|  Sports Car Challenge 2007: GT vozy a prototypy opět pohromadě! 12.12.2006 12:39 - Vladimír Rožánek
 
 
   
 V příštím roce opět uvidíme sportovní prototypy a vozy ze šampionátu GT vozů pohromadě.   V letošním roce jsme měli možnost vidět společný nultý ročník obou kategorií v seriálu Sports Car Challenge. Tato myšlenka, zdá se, slavila úspěch, a tak se rakouští organizátoři rozhodli do dalšího ročníku pokračovat a udělat pro obě kategorie 4 divize. Ve dvou budou soupeřit prototypy, tak jako tomu bylo již po deset let, co tato série své závody provozuje a v dalších dvou se připravuje reglement pro vozy Grand Tourismo nebo-li GT. Série Sports Car Challenge se pravidelně, jako host, zúčastňuje vrcholných evropských klání a nejinak tomu bude i v roce 2007, kdy podle předběžné termínové listiny, pojede své závody po boku Truck GP, DTM nebo FIA Historic.   Rozdělení kategorií:   Divize 1 - Sportovní prototypy   V té mohou startovat vozy dle reglementu FIA CN, otevřené vozy dle specifikace ACO (LeMans), ovšem oproti letošku jen do 2000ccm3.   Vozy CN (FIA reglement) do 2000ccm3 s minimální hmotností 535Kg. Vozy C3 do 2000ccm3, max. 4 válcové a s min. 600Kg.   Divize 2 - Sportovní prototypy   V této divizi mohou startovat silnější stroje nad 2000ccm3 a zatím jsou rozděleny do 5 skupin dle obsahu motoru a počtu válců. Zde bychom měli zahlédnout i vozy kategorie LMP1 a LMP2, které startují v Le Mans.   Vozy do 2500ccm3, max.. 4 válce s min. 640Kg Vozy do 3000ccm3, max. 6 válců s min. 700Kg Vozy do 3300ccm3, max.. 6 válců s min. 740Kg Vozy do 3500ccm3, bez omezení počtu válců, min. 830Kg (LMP2) Vozy přes 3500ccm3, také bez omezen počtu válců, ale s min. 900Kg ( LMP1)   V jednání zatím zůstává také účast strojů s motocyklovým motorem, třeba konstrukci Radical  která díky své nízké hmotnosti dokáže s 1300ccm3 v zádech slušně prohnat i dvoulitrové auto. Většinou se využívá agregátů Suzuki Hayabusa a po Evropě se jezdí i pohárové závody. Jednání probíhá také kolem přeplňovaných turbomotorů, které by měly býti, oproti ostatním, více zatížené (50Kg).   Divize 3 a 4 poskytuje prostor GT vozům. Čtvrtá divize tzv. Masters by se měla stát domovem vozům GT1 a vozů stvořených dle reglementu ACO. Třetí divize by spíše měla patřit slabším strojům GT Cup a FIA GT3, které byly vyrobeny od roku 1999.   Bodové hodnocení organizátoři změnili a bodován bude každý účastník nejen za umístění na 1. – 15. místě v divizi, ale body se budou přičítat i za umístění v celkové klasifikaci, a to do 10. místa v každém ze závodů.   Opětovně promotéři vyhlásí mistrovství Rakouska v prototypech divize 1 a 2.   Nový bude systém závodů, jezdce čeká 9 závodních víkendů. Ty se pak budou skládat ze závodů Sprint na 60-70Km a v šesti případech uvidíme závody vytrvalostní na 100 mil (ca 80min.) Dvakrát série zavítá na Jim Clark Revival, kde bude k vidění docela pestrá škála vozů, jak současných, tak i historických.   Předběžný kalendář víkendů Sports Car Challenge 2007   21.4.07   Nürnburgring (D) závod na 100 mil 27.4.07   Hockenheim (D) Jim Clark Revival – Sprint 11.5.07   Most (CZ) Sprint 23.6.07   Paul Ricard (F) Sprint a 100 mil 07.8.07   Nürnburgring (D) Truck GP – Sprint 25.8.07   Hockenheim (D) Sprint a 100 mil 08.9.07   Dijon (F) Sprint a 100 mil 29.9.07   Monza (I) Sprint a 100 mil 19.10.07 Hockenheim (D) Sprint a 100 mil   Možná je ještě úprava kalendáře během zimních měsíců a my můžeme mít radost, že k nám tento seriál opět zavítá.   Vláďa Rožánek Sports Car Challenge 2007   
 
 |