|  Republikové okruhy v rukou Charouze, Maděryče a Lešínského 27.11.2006 19:31 - Vladimír Rožánek
 
 
   
 Sezóna okruhových závodů letos již dala sbohem při Epilogu v Brně, vracíme se však ještě ke zhodnocení uplynulé sezóny 2006.   Divize 4 pro plechová auta skupin A, N, SP, GT a  dalších přinesla úspěch pilotům ve čtyřech objemových kubaturách. Letos se soutěžilo do 1400, 1600, 2000 a nad 2000ccm3.   Nejslabším vozům D4 do 1400ccm letos vládl Jiří Skula, kterému k vítězství se svou Škodou Fabií stačilo 36 bodů. Druhé místo s odstupem 4 vybojoval mladý Adam Kout na Renaultu Clio a bronzový pohár v celkovém účtování MMČR na okruzích zbyl na Lauru Hájkovou na Škodě Fabia, která dokázala porazit i polské piloty Garsteckého a Skindera, kteří byli častými hosty republikového mistrovství. V této kubatuře jezdili také piloti ze Slovenska, kteří ve společném týmu AutoSport Presskam závodili na Škodách Fábia a jejich nejlepším jezdcem se letos stal Tomáš Liedl, jenž obsadil 19.místo.   V šestnáctistovkové kategorii dopadl nejlépe v hodnocení polský jezdec Kryzstof Kijas s Hondou Civic, na druhém místě dokončil sezónu Slovák Miroslav Horňák s další Hondou Civic, kterého však již dobře známe ze startů s vozy Porsche, nebo s formulí Renault. Třetí místo vybojoval na podzimní ceně Brna Rakušan Zottl s Citroenem Saxo. Levíček s hezkým Meganem dokázal v této sezóně dojet jen na místo šesté.   Dvoulitrům kraloval letos Milan Maděryč na Audi A4 ST, které dojíždělo pravidelně do cíle a nasbíral 95bodů. Internet Expres Prima Team s pilotem Formanem na dalším Audi A4 obsadil druhé místo a jeho stájový kolega Juraj Šedivý získal pro tým bronz. Jen o 5 bodů uteklo třetí místo velmi dobře jedoucímu Zdeňku Dudovy s Alfou Romeo 147 GTA.   Poslední kategorií je kubatura nad 2000ccm3. V té se jako každý rok objevilo mnoho pěkných a silných vozů, počínaje Mercedesem Benz CLK DTM až konče přes deset vozů značky Porsche. Nechyběly vozy BMW, Tatra Ecora, ale také Ferrari 360 a Seat Leon Cupra, několik vozů Škoda Octavia a zapomenout bychom neměli ani na Audi TT-R DTM.    Vítězství opět ukořistil Ing. Charouz s Mercedesem DTM a i když se mu třikrát nepodařilo dojet do cíle, tak mu dalších 7 vítězství přineslo očekávaný titul. Druhé místo s odstupem jen sedmi bodů odváží na Slovensko Ing. Milan Bezák s vozem Porsche 911 GT3 Cup a bronzová příčka zbyla na Václava Nimče a stejně bodů nasbíral také Andrej Studenič.   Divizi 3 pak vládl Igor Lešínský, pro kterého je tento výsledek oceněním jeho dlouholeté účasti v těchto závodech. Druhý dojel letos mladík Adam Kout a třetí místo ukořistil Tomáš Chabr. Jediná žena, Tereza Gromanová, za volantem formule dokončila sezónu na 9. místě.   Celková klasifikace MMČR:   Divize 4 nad 2000ccm:   Ing. Charouz – Mercedes CLK DTM – 70 Ing. Bezák (SK) – Porsche 911 GT3 Cup – 63 V. Nimč – Mercedes CLK DTM – 46 A. Studenič (SK) - Porsche 911 GT3 Cup – 46 R. Šenkýř – BMW M3 GTR V6 – 36 M. Konopka (SK) – Porsche 911 GT3 RS – 32   Divize 4 do 2000ccm:   M. Maděryč – Audi A4 ST – 95 M. Forman – Audi A4 – 67 J. Šedivý – Audi A4 – 63   Divize 4 do 1600ccm:   K. Kijas (PL) – Honda Civic – 16 M. Horňák (SK) – Honda Civic – 14 M. Zottl (A) – Citroen Saxo – 13   Divize 4 do 1400ccm:   J. Skula – Škoda Fabia Sedan – 36 A. Kout – Renault Clio – 32 L. Hájková – Škoda Fabia – 28   Divize 3 – Národní formule 1400ccm   I. Lešínský – Van Diemen 1400 – 73 A. Kout – Fiks 03 - 59 T. Chabr – Van Diemen 05 – 43 O. Loukota – FD 1400 – 39 D.Palmi – Van Diemen – 38 J. Horák – Fiks 03 – 26   Republikové mistrovství skvěle doplňovaly závody BMW 1 Challenge, Škoda Octavia Cupu a zahraniční poháry Interserie a Sports Car Challenge.   Vláďa Rožánek         
 
 |