www.car.cz
 

Zcela nový sportovní sedan Lancer pro rok 2008
     30.1.2007 07:38 - tisková zpráva


SEVEROAMERICKÝ MEZINÁRODNÍ AUTOSALON 2007
ZCELA NOVÝ SPORTOVNÍ SEDAN MITSUBISHI LANCER PRO ROK 2008 PROTOTYP NOVÉ GENERACE MODELU LANCER EVOLUTION

PLÁNY PRO TURBO-DIESELOVÝ MOTOR URČENÝ PRO 50 STÁTŮ SEVERNÍ AMERIKY

(pozn: Nebude-li specifikováno jinak, vztahují se všechny stupně výbavy a specifikace k modelům určeným pro Severní Ameriku)

Společnost Mitsubishi Motors North America (MMNA) oznámila světovou premiéru zcela nového sportovního sedanu Lancer pro rok 2008 a modelu Prototype X, koncepční vize nové generace vozu Lancer Evolution. Oba byly představeny dnes na mezinárodním severoamerickém autosalonu (NAIAS) 2007 konaném v Detroitu.

Společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) navíc zveřejnila své plány týkající se vývoje nové generace turbo-dieselového motoru se systémem common rail, který by měl být podle současných plánů představen v roce 2010, a bude zajišťovat pohon nového modelu Lancer.

NAIAS 2007 se koná od 7. do 21. ledna v Cobo Center v Detroitu a pro veřejnost bude zpřístupněn od 13. ledna.

Nová globální platforma v záři reflektorů

Nový sportovní sedan Lancer, model Prototyp X a nadcházející Lancer Evolution jsou postaveny na zcela nové globální platformě určené pro vysoké jízdní výkony, nazývané “Project Global”, která oslavila svou premiéru ve voze Mitsubishi Outlander SUV 2007, který byl veřejností skvěle přijat.

Vrozená robustnost a universálnost této platformy umožňuje společnosti Mitsubishi Motors vytvořit řadu různých modelů, přičemž každý z nich si zachovává unikátní charakter svého výkonu, jak lze vidět na dnešním autosalonu v Detroitu:

  • Druhý výrobek postavený na této platformě, sportovní sedan Lancer 2008, přinese vzrušující dynamické vlastnosti, cenu odpovídající o třídu vyšším vozům, prvotřídní bezpečnost a hranice překonávající uživatelské technologie v podobě agresivně navrženého stroje. Vyčerpávající bezpečnostní výbava modelu Lancer rovněž zahrnuje sedm airbagů, které jsou standardní součástí vozu, včetně airbagu chránicího kolena řidiče, který je u vozů značky Mitsubishi použit vůbec poprvé.
  • Zatímco zůstávají zachovány zásadní hodnoty, díky kterým je pro sérii Lancer Evolution používán synonym vzrušující výkon, nová generace – jejíž předpremiérou je Prototyp X – nabídne všestrannou způsobilost a uživatelské technologie, jimiž se vyznačují nejvýkonnější světové modely. Vysoce výkonný motor, dynamické vlastnosti sportovního vozu a pozoruhodný design zaujmou automobilové nadšence na celém světě.
  • Sportovní sedan Lancer 2008 a Prototyp X mají stejný původ jako model Mitsubishi Concept-X, který byl prvně vystaven na tokijském autosalonu v roce 2005. Společné “DNA” je zakódováno v novém pojetí designu, který vyjadřuje nezaměnitelnou příslušnost k této značce. Žraločí příď inspirována sacími otvory tryskové stíhačky, proporce mezi dlouhou kapotou / krátkou zádí, široký rozchod kol, označení “shark nose”, typicky hluboko usazené “oči”, nápadný klínovitý profil a ostré, nápadné linie zdůrazňují vzrušující nový design.
  • Pod svou neobyčejnou slupkou model Prototyp X skrývá zcela nový přeplňovaný motor o objemu 2,0 litru a nový vysoce výkonný systém pohonu všech čtyř kol zvaný Super-All Wheel Control (S-AWC). Prototyp X je rovněž předpremiérou nové, automatizované převodovky s řazením jako ve Formuli 1, která bude u modelu Lancer Evolution nabízena poprvé.

SPORTOVNÍ SEDAN LANCER 2008

Díky svému přesnému a rychlému ovládání, nápadnému designu a 35leté historii modelu Lancer v automobilovém sportu bude sportovní sedan Lancer pro evropské zákazníky svěží alternativou žádaných, na svou tradici hrdých značek a jejich nekonvenčních a důmyslně konstruovaných modelů C-segmentu.

