tlaku. Chce ale ze sebe vydat to 
nejlepší pro vzrušující a stále otevřený boj v Poháru konstruktérů, který by 
mohl vyvrcholit až v posledním podniku ve Walesu příští měsíc.   PR 
 
 |