|  Interserie korunovala Milavce a Schramma 14.11.2006 17:20 - Vladimír Rožánek
 
 
   
 Také Interserie Sprint Challenge zakončila ročník 2006, ve kterém v divizi 3 zvítězil letos neporažený Milavec a v divizi 4 úřadoval Marek Schramm.   Tento ročník Interserie Sprint Challenge nabídl poměrně chudou podívanou na postarší stroje F3000 v divizi 3 a dvoulitrové formule divize 4. Série navštívila dvakrát mostecký autodrom, ale také Lausitzring, Poznaň, Hungaroring, Nürnburgring a Oschersleben.  V tomto ročníku jezdili v Interserii jezdci převážně z Německa, ale také z Polska, Rakouska, Švýcarska a Čech. Hostem jednoho ze závodů byl i Ital Walter Colacino s formulí Reynard F3000 Ford.   Divize 3 patřila po celou sezónu bezkonkurenčnímu Peteru Milavcovi, který v sezóně vystřídal obě své Loly F3000, a to jak tu s motorem z F3000, tak i novější s 3,5ltr. Motorem Ford Cosworth z F1. Na tento vůz byl krátký i dlouholetý účastník Interserie Karl Heinz Becker se svou F3000 Nissan. Milavec za celou sezónu nasbíral celkem 289 bodů a s náskokem 56 bodů bezpečně zvítězil. Druhý v pořadí skončil Henry Büttner na Reynard 391 F3000 Cosworth.  S dalším odstupem 19 bodů skončil v divizi 3 Němec Arnold Wagner, který v sezóně střídal vůz Reynard F3000 Cosworth s Osellou PA20 BMW. Na lepší než třetí místo však nedosáhl, díky nedojetým dvěma závodům a také se dvou víkendových klání nezúčastnil. Bramborová medaile patřila Švýcaru Monbaronovi, který se však se svým Reynardem F3000 Judd objevil jen na Lausitzringu a Nürnburgringu. V této divizi byl k vidění i vůz Minardi M195 F1 Cosworth, který v rukou Rakušana Hannese Neuhausera zvítězil na Nürnburgringu, ovšem tento mladý pilot nemohl bodovat v celkovém pořadí Interserie, protože stejně jako Becker, Gerstl, a Ital Colacino startoval jako hostující jezdec.   Divize čtvrtá, pro formulové vozy do 2000ccm3 patřila velmi dobře jezdícímu nováčkovi Interserie Němci Schrammovi na formuli Renault, který se v této divizi sešlo povícero. Druhé místo obsadil v konečném hodnocení postarší muž z Německa, který už absolvoval několik ročníků v Interserii.  Zepernický rodák Manfred Kuhn, se svou již letitou technikou Reynard 873 BMW dokázal i letos postrašit i poměrně nové stroje z formule Renault 2000. Třetí místo odvezl také do Německa Jörg Schöder, jezdící právě s formulí Renault.  Šesté místo obsadil Sven Manthey s vozem formule König, které můžeme také vidět v našem šampionátu divize 3.    Smolnou sezónu zajel náš Lubomír Glogar s Eufrou F3 Opel, který začal velmi nešťastně již při prvním tréninku v Mostě, kde při nájezdu na pod přemostění Matador dostal na mokré vozovce smyk a s rozbitým vozem odjel domů.    Celkově tedy po vynechaných závodech na Hungaroringu a Nürburgringu patří Glogarovi až osmé místo. Ještě hůře v účtování dopadl Heinz Baltensperger s Dallarou F3, kterou jsme ovšem mnoho na okruzích neviděli.   Divize 2 pro prototypy se těšila velkému nezájmu jezdců, a tak vítězem se stal Hans Peter Voight na PRC Opel CN, před Dánem Sodem na stroji Phantom Zetec. Třetí místo zůstane prázdné, protože Dán Bendixen taktéž startoval jako hostující pilot a do konečného hodnocení se jeho výsledky v Interserii nezapočítají.   Celkové výsledky Interserie Sprint Challenge 2006   Divize 4: Peter Milavec (A) Lola F3000 Ford Cosworth F1 – 289 Henry Büttner (D) Reynard 391 F3000 Coswoth – 233 Arnold Wagner (D) Reynard 394 F3000 Cosworth – 214   Divize 3: Marek Schramm (D) formule Renault – 402 Manfred Kuhn (D) Reynard 873 BMW – 368 Jörg Schröder (D) formule Renault – 346   Divize 2: Hans P. Voight (D) PRC Opel CN – 80 Mikael Sode (DK) Phantom Zetec – 62    Mistr Polska F2000: Michal Gill (PL) Reynard 903 VW   Interserie se stala po roce 1999, kdy zemřel její dlouholetý promotér Paul Goppert takovou soukromou formulovou ligou a svojí někdejší prototypovou podobu hledá jen marně a trpí především malým počtem vozů, nezbývá tedy popřát do té příští zase několik dalších a kvalitních vozů ve startovním poli.   Vláďa Rožánek     
 
 |