Jinými slovy: nikoliv luxusní, ale poněkud jiný a opravdový

Zcela nový od kol až po střechu

Zcela nová rodina sportovních sedanů Lancer, která bude uvedena na trh v Evropě během posledního čtvrtletí roku 2007, se bude progresivně rozrůstat, aby mohla nabídnout kompletní modelovou řadu. Rozdělena podle pohonných jednotek do čtyřech kategorií (základní, střední kategorie, vyšší kategorie a superauto), bude nabízet 5 typů motoru, včetně agregátu se systémem dodávky paliva VAG o výkonu 140 k – vznětový motor pumpa-tryska o objemu 2,0 litru, použitý již u vozů Grandis Di-D a Outlander Di-D. Tento motor bude k dispozici již od samotného uvedení nového vozu na trh.

Modely Lancer určené pro Severní Ameriku jsou poháněny novým čtyřválcem o objemu 2,0 litru DOHC MIVEC s výkonem 152 k při 6 000 ot/min (federální emisní norma Tier 2, Bin 5) a maximálním krouticím momentem 146 lb.-ft. / 197,9 Nm, kterého dosahuje při 4 250 ot/min. (poznámka: pro státy vyžadující schválení PZEV nabízí Lancer výkon 143 k při 6 000 ot/min a maximální krouticí moment 143 lb.-ft. / 193,9 Nm při 4 250 ot/min.)

Za Atlantikem je Lancer pro rok 2008 k dispozici ve třech stupních výbavy a jízdních dynamických vlastností: DE, ES a sportovně laděný GTS. Model se stupněm výbavy ES vyzařuje rafinovaný vzhled podtržený 5paprskovými 16” disky z lehkých slitin, vnějšími klikami dveří v barvě karoserie, chromovanými kryty zrcátek a orámováním mřížky přední masky. Design modelu GTS se od ostatních modelů Lancer poněkud liší, a to desetipaprskovými 18” disky z lehkých slitin, spoilerem předního nárazníku, prahovými spoilery, mlhovými světly, která jsou standardní výbavou vozu, zadním spoilerem a chromovanou koncovkou výfuku.

První vůz značky Mitsubishi v Severní Americe s převodovkou CVT

Nová generace modelu Lancer je prvním vozem značky Mitsubishi v Severní Americe, který jako volitelnou výbavu nabízí převodovku s plynule proměnným řazením (CVT) namísto konvenční automatické převodovky. Je-li model Lancer GTS vybaven převodovkou CVT, nabízí jako jediný 6stupňový jízdní režim Sportronic®, který řidiči umožňuje manuálně ovládat řazení rychlostních stupňů prostřednictvím ovladačů umístěných pod volantem – poprvé v tomto segmentu.

V Evropě bude tato CVT jednou z nabízených variant převodovek a bude k dispozici u vybraných modelů vedle například 5stupňové a 6stupňové manuální nebo 4stupňové automatické převodovky.

Jízdní vlastnosti odpovídající požadavkům celého světa

Tato již 10. generace modelu Lancer, jehož historie se píše od roku 1973, je založena na delším rozvoru náprav a širším rozchodu kol – jeho celková délka je však nepatrně kratší než délka předchozího modelu.
Zvětšení rozchodu předních i zadních kol o 60 mm – nyní na 1 530 mm – tvoří základ spolehlivého a stabilního chování nového Lanceru při ovládání. Rozvor náprav byl prodloužen na 2 635 mm (z původních 2 600 mm) a celková šířka byla zvětšena na 1 760 mm (z předchozích 1 695 mm). Celková délka však byla zkrácena o 15 mm, což novému Lanceru, coby sportovnímu sedanu, propůjčilo postoj zdatného sportovce, který je evidentní zejména u modelů GTS, jež jsou standardně vybaveny 18” disky z lehkých slitin.

Vysoká pevnost skeletu Lanceru, které bylo dosaženo díky rozsáhlému použití vysoce pevnostní oceli, umožňuje sportovní vyladění podvozku a současně přináší i klidnou a plynulou jízdu. Ve srovnání s předchozí generací modelu Lancer byla torzní tuhost zvýšena o 56 % a odolnost vůči ohybu o 50% – což je zvýšení, které přesahuje dokonce i hodnoty tuhosti a odolnosti karoserie proti ohybu předchozího modelu Lancer Evolution IX.

Mitsubishi Motors odladila podvozek nového Lanceru tak, aby disponoval “mezinárodními” jízdními vlastnostmi, se kterými se lze setkat spíše u drahých evropských sportovních sedanů. Přední náprava využívá vzpěry MacPherson, které zvyšují příčnou tuhost a tím zajišťují přesnou reakci řízení. Sofistikovaná nová více-prvková zadní náprava je dalším zásadním faktorem, který přináší takové jízdní vlastnosti a chování vozu při ovládání, jež by mohly být očekávány u mnohem dražších vozů. Modely Lancer se stupněm výbavy DE a ES jsou standardně vybaveny 16” disky kol (u modelu DE ocelovými, u modelu ES z lehkých slitin) s pneumatikami o rozměru 205/60 R16.

Lancer GTS 2008 určený pro Severní Ameriku – standardně vybavený 5stupňovou manuální převodovkou nebo volitelnou převodovkou CVT – je kombinací sportovně laděného podvozku – včetně odlišných stabilizátorů a útlumových hodnot pružin i tlumičů – s 18” disky kol a pneumatikami o rozměru 215/45 R18, díky čemuž se tento vůz stává neoblomným krotitelem klikatých silnic. Brzdy modelu GTS jsou shodné jako brzdy použité u většího, těžšího Outlanderu SUV. Vpředu jsou použity vzduchem chlazené kotouče o průměru 294 mm a vzadu pevné kotouče o průměru 302 mm.

Vyčerpávající bezpečnostní výbava vozu

Sportovní sedan Lancer 2008 využívá novou generaci bezpečnostní konstrukce skeletu kompaktní karoserie Reinforced Impact Safety Evolution (RISE).

Pouze pro připomínku tento skelet karoserie RISE rozptyluje energii působící při bočních a zadních nárazech a řídí průběh deformace, čímž zvyšuje míru ochrany cestujících a při zadních nárazech zároveň napomáhá chránit palivový systém před poškozením.

Výčet bezpečnostních prvků modelu Lancer 2008 je jedním z nejobsáhlejších v daném segmentu a zahrnuje doplňkový ochranný systém duálních předních airbagů (SRS) se senzory zabudovanými v sedadlech, standardní boční airbagy předních sedadel a okenními airbagy, včetně vaku chránícího kolena řidiče.

Modely Lancer ES a GTS jsou standardně vybaveny protiblokovacím brzdovým systémem (ABS) se systémem elektronického rozdělování brzdné síly (EBD), který je k dispozici jako součást volitelné výbavy modelů DE. Všechny modely Lancer jsou vybaveny systémem monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách.

Interiér inspirovaný světovými trendy

Stejně jako exteriér, jsou pro interiér Lanceru charakteristické hladké a svěží plochy, prosté jakýchkoliv laciných efektů a využívající vysoce kvalitní materiály se značnou pozorností věnovanou detailům.

Celkový tvar a design přístrojové desky umocňují dojem prostornějšího interiéru, než lze spatřit u některých jeho konkurentů. Tento dojem prostornosti a vzdušnosti není jen iluze, jelikož nový Lancer přináší svým cestujícím skutečně více životního prostoru.

Precizně navržené detaily všech ovládacích prvků zajišťují skvělý pocit při ovládání i dojem dokonalého technického zpracování. Spínače s nízkým zdvihem rovněž podtrhují pocit kvality a spolehlivosti, a ovládací prvky audiosystému mají povrchovou úpravu v piano-černé barvě propůjčující interiéru vzhled vozu vyšší třídy. Kovová povrchová úprava zvýrazňuje orámování manžety řadicí páky a u modelů ES a GTS také ovládací prvky audiosystému a tempomatu. Modely s jednotlivými stupni výbavy se navíc odlišují vlastními nápadnými materiály použitými na čalounění sedadel a na vnitřních výplních.

Prvotřídní palubní technologie

Všechny modely Lancer pro rok 2008 přicházejí vybaveny přípravnou instalační sadou pro satelitní radiopřijímač SIRIUS®. Toto žádané doplňkové příslušenství je rovněž součástí sad volitelného příslušenství Sun a Sound, jež jsou k dispozici pro modely ES a GTS. Tyto sady přinášejí kombinace elektricky ovládaného střešního okna, satelitního radiopřijímače SIRIUS® s 6měsíčním předplatným a výkonem 650 wattů (max.), špičkového audiosystému Rockford-Fosgate® – nejvýkonnějšího audiosystému v daném segmentu instalovaného výrobci automobilů přímo na montážní lince.

Špičkový audiosystém Rockford-Fosgate, jenž je také součástí volitelné výbavy modelů Outlander SUV 2007 nové generace, byl odladěn speciálně pro akustické požadavky interiéru vozu Lancer, aby tak bylo dosaženo výjimečně čisté a plné reprodukce všech typů hudby. Tento systém sestává z hlavní jednotky pro 6 CD zabudované v palubní desce, která je schopna přehrávat skladby ve formátu MP3 a je opatřena vstupem pro připojení iPod® nebo podobného přehrávače. Reprodukci zvuku realizuje systém Rockford-Fosgate ve voze Lancer prostřednictvím devíti reproduktorů rozmístěných na sedmi pozicích, včetně subwooferu uloženého v zavazadlovém prostoru.

Sportovně laděný model GTS je nejvyšší verzí modelové řady Lancer pro rok 2008 také po stránce technologií. Je standardně vybaven bezdrátovou technologií Bluetooth® pro mobilní telefony, která umožňuje hlasové ovládání hovorů (k dispozici u modelů se stupněm výbavy ES). Model GTS pro rok 2008 je jako jediný nabízen se sadou volitelného příslušenství Navigation a Technology, která je tvořena navigačním systémem s pevným diskem (HDD) s kapacitou 30 gigabytů a funkcí digitálního hudebního serveru, Mitsubishi Multi-Communication systémem a moderním systémem dálkového ovládání zámků vozu FAST Key (Freehand Advanced Security Transmitter). Systém FAST Key umožňuje řidiči odemykat dveře vozu jednoduše. Za předpokladu, že má dálkový ovladač ve své kapse nebo peněžence, stačí pouze vyklopit kliku některých předních dveří nebo zavazadlového prostoru.

Lancer: Rozumná volba

Společnost Mitsubishi Motors se při konstrukci nové generace modelu Lancer zaměřila na snížení jeho provozních nákladů, zvýšení spolehlivosti a prodloužení životnosti.

Například vyměnitelné deformační prvky použité na předních částech podběhů napomáhají snížit náklady za opravu vozu po lehčích nehodách. Použití rozvodového řetězu namísto řemenu – stejně jako je využíváno u většiny motorů tohoto segmentu – umožnilo vytvoření mnohem kompaktnější konstrukce, napomáhá k zajištění spolehlivosti a eliminuje nutnost výměny řemenu. Zapalovací svíčky s iridiovým hrotem přispívají ke snížení emisí a prodloužení hlavních servisních intervalů.

PROTOTYP X

V Detroitu společnost Mitsubishi Motors dnes upozorňuje na novou generaci své ikony, na toužebně očekávaný a zcela nový model Lancer Evolution. Vedle neuvěřitelných úspěchů společnosti MMC zaujme automobilové nadšence svým vysoce výkonným motorem, výjimečnými dynamickými vlastnostmi a nápadným designem. Prototyp X také demonstruje rozsah nové rodiny sportovních sedanů Lancer, tvořenou počínaje základním modelem (v Evropě 1.5 l ) až po zcela nový Lancer Evolution, supervůz, který je “ozdobou této modelové řady”.

Brzy uvidíte: (R)Evolution

Coby potomek modelu Lancer 1600 GSR ze sedmdesátých let nebo Lanceru EX 2000 Turbo osmdesátých let žije Lancer Evolution v souladu se svým jmenovcem od roku 1992 a z generace na generaci prochází významnými změnami. (Lancer Evolution VIII byl prvním, který byl oficiálně nabízen na evropském trhu.)

Jak demonstruje Prototyp X, bude Lancer Evolution zřejmě největším vývojovým stupněm mezi dvěma generacemi tohoto modelu, a to po stránce vývoje celkových jízdních schopností tohoto vozu. Hlavními přednostmi nového Lanceru Evolution budou jeho dynamické vlastnosti při ovládání a technologie, ale zároveň si zachová stejný druh vzrušujícího výkonu přeplňovaného motoru, díky kterému se tento model stal legendou na celém světě.

Ačkoliv jeho základem je nepochybně nový Lancer a mají společný typický design mřížky přední masky připomínající žraločí tlamu, disponuje model Prototype X unikátní přídí, zadními blatníky i víkem zavazadlového prostoru. Na vzhledu Prototypu X vyjadřujícím jeho maximální výkon se podílejí jeho hranaté blatníky, agresivně svažující se kapota motoru s integrovaným průduchem pro sání vzduchu, 20” disky kol z lehkých slitin s robustními brzdami a moderními ukazateli směru typu LED zabudovanými ve vnějších zpětných zrcátkách.

V interiéru jsou hluboce tvarovaná anatomická sedadla čalouněná dokonale protiskluzovým materiálem podobným semiši. Elektronický čítač doby jízdy připomíná schopnosti vozu, coby víkendového závodníka, zatímco pás diod spojující dveře s povrchem palubní desky může budoucím zákazníkům vnuknout příjemný pocit.

Uživatelská technologie použitá v Prototypu X napovídá, co nám nabídne nový Lancer Evolution. Přestože ne všechny designové prvky a součásti, které lze vidět u Prototypu X, bude možné najít také u sériově vyráběného vozu, celkový design bude takřka shodný.

Síla nové generace

Motorem pohánějícím model Prototyp X – a nový Lancer Evolution – je přeplňovaná verze zcela nového hliníkového agregátu typu 4B11 2,0 litru DOHC MIVEC, použitého u sportovního sedanu Lancer pro rok 2008.

Tento motor bude produkovat nejvyšší výkon, který kdy model Lancer Evolution mohl nabídnout. (Jelikož vývoj dále pokračuje, budou konečné hodnoty výkonu motoru zveřejněny později.) Nejnovější Lancer Evolution bude mít pro jednotlivé trhy výrazně méně odlišností, než tomu bylo u předchozích generací.

Hliníkový blok nového motoru je o zásadních 20 kg lehčí než litinový blok motoru 4G63 použitý u všech předchozích modelů, což napomáhá k rovnoměrnému rozložení hmotnosti. Jeho orientace (výfukové potrubí směřuje ke kabině) navíc umožňuje příhodnější uložení, které přispívá ke snížení těžiště vozu.

Přestože je blok motoru nového Lanceru Evolution lehčí, byl již od samého počátku konstruován pro využití u vysoce výkonných přeplňovaných motorů. Vysoké vnitřní pevnosti bylo dosaženo použitím konstrukce s otevřenými chladicími kanály a vyšší plochou chlazení na stěně válců a použitím výztuh mezi jednotlivými těsně sesazenými válci. Kliková skříň přeplňovaného motoru 4B11 je dostatečně tuhá, aby snesla vysokou míru přeplnění.

Automatizovaná převodovka

Prototype X je vybaven automatizovanou převodovkou s magnéziovými ovladači řazení instalovanými pod volantem, která bude nabízena také u nového modelu Lancer Evolution.

Tato převodovka bude v případě potřeby nabízet bleskově rychlé přeřazení rychlostních stupňů aktivované ovladači instalovanými pod volantem, a současně i plně automatický režim řazení. Tato jednotka není konvenčně konstruovanou automatickou převodovkou s torzním konvertorem, ale spíše manuální převodovka se skutečným automatickým režimem řazení, stejná jako využívají nejvýznačnější světové vysoce výkonné modely.

Pro stoupence klasické řadicí páky bude nový Lancer Evolution i nadále k dispozici s konvenční 5stupňovou manuální převodovkou. Díky masivnímu krouticímu momentu přeplňovaného motoru 4B11 přinese 5stupňová převodovka optimální reakci motoru při akceleraci.

Systém Super All Wheel Control (S-AWC)

Nadcházející Lancer Evolution bude i nadále nabízet takový výkon motoru, aby zaujal loajální zákazníky tohoto modelu a současně bude pomocí nového systému Super All Wheel Control (S-AWC) rozvíjet své dynamické schopnosti.

Jakožto kombinace inteligentního trvalého pohonu všech čtyř kol se systémem řízení jízdní stability je systém S-AWC dalším vývojovým stupněm moderní technologie trvalého pohonu 4WD, poprvé představený u nové generace modelu Outlander SUV pro rok 2007.

U Prototypu X – i u nového modelu Lancer Evolution – je tento systém nové generace kombinací aktivního mezinápravového diferenciálu (ACD) s aktivním řízením setrvačnosti (AYC) zadního diferenciálu a aktivní regulací bočních smyků (ASC). Zadní diferenciál AYC nebyl u modelu Lancer Evolution ještě nikdy dříve na severoamerickém trhu k dispozici.

Kombinace všech těchto technologií napomůže Lanceru Evolution optimálně využívat svůj úctyhodný krouticí moment a rovněž zajistí tak vysokou úroveň dynamických schopností a stability, jaké nikdy dříve tento model nedosahoval. Tato nová technologie současně umocní vzrušující jízdní výkon, který zákazníci od tohoto vozu očekávají.

Nadcházející model Lancer Evolution znovu využívá svůj vlastní systém zavěšení kol nahrazující ocelový výlisek použitý u standardního modelu Lancer sportovními soutěžemi prověřenými hliníkovými kovanými komponenty. Díky vysoké pevnosti nové platformy “Project Global” může být podvozek modelu Evolution odladěn tak, aby přinášel plynulejší a klidnější jízdu, aniž by však utrpěly jízdní vlastnosti vozu při ovládání – vlastnost, která je u skutečně špičkových světových sedanů předpokládána.

Kromě vzrušujícího výkonu* bude společnost Mitsubishi schopna vybavit nový model Lancer Evolution tak, aby byl bez výhrad vhodným vozem pro každodenní využití. Uživatelské technologie představené u nových modelů Outlander budou rovněž k dispozici i u nového Lanceru Evolution, a to včetně špičkového audiosystému Rockford-Fosgate® s výkonem 650 wattů (max.), navigačního systému HDD s hudebním serverem, Bluetooth®, dálkového ovládání audiosystému instalovaného na volantu a automaticky řízeného systému klimatizace.

* v rámci zákonem povolených limitů.

Nový výkonný model s dieselovým motorem ve fázi vývoje

S ohledem na požadavky evropských zákazníků bude sportovní sedan Lancer nabízen již od svého uvedení na evropský trh (poslední čtvrtletí roku 2007) s dobře známým dieselovým motorem o objemu 2,0 litru se systémem dodávky paliva VAG a technologií pumpa-tryska, který produkuje výkon 140 k a již zajišťuje pohon vozů Grandis Di-D a Outlander Di-D.

V roce 2010 se tato modelová řada rozroste o verzi s novým vysoce výkonným turbo-dieselovým motorem, která bude k dispozici i ve Spojených Státech.

Dieselový motor ve Spojených Státech

Základem nové generace turbo-dieselových motorů Mitsubishi určené pro trh Spojených Států, která byla prezentována na NAIAS, bude motor splňující emisní normu Euro-5*, jenž společnost MMC vyvíjí pro evropské modely společně s Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.

Tento nový motor využívá filtr tuhých částí (DPF) + systém katalyzátoru zachycující oxidy dusíku (NOx), což zajišťuje splnění emisních norem Tier II Bin 5 platných ve Spojených Státech, které požadují, aby hodnoty NOx (oxidů dusíku) byly nižší než tomu je u benzinových motorů.

Čistý & rychlý

Tento nový moderní dieselový motor Mitsubishi bude využívat lehký hliníkový blok válců a systém vstřikování paliva common-rail, společně se vstřikovači piezo, jež zajišťují jeho optimální reakci na pokyn plynového pedálu. Nové turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek / proměnlivým difuzérem přinese široký rozsah pro regulaci plnění válců, a tím rychlou a masivní reakci přeplňovaného dieselového motoru modelu Lancer.

Stejně jako u ostatních moderních turbodmychadel umožňuje technologie proměnné geometrie lopatek Mitsubishi regulovat průtok výfukových plynů, což napomáhá k dosažení briskní reakce motoru zkrácením “zpoždění turbodmychadla” na minimum. Turbodmychadlo společnosti Mitsubishi postupuje ještě o krok výše, a to díky proměnnému difuzéru, který je schopen regulovat průtok vzduchu z kompresoru do sání. Kombinace těchto technologií přinese výjimečnou kombinaci výkonu a nízké spotřeby paliva.

* Euro-5: Nová emisní norma EU vstoupí v platnost počínaje rokem 2010. Oproti stávající normě Euro-4 přináší tato nová norma přísnější hodnoty pro emise tuhých částic a oxidů dusíku.

 

více : http://www.mitsubishi-motors.cz/


 
 
Fotogalerie:   DTM Brno 2005 - atmosféra od Martina Viďourka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